bicicleta-fitness

Atunci cand doresti sa slabesti si sa iti imbunatatesti conditia fizica si starea de sanatate, exercitiile fizice desfasurate cu regularitate sunt solutia ideala, insa care este cea mai comoda si eficienta metoda de a te antrena?

Poti profita de beneficiile pe care le ofera activitatile de tip cardio si atunci cand pedalezi, mergi sau alergi in aer liber, insa bicicleta fitness reprezinta cea mai confortabila optiune in acest sens. Pe langa comoditate, prin intermediul diverselor programe de exercitii pe care acest aparat ti le ofera vei reusi sa controlezi foarte bine si procesul de acomodare a corpului cu efortul fizic sustinut.

Cand incepi activitatea fizica, efortul sportiv zilnic va parea dificil de sustinut, astfel incat este recomandat sa incepi cu cateva minute de antrenament pe zi si sa maresti acest interval in functie de gradul corpului tau de adaptare la efort.

Ideal este sa aduci varietate si provocari in fiecare antrenament. Daca vei avea o mentalitate orientata catre obiectivele pe care le-ai setat, bicicleta fitness se va dovedi un aparat deosebit de eficient. Astfel, pe langa programele de antrenament pe care le poate oferi consola digitala a bicicletei tale, vei putea alege sa efectuezi si antrenamente de tip Tabata sau HIIT.

Aceste sesiuni sunt special concepute sa iti solicite fiecare fibra musculara si sa te poarte foarte rapid catre rezultatele pe care le urmaresti. Indiferent de tipul de exercitii pe care il preferi, iata cateva dintre beneficiile de care te-ai putea bucura chiar din momentul in care incerci o bicicleta fitness Sport-Mag.ro:

– Pozitie comoda. Pe durata antrenamentelor, va fi necesar sa mentii o pozitie care iti va permite sa depui efort fizic intens fara a solicita coloana vertebrala sau musculatura spatelui.

– Impact redus. Impactul repetat si socurile lipsesc cu desavarsire din exercitiile pe bicicleta stationara, asadar articulatiile nu vor fi solicitate precum se intampla in cazul alergarii. Astfel, poti exersa in voie pe bicicleta fitness chiar daca ai mici sensibilitati in zona gleznelor, a genunchilor sau a soldurilor.

– Intarirea genunchilor. Sesiunile regulate de pedalare contribuie la hidratarea naturala a articulatiilor si intaresc musculatura din jurul genunchilor, iar tu te vei bucura de mai multa siguranta si putere la nivelul picioarelor.

– Varietate. Majoritatea modelelor de bicicleta fitness permit ajustarea rezistentei la pedalare si iti vor oferi o multitudine de programe de exercitii dezvoltate pentru a te ajuta sa atingi diversele obiective sportive.

Acum ca te-ai convins de beneficiile sportive de care te poti bucura pedaland acasa ori la sala, iata cateva recomandari legate de cum sa pregatesti bicicleta fitness pentru o utilizare corecta si confortabila:

– daca este primul antrenament pe bicicleta respectiva, acorda-ti cateva minute pentru a te familiariza cu comenzile si meniul respectivului model;

– potriveste inaltimea scaunului: pozitioneaza-te langa bicicleta si coboara sau inalta saua pana la inaltimea soldurilor tale;

– departeaza sau apropie ghidonul (in cazul in care bicicleta pe care o folosesti ofera aceasta optiune) pentru a-ti asigura cea mai comoda pozitie in timpul pedalarii (nici drept, nici prea aplecat);

– asigura-te ca genunchiul este foarte putin indoit in cel mai departat punct al cursei pedalei (5-10 grade) pentru a te feri de accidentari;

– incepe fiecare sesiune de antrenament cu 5 minute de incalzire: pedaleaza la o rezistenta mica;

– termina fiecare rutina fitness cu 5 minute de revenire (pedalare lejera) si stretching al picioarelor;

– atunci cand doresti sa modifici un antrenament, indiferent de tipul acestuia, poti ajusta numarul de serii sau rezistenta la pedalare, insa nu elimina niciodata perioadele de incalzire si revenire;

– mentine corpul hidratat – nu uita niciodata sticla cu apa.

DISTRIBUIȚI
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Scrieți comentariul dvs.
Introduceți numele dvs.