Politic

Ce spune ministrul Romașcanu despre transformarea poștei în magazin cu „pufuleți și eugenii”

Parteneriatul dintre Poșta Română și retailer-ul Auchan România este încă un motiv de discuție intens dezbătut în Coaliție, iar în timp ce Partidul Național Liberal îl susține, Partidul Social-
Democrat îl desființează. Programul-pilot este testat, momentan, în patru oficii poștale din Pitești și prevede ca în incinta acestora să fie vândute produse alimentare și nealimentare. Gama selecționată și pusă la dispoziție de către Auchan este formată din aproximativ 150 de produse și este expusă pe o suprafață de vânzare de 10-12 metri părtrați, în incinta oficiilor poștale. Clienții vor putea găsi aici produse de băcănie, dulciuri, băuturi, snacks-uri, dar și o selecție de articole nealimentare.

„Conducerea Poștei Române nu are habar ce face”

Inițiativa liberalilor a fost aspru taxată de către Lucian Romașcanu, ministrul Culturii, care nu vede utilitatea acestui negoț derulat în oficiile poștale deja aglomerate, unde se stă minute bune la cozi interminabile pentru plicuri, colete sau achitarea facturilor la utilități, iar, mai nou, se va sta și pentru a cumpăra „pufuleți și eugenii”, după cum s-a exprimat ministrul.

Acesta a comparat, ironic, Poșta Română cu Magazinul Victoria, cunoscut bucureștenilor drept „50 de magazine într-unul singur”. Social-democratul nu s-a rezumat la această remarcă, ci a făcut trimitere și către conducerea Poștei Române, despre care a spus că „omul din fruntea trebii n-are habar” de managementul instituției.

„Poşta Română este un soi de Magazinul Victoria de pe vremuri, cine mai ţine minte, «50 de magazine într-unul singur»… Unde se presupune că trimiţi plicuri, primeşti colete, cumperi timbre, dar stai cu orele la coadă pentru că lumea achită facturi pentru diverşi operatori telecom, facturi diverse, gaze şi electricitate, şi, mai nou, cumpărăm pufuleţi şi eugenii! Cine conduce o asemenea instituţie ar trebui să aibă un minim habar despre management. Omul din fruntea trebii n-are”, spune Lucian Romașcanu.

Reacția PNL: Vor crește veniturile Poștei Române

Ministrul Sebastian Burduja

Sebastian Burduja, ministrul Cercetării şi Digitalizării, în subordinea căruia este Poșta Română, a avut un răspuns destul de acid la remarca lui Romașcanu, spunând că este „ușor să îți dai cu părerea din birouri despre proiecte care zac prin sertare prăfuite versus a testa la firul ierbii nevoile clienţilor”. Acesta a motivat parteneriatul prin faptul că va aduce venituri suplimentare companiei de stat. În plus, Burduja și-a exprimat și sprijinul pentru directorul general al Poștei Române, despre care spune că este „un profesionist desăvârşit”, cu experienţă inclusiv în Statele Unite care, cu siguranţă, duce instituţia în direcţia potrivită.

„Am urmărit reacţiile publice. Ca principiu, între a ne da cu părerea din birouri despre proiecte care zac prin sertare prăfuite versus a testa la firul ierbii nevoile clienţilor, eu voi alege întotdeauna a doua variantă. Şi voi încuraja demersuri prin care să testăm, prin iteraţii succesive, modalităţi creative de a răspunde nevoilor cetăţenilor. Şi de a creşte – şi diversifica – veniturile unei companii de stat, care nu ar trebui să aştepte mereu sprijin de la stat. Parteneriatul Poştei Române cu un retailer de top este o dovadă că managementul acestei companii caută permanent soluţii pentru a exploata avantajul competitiv al companiei: o reţea teritorială unică în România”, a precizat Burduja.

Directorul general al Poștei Române, Valentin Ștefan, este foarte lăudat de liberali, cei care, de altfel, l-au și susținut pentru această funcție. Acesta a motivat parteneriatul cu retailerul Auchan prin prisma principiului comodității, iar consumatorilor le va fi mult mai ușor să trimită sau să primească pachete, în timp ce își fac și cumpărăturile de zi cu zi, din același loc. „Ne-am dorit foarte mult să încheiem acest parteneriat cu Auchan, unul dintre cei mai importanți retaileri de pe piața europeană. Prin acest proiect deschidem o nouă perspectivă asupra pieței, prin diversificarea plajei de servicii oferite clienților în oficiile poștale. În același spațiu în care aceștia vor accesa serviciile noastre clasice, de astăzi, vor beneficia de o ofertă bogată de produse alimentare și nealimentare din portofoliul partenerului nostru, ceea ce va avea un efect pozitiv pentru consumatorii care îşi doresc să poată rezolva lucrurile repede şi uşor”, a spus Valentin Ștefan, într-un comunicat, pe pagina Poștei Române.

Articole similare