joi, 03 decembrie 2020

Dacă vremea ţine cu constructorul / Podul de la Mărăcineni ar putea fi închis doar două luni şi jumătate

Traficul rutier pe podul de la Mărăcineni, care face legătura între Capitală şi zona Moldovei, irită la maximum de câteva zile nervii şoferilor, după curăţarea zăpezii căzută săptămâna trecută. Aceasta pentru că, odată cu zăpada, s-au dus şi plombele turnate de „specialiştii“ de la Drumuri Naţionale în ultimii doi ani, pe ploaie sau pe îngheţ. Acum, din cauza lucrărilor de mântuială din ultimii ani, sensul de mers dinspre Râmnicu Sărat este măcinat de gropi adânci şi din acest motiv se circulă şi cu 2 km/h, şoferii fiind nevoiţi să stea în coloană mai bine de o oră pentru a putea traversa podul.

Pentru a nu fi afectat traficul înaintea Sărbătorilor Pascale, sensul dinspre Râmnicu Sărat spre Buzău a fost lăsat deschis la rugămintea expresă a autorităţilor, însă problema nu este rezolvată nici măcar parţial. Compania Naţională de Drumuri a anunţat că pe 12 aprilie se va închide sensul de mers dinspre Rm. Sărat spre Buzău.

Probleme similare au fost şi în luna ianuarie, iar atunci, firma care execută lucrările de consolidare a podului vechi de la Mărăcineni, Freyrom SA, a fost sancţionată cu avertisment de Poliţia Rutieră, cu menţiunea că sancţiunea se va transforma în amendă în cazul în care nu se va acţiona ca atare.

Aşa că, poate şi de frica amenzii de 3.000 de lei, reprezentanţii firmei în cauză s-au conformat imediat şi au trecut la frezarea asfaltului şi astuparea gropilor. Însă şi de acestă dată plombele au fost provizorii, iar la prima ninsoare serioasă au plecat cu tot cu zăpadă.

În noaptea de luni spre marţi, societatea care lucrează la pod a astupat găurile, însă şi această soluţie este una provizorie pentru asigurarea condi­ţiilor pentru un trafic normal.

Unde a dus cârpeala „specialiştilor“ de la Drumuri Naţionale

Reamintim că gropile şi denivelările din calea de rulare a podului vechi, de care s-au plâns unii şoferi în ultimele zile, nu sunt noi şi nu au apărut de când societatea în cauză a semnat contractul de lucrări cu CNAIR; ele sunt vechi de vreo doi ani şi sunt rezultatul lucrărilor de mântuială executate pe udătură cu asfalt la sac de angajaţii secţiei Drumuri Naţionale, ultima dată în aprilie 2017, cu zăpada pe marginea căii de rulare. Exact pe zona care a atras sancţionarea firmei Freyrom, atunci, „specialiştii“ de la Drumuri Naţionale au acţionat cu asfalt la sac pe care l-au întins cu lopata şi l-au presat cu un minicompresor, deşi vremea nu era deloc propice pentru astfel de operaţiuni, motiv pentru care plombele s-au umflat şi au deteriorat şi mai mult calea de rulare.

Lucrarea s-a făcut atunci cu supravegherea şi protecţia chiar a Poliţiei Rutiere  care dirija circulaţia astfel încât drumarii să nu fie încurcaţi de şoferi.

De doi ani de zile, şoferii care circulă pe podul vechi de la Mărăcineni,  unul  extrem de important pentru tot ceea ce înseamnă trafic auto între Moldova şi  Capitală, şi-au pus viaţa în pericol din cauza indolenţei responsabililor din  Compania ce administrează drumurile din România. A fost nevoie ca placa de suprabetonare, aşezată peste structura metalică a podului, să se găurească pentru al doilea an la rând pentru ca, la începutul anului trecut, autorităţile buzoiene să-şi facă curaj şi să deranjeze responsabilii Companiei Naţionale de Drumuri şi pentru a cere oficial un punct de vedere de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere referitor la starea podului vechi peste râul Buzău de la Mărăcineni, aflat într-o avansată şi continuă stare de degradare, dar şi în legătură cu oportunitatea închiderii acestuia.

Însă ceea ce se credea în 2016 că e doar o lucrare pentru refacerea unui metru pătrat de asfalt s-a dovedit a fi un lucru mult mai complicat, iar acoperirea găurii din structură, prin care se vedea apa Buzăului, nu a fost decât o soluţie pentru nici jumătate de an. Prima problemă a fost semnalată în luna aprilie 2016, iar o lună mai târziu pe carosabil apărea cea de-a doua gaură prin care se putea vedea cu uşurinţă apa râului Buzău. Acestea au fost primele semne menite să arate celor responsabili că podul de la Mărăcineni, vechi de peste 80 de ani, este într-o stare avansată de degradare şi că trebuie luate măsuri de urgenţă.

Nu s-a întâmplat însă aşa şi s-a mers tot pe cârpeala obişnuită care acum îşi arată din plin efectele.

De luna viitoare va fi haos în trafic din cauza lucrărilor de la podul peste râul Buzău de la Mărăcineni. Firma care realizează lucrările la pod pregăteşte deja amplasarea a cinci semafoare pentru sistematizarea zonei care vor fi setate şi sincronizate. Reprezentanţii firmei dau asigurări că dacă vremea va permite, lucrările la calea de rulare s-ar putea încheia şi în două luni şi jumătate, ulterior urmând să se continue intervenţia sub pod.

Termenul de finalizare este, conform contractului,  luna octombrie 2018.

loading...
error: Content is protected !!