Actualitate

Cum a pus Poliția pe jar o copilă de 10 ani care a sunat la 112

În noaptea de 15/16 noiembrie , polițiștii din cadrul Secției de poliție rurală Cislău au fost sesizați prin apel 112 de către o persoană despre faptul că este ținută într-un imobil fără voia acesteia, fără a preciza o locație exactă. După sesizare s-a constituit o echipă complexă formată din polițiștii de investigații criminale, polițiștii din cadrul Serviciului Ordine Publică, polițiștii Poliției orașului Pătârlagele și luptători din cadrul Serviciul Acțiuni Speciale în vederea depistării apelantei și înlăturării oricărei stări de pericol.

În urma investigațiilor, polițiștii au depistat persoana care figurează ca utilizator al numărului de telefon de pe care a fost efectuat apelul,  însă aceasta a precizat că nu mai folosea respectiva cartelă.

Ulterior a fost depistată persoana care a apelat, o minoră în vârstă de 10 ani, din Calvini, care se afla în domiciliu și nu a fost victima vreunei infracțiuni, transmite IPJ Buzău.

În cauză a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de lipsire de libertate în mod ilegal și inducerea în eroare a organelor judiciare.

Polițiștii reamintesc cetățenilor să sune la 112 doar când au cu adevărat o urgență, când sunt în pericol viața, proprietatea sau mediul.

Apelarea abuzivă a Serviciului de urgență 112 se pedepsește cu amendă până la 2.000 de lei, iar dacă echipajele de intervenție se deplasează în teren și constată că a fost o alertare falsă, amenda poate ajunge la 4.000 de lei. Constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilor se fac de către Ministerul Afacerilor Interne.

* Apelarea abuzivă reprezintă apelarea repetată, cu rea intenție, a numărului 112, fără ca apelantul să justifice o stare care necesită acțiunea agențiilor specializate de intervenție și, de asemenea, se consideră apel abuziv, apelarea 112 pentru a aduce injurii operatorilor.

** Alertarea falsă este utilizarea intenționată și nejustificată a numărului 112 pentru alarmarea sau determinarea intervenției agențiilor specializate de intervenție, fără a fi înregistrată o urgență.

Nu apelați numărul de urgență pentru a face glume, farse, pentru a adresa injurii operatorilor, pentru a solicita diverse informații care nu fac obiectul unei intervenții de urgență (starea vremii, mersul trenurilor, ora exactă, date de contact ale autorităților etc.)

Părinții ar trebui să informeze în mod corect și complet modalitatea de funcționare a apelului unic de urgență, astfel încât copiii să înțeleagă importanța și beneficiile lui, implicațiile mecanismului care se pune în mișcare la primirea apelului și situațiile pe care le pot semnala prin acest serviciu.

Orice secundă în care dumneavoastră blocați netemeinic un apel, poate reprezenta o secundă ce face diferența pentru o persoană aflată în real pericol.

De asemenea, fiecare apel fals înseamnă irosirea unor resurse atăt logistice cât și umane.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker