luni, 10 august 2020

Cu ce se ocupă în mod concret un manager proiect în cadrul unei companii?

Titulatura de manager proiect nu se acordă oricărui angajat care poate îndeplini simple atribuțîi în cadrul unei companii. Managementul proiectelor este un domeniu vast și pretențios care este integrat în ritmul alert al schimbărilor care au loc în cadrul unei companii.

Acum, nu mai este de ajuns că managerul de proiect să aibă o certificare și cunoștințe tehnice, ci trebuie să demonstreze că are puternice abilități de leadership, abilități interpersonale, să stăpânească unele aptitudini cu ajutorul cărora să îi ghideze pe ceilalți colegi pentru a duce la bun sfârșit un proiect reușit.

Fișa postului de manager proiect-atribuții și responsabilități

Postul de manager proiect nu este o simplă titulatura, ci este un job foarte important care presupune coordonarea eficientă a tuturor activităților proiectului pentru a atinge obiectivele stabilite. Cu alte cuvinte, un manager proiect trebuie să coordoneze activitățile din cadrul proiectului și să supervizeze echipele de tehnicieni, consultanți și colaboratorii implicați.

Totodată, managerul de proiect are rolul de a stabili relațîi pe termen lung cu clienții, partenerii, beneficiarii și finanțatorii proiectului, dar și de a pregat bugetul pentru încheierea proiectului. Același specialist se va ocupă și de circulația informației în cadrul proiectului și de monitorizarea progresului atins față de obiectivele propuse.

Nu în ultimul rând, managerul de proiect face propuneri de îmbunătățire a stilului de lucru, stabilește sarcinile și responsabilitățile personalului din subordine în baza fișei de post și arhivează documentația legată de proiect.

Ce calități trebuie să aibă un manager de proiect pentru a-și îndeplini sarcinile cu succes

Managerul de proiect trebuie să aibă idei originale, să dispună de abilități de comunicare bune, să fie un om integru care da dovadă de imparțialitate și de entuziasm. Totodată, managerul de proiect trebuie să se dovedească empatic față de membrii echipei sale, să aibă capacitatea de a stabili prioritățile și de a se descurcă foarte bine sub presiune.

În plus, managerul de proiect trebuie să aibă un curs în domeniu, să dețînă cunoștințe în domeniul finanțelor, managementului, dar și capacitatea de a-și motiva membrii echipei față de proiect, astfel încât acesta să devină o reușită.

Acest specialist trebuie să dețînă cunoștințe importante în ceea ce privește dezvoltarea, conducerea, organizare proiectelor, administrarea finanțelor și investițiilor, conducerea și organizarea echipei, dar și abilități personale de leadership, de negociere și capacitatea de a lua decizii adecvate într-un mediu de afaceri.

De ce este important managerul de proiect în cadrul unei companii sau al unei organizațîi

Managerul de proiect este un pion foarte important în cadrul unei companii. Acesta trebuie să planifice, să organizeze, să coordoneze și să conducă o echipa în vederea obținerii reușitei unui proiect. Acest specialist nu trebuie să lipsească din cadrul unei companii care se respectă, fiind un bun negociator, având aptitudini de comunicare și organizare și capacitateade a influență și a convinge.

Fiecare proiect este unic, de aceea managerul de proiect trebuie să se descurce în orice situație și să poată valorifica potențialul reușitei. Cei care simt că au aceste abilități și doresc să le pună în valoare trebuie să urmeze un curs în acest sens, care să îi ajute să avanseze în compania pe care o reprezintă sau să obțină mai ușor un astfel de post.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

loading...
error: Content is protected !!