Actualitate

Ce se întâmplă cu autostrada Pietroasele-Buzău

A trecut mai bine de un an de când a fost lansată licitația pentru cele trei loturi ale Autostrăzii Ploiești-Buzău. Pe primele două loturi constructorii își fac deja treaba, în timp ce pe ultimul lot răspunsul final întârzie. Practic, la peste un an de la depunerea ofertelor și la șapte luni de la prima contestație, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) încă este departe de semnarea contractului pentru lotul 3 Pietroasele–Buzău după admiterea contestațiilor la Consiliul Național pentru soluționarea Contestațiilor (CNSC) și la Curtea de Apel București. Compania de Drumuri a trimis documentele în vederea desemnării câștigătorului, explica, săptămâna trecută, în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților, ministrul Sorin Grindeanu.

Compania de Drumuri urmează să anunțe, săptămâna aceasta, constructorul desemnat pentru execuția lotului 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, potrivit ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu. Lotul 3 Pietroasele–Buzău cu o lungime de 14 kilometri a devenit o restanță majoră a CNAIR în derularea proiectului Autostrăzii Moldovei A7.

„Pe A7, care este la fel de important ca A8, ca și celelalte autostrăzi, avem un proiect finanțat prin PNRR, de la Ploiești la Pașcani. Sunt 13 loturi. De la Ploiești la Buzău, primele două loturi sunt semnate, pe lotul 3 s-au cerut documentațiile de la compania câștigătoare, dacă toate lucrurile sunt în regulă, săptămâna viitoare, CNAIR va desemna câștigătorul și pe lotul 3”, a spus ministrul Sorin Grindeanu. Desemnarea unui nou constructor nu exclude, însă, reluarea contestațiilor.

Pentru lotul 3, Pietroasele – Buzău, în martie 2022, CNAIR a desemnat câștigătoare Asocierea Drum Asfalt – Ilgaz (Turcia) – OPR Asfalt – Trameco, dar românii de la Danlin și turcii de la Nurol și Tekfen au depus contestații admise la CNSC și CAB.

Între timp, primele două loturi ale secțiunii Ploiești – Buzău sunt în șantiere (Pizzarotti și Coni-Trace), iar UMB lucrează pe capetele următoarei secțiuni, Buzău – Focșani, cu perspectiva (se așteaptă decizia CNSC) de a construi și loturile de mijloc. Totodată, UMB a depus oferte și pe următoarele 6 loturi, de la Focșani până la Pașcani, evaluarea urmând să se încheie la sfârșitul lunii viitoare.

Ministrul Transporturilor:  Până la sfârșitul anului vom avea desemnați câștigătorii pe tot A7

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că, până la finalul acestui an, vor fi desemnați câștigătorii pentru toate cele 13 loturi ale A7, iar contractele pentru două loturi din cele trei ale porțiunii Ploiești-Buzău au fost deja semnate. Dacă este totul în regulă, deoarece au fost cerute documentele de la o companie pentru al treilea lot, atunci CNAIR va desemna câștigătorul și pentru al treilea lot. „Până la sfârșitul anului, am semnat pe Ploiești-Buzău, pentru că vorbim de A7 care pleacă de la Ploiești, vorbim de proiectul din PNRR, și care trebuie să se închidă la Pașcani. Sunt 13 loturi de autostradă. De la Ploiești la Buzău sunt trei loturi. Am semnat contracte pe două dintre ele, iar pe al treilea s-au cerut documentele de la o companie. În perioada imediat următoare, dacă lucrurile sunt în regulă, CNAIR va desemna câștigătorul. Pe scurt, până la sfârșitul anului vom avea desemnați câștigătorii pe tot A7, până la Pașcani. Acest proces a început undeva în luna mai. În șapte, opt luni nu a fost simplu să faci toată această muncă în comisiile respective și să încerci să recuperezi timpul pierdut în alte perioade și să atribui construirea acestei autostrăzi, în cazul nostru de la Ploiești la Pașcani”, a afirmat Sorin Grindeanu la TVR Info.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker