ActualitateEducație

Cum a contribuit o profesoară din Buzău la analiza profesionistă a performanțelor elevilor

În finalul acestui an, Teleskop anunță extinderea listei de funcționalități. Astfel, școlile pot dezvolta formulare proprii și pot solicita analize pe date agregate. Acest upgrade vine în completarea celor 12 formulare predefinite de feedback și exit folosite deja de profesoriși a celor șase formulare de indicatori care sunt disponibile pentru școli, în cadrul unui abonament. Platforma își păstrează caracteristicile care o fac apreciată de utilizatori și care au permis preluarea a peste 2.000.000 de răspunsuri din partea elevilor: confidențialitatea conturilor profesorilor, anonimatul respondenților și sistemul de formulare rapide care facilitează reflecția și integrarea rezultatelor.

Monica Mocanu

„Școlile pregătite pentru viitor sunt acelea care știu că pentru a putea educa această generație, o primă condiție este să o cunoaștem. Înultimii ani, gap-ul generațional (inerent) dintre profesori și elevi riscă să se mărească, iar o platformă prietenoasă și  sigură ne ajută să vedem o parte a realității care altfel ne scapă. Ca profesori și manageri putem obține cu Teleskopindicii de orientare tot așa cum un GPS ne ghidează în trafic, obținând (atât de multdorita) încredere asupra direcțiilor de acțiune. Nu în ultimul rând, se micșorează birocrația și se face economie de timp și energie”, spune Monica Mocanu, co-fondatoarea platformei.

Monica Mocanu  este  profesor de matematică, profesor MERITO, și instructor de debate. A inițiat programe de dezbateri publice și consultări cetățenești (proiectul Romania Publică) și platforme de  debate online pentru elevi și studenți. A fondat în 2019 aplicația Teleskop împreună cu o echipă formată din profesori, antreprenori și programatori. După o lună de utilizare a aplicației de feedback Teleskop  timp în care a testat opinia utilizatorilor (profesori și elevi)  a identificat direcțiile de dezvoltare. Și de atunci și până acum au tot fost diversificate chestionarele aplicația putând fi utilizată și  în auto-evaluarea de final de an.

În acest moment noile funcționalități au fost realizate, după ce în perioada martie – august 2022, platforma independentă Teleskop a pilotat împreună cu câteva școli o metodologie de analiză a unor indicatori de învățare. Acestea au preluat intern date despre autonomia și rutinele de studiu ale elevilor, ca și despre starea de bine. Au făcut de fapt ceea ce spun și recomandările post-pandemie și anume (mini) cercetări participative proprii, pentru a avea o bază pentru reflecții ulterioare privind îmbunătățirea predării și a rezultatelor învățării.

Ele au fost realizate pentru a răspunde la unele întrebări pe care școala și le-a pus în special după perioada de pandemie. Una din tre cele mai frecvente este  „Cum  va arăta educația peste 10 ani?”. E unanim acceptat că tehnologia va avea un impact tot mai puternic și că învățarea va fi expusă la multiple provocări. „Profesorii au deja de luat zilnic zeci de decizii, într-o lume tot mai imprevizibilă. Cum pot fi susținuți pentru a putea la rândul lor să își îndrume elevii? Tendințele moderne ale pedagogiei spun că e important ca deciziile din școală să fie luate pe baze valide științific (research-based evidence), în completarea rutinelor date de experiență. Tehnologia poate veni în ajutor”, spun reprezentanții Teleskop.

Teleskop, utilă și  organizațiilor, universităților și companiilor

Teleskop va putea fi utilizată acum și de organizații, universități sau companii care doresc să folosească o platformă românească de preluare de feedback și analiza de date. Achiziționând un cont pentru a-și genera formulare interne, o companie va susține și component educațională: vom putea oferi în continuare gratuitate pentru conturile individuale ale profesorilor și vom dezvolta noi resurse pentru școli.

În toată lumea, tehnologia și cercetarea sunt așteptate să vină în ajutor cu date și metodologii pentru ca sistemele școlare să devină mai prompte în a-și atinge obiectivele, mai capabile să-și susțină elevii, mai pregătite să ia decizii bazate pe dovezi. Într-un cuvânt, să fie mai agile. În România, Teleskop face acest pas.

Mai multe informațiipe site-ul www.teleskop.ro

Articole similare