Economic

FOTO / Au început lucrările pentru construcția primelor două loturi din A7 Ploiești-Buzău

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, la finalul săptămânii trecute, că au început lucrările pe primele două loturi ale Autostrăzii Ploiești-Buzău, în lungime de 50 de kilometri. Astfel, constructorii sunt mobilizați în șantierele loturilor 1 și 2 ale autostrăzii A7, fiind realizate lucrări pregătitoare și descărcări arheologice în vederea demarării construcției primilor 50 de kilometri ai Autostrăzii Moldovei. De asemenea, sunt executate lucrări de decopertare, urmate de lucrări la terenul de fundare, anunță CNAIR într-un comunicat.

Lotul 1 este cuprins între Dumbrava și Mizil și are 21 de o lungime de 21 kilometri, iar lotul 2, Mizil-Pietroasele, are 28,35 kilometri. Primul lot al Autostrăzii Ploiești-Buzău a fost atribuit italienilor de la Pizzarotti, iar lotul doi va fi construit de asociația româno-bulgară Coni Trace-Group Hold. Pentru lotul 3, însă, CNAIR nu a semnat încă un contract de execuție.

Pe 18 martie, constructori din Turcia, România și Bulgaria au contestat rezultatul licitației pentru construirea lotului 3 Pietroasele – Buzău din Autostrada Ploiești – Buzău (A7). Pentru acest lot fusese declarată câștigătoare oferta asocierii conduse de bihorenii de la Drum Asfalt. În linii mari, Curtea de Apel București a menținut decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) din 14 aprilie 2022, prin care CNAIR era obligată să reevalueze anumite oferte. Curtea de Apel București (CAB) s-a pronunțat în cazul licitației pentru lot 3 Pietroasele – Buzău încă din data de 11 iulie 2022, adică cu peste două luni în urmă. Cu toate acestea, la jumătatea lunii septembrie CNAIR nu primise încă motivarea instanței pentru a putea demara procedura de reevaluare a ofertelor pe lotul 3 Pietroasele – Buzău (13,9 km) din Autostrada Ploiești – Buzău, spunea la acea vreme Irinel Bucur, reprezentant al asociației „Împreună pentru A8”.

„Pentru ultimul lot din Ploiești – Buzău nu s-a recepționat încă motivarea instanței. Avem informații că aceasta a fost însă redactată. Drept urmare, până nu ajunge motivarea pe căi oficiale, nu poate demara procedura de reevaluare a ofertelor în termen de 20 zile lucratoare”, a scris Irinel Bucur pe pagina proprie de Facebook.

Lucrările trebuie să fie finalizate în 20 de luni. Contractele au o valoare totală de 2,7 miliarde de lei, finanțarea fiind asigurată prin PNRR.

De asemenea, CNAIR a anunțat și că a fost semnat Actul Adițional, în data de 10 octombrie, la contractul de finanțare pentru proiectul „Autostrada Ploiești-Buzău”. „Compania Națională de Administrare a Infrastructuri Rutiere S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturtilor si Infrastructurii, în calitate de coordonator de reforme si/sau investitii pentru Planul national de redresare si rezilienta, au semnat in data de 10.10.2022, Actul Adițional nr.1, la Contractul de Finanțare nr. 1/07.06.2022, pentru proiectul: «Autostrada Ploiești – Buzău»”, se precizează în comunicatul de presă.

Când se va putea circula pe Autostrada Moldovei

Directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a spus anterior că primii 14 kilometri ai Autostrăzii Sibiu-Piteşti ar putea fi deschişi circulaţiei în acest an, pe secţiunea Sibiu-Boiţa, în timp ce pe primii kilometri ai Autostrăzii Moldovei s-ar putea circula din 2024.

„A7 (n. red., Autostrada Moldovei), pe secţiunea de 320 de km, finanţată prin PNRR, cuprinsă între Ploieşti şi Paşcani lucrurile evoluează foarte bine. Sunt şanse reale ca în 2024 să fie deschisă circulaţia pe primii kilometri”, a scris Cristian Pistol pe Facebook.

 

Articole similare