Actualitate

Cum pot verifica buzoienii dacă angajatorii le-au achitat contribuțiile la Casa de Pensii

Salariații pot verifica dacă angajatorii au achitat contribuția  la pensie  chiar pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice. Chiar dacă sunt obligați să le plătească salariaților lună de lună contribuțiile la asigurările sociale, nu toți angajatorii o fac.  Salariații care se vor regăsi în această situație se află la bătrânețe că, deși au contribuit o viață, poștașul nu va veni la ei cu o sumă pe măsură.

Pentru cei care doresc să preîntâmpine o astfel de situație în urma căreia în prag de pensionare să constate că le lipsesc ani de vechime pentru că nu s-au achitat toate contribuțiile pot verifica  din timp situația dacă își fac un cont gratuit pe site-ul www.cnpp.ro.

Tot în acest fel își pot crea conturi și persoanele care sunt deja pensionate, pentru a putea trimite documente la Casa de Pensii de acasă, fără să se mai deplaseze la sediul instituției, lucru binevenit în situația aceasta epidemiologică.

„Pe portalul Casei Na­ționale de Pensii Publice își poate deschide un cont urmărind pașii de la rubrica < De ce să îmi fac cont>. Aici se completează un formular cu datele personale. Acel formular se printează de la  calculatorul care se înregistrează, se semnează olograf și acel formular trebuie transmis către noi,  împreună cu copie după buletin (carte de identitate), ca să putem valida contul. Fie se transmite electronic prin email pe adresa noastră, fie vine personal la ghișeul nostru. Noi facem validarea contului.

Ulterior, persoana (n.r., pensionar sau nu) poate să depună orice fel de cerere în format electronic de la distanță, de acasă, pentru că acest portal îi permite să atașeze documentele pe care pensionarul dorește să le trimită la Casa de Pensii”, explică purtătorul de cuvânt al Casei Județene de Pensii, Ionuț Constantin.

Care este procedura de creare a unui cont

Casa Județeană de Pensii a transmis pe pagina instituției  procedura de creare a unui cont. Astfel, mai întîi, se completează online formularul regasit la adresa: https://www.cnpp.ro/web/guest/completare-formular-de-acces-online. După completarea ce­rerii, aceasta trebuie tipărită (se apasă butonul Tipărire formular acces on-line). Apoi se semnează cererea tipărită. Solicitantul se va prezenta personal cu cererea semnată la Registratura Casei Teritoriale de Pensii, împreună cu actul de identitate personal și  cu documentele justificative pentru fiecare persoană terță căreia îi va administra documentele sau va transmite aceasta documentație pe adresa de e-mail a instituției, [email protected].

Un reprezentant al Casei Teritoriale de Pensii va procesa cererea. La activarea contului, persoana va primi o informare pe adresa de email furnizată la completarea formularului cu parola; Acestea vor fi comunicate utilizatorului fie direct, fie prin trimiterea pe adresa specificată de acesta (adresa de corespondență), a unui document de înștiințare.

De asemenea, utilizatorului i se va permite – în baza procurii/împuternicirii prezentate – să administreze şi datele/documentele altei persoane din cadrul sistemului.

„Prin posibilitatea utilizării acestor servicii electronice, Casa Națională de Pensii Pu­blice vine în sprijinul tuturor persoanelor ce interacționează cu sistemul public de asi­gurări sociale, atât fizice cât și juridice, în scopul eliminării perioadelor de timp generate de deplasarea la ghișeele Caselor Județene de Pensii; evitării contactului direct cu alte persoane, pe fondul pandemiei de Covid 19; protejării datelor cu caracter personal ale utilizatorului contului înregistrat, astfel încât acesta nu mai este nevoit să apeleze la o altă persoană fizică sau juridică, în vederea transmiterii solicitării sale prin intermediul adresei de poștă electronică ce aparține acestei terțe persoane și nu titularului”, explică reprezentanții instituției acest demers.

Casa Județeană de Pensii mai informează că „pe site-ul instituției, www.cjpbuzau.ro, la secțiunea <Tran­smiterea electronică a solicitărilor>, se regăsește afișat cadrul legal și procedural ce reglementează comunicarea electronică cu solicitanții, prin Ordinul ­Mi­nis­trului Muncii și Protecției Sociale nr.1134/09.07.2020, respectiv procedura stabilită prin Ordinul Preșe­dintelui Casei Naționale de Pensii Publice București nr. 774/10.08.2020”.

Ce servicii pot accesa persoanele care își creează cont pe platforma Casei Naționale de Pensii

Serviciile, informațiile, prestațiile de asigurări sociale dar și orice alt tip de solicitare, poate fi adresată Casei Județene de Pensii Buzău prin intermediul serviciilor electronice oferite de portalului www.cnpp.ro, în urma înregistrării unui cont de utilizator.

Aceste servicii electronice sunt împărțite pe categorii. O categorie este cea a  serviciilor electronice pe zona de pensii și alte drepturi de asigurări sociale: managementul cererilor de acordare a drepturilor de pensie – transmitere cerere de pensionare și documentația aferentă dosarului de pensie;managementul cererilor de încasare a sumelor neîncasate;managementul cererilor de modificare a datelor personale – schimbare nume, domiciliu, modificare modalitate încasare pensie, etc;managementul cererilor de acordare a indemnizațiilor prevăzute de legile speciale; completare on-line a cererii pentru bilete de tratament; administrare informații bilete de tratament și odihnă. O altă categorie este cea a serviciilor electronice pe zona de evidență contribuabili: evidența contractelor de asigurare – informații personale aferente perioadelor pentru care a fost achitata contribuția de ­asi­gurări sociale; evidența declarațiilor de asigurare – informații personale privind perioadele; evidența si depunerea declarațiilor nominale A11 și A12 / D112, vizualizarea eventualelor erori si depunerea  declarațiilor rectificative afe­rente declarațiilor inițiale;informații referitoare la viramentele la PILON II de pensii private; vizualizarea informațiilor centralizate: a stagiilor de cotizare realizate după 1 aprilie 2001, a datelor din carnetele de muncă, viramentele către pilonul 2, istoricul carierei de asigurat. Tot pe platformă pot fi accesate și servicii electronice pe zona de accidente de muncă și boli profesionale: completare on line a cererii-tip privind solicitarea drepturilor de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesio­nale; completare online a cererii de participare la curs de recalificare sau reconversie profesională; completare online a cererii de rambursare a cheltuielilor; completare on line a cererii pentru acordarea de dispozitive medicale; completare on line a cererii pentru obținerea compensației pentru atingerea integrității; completare on line a cererii-tip privind solicitarea drepturilor de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale – indemnizații.

Pentru a se putea beneficia de aceste servicii, este necesară crearea unui cont de utilizator al acestui portal.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker