Economic

Ce influență au schimbările Google în privința atributului nofollow?

Costin Vânt, Managing Partner la Agenția SEO Edcora ne prezintă principalele modificări.

La începutul lunii septembrie Google a anunțat o serie de schimbări în privința identificării naturii linkurilor. Astfel atributul nofollow, introdus în urmă cu mai bine de 15 ani, suportă o serie de nuanțări, pe care cei care se ocupă de SEO este rocomandat să le ia în considerare. Oricum, în tot acest timp lucrurile au cunoscut o dinamică specifică, ce merita să fie transpusă și într-o serie de modificări de abordare.

Scopul este acela de a ajuta motoarele de căutare să inspecteze mai bine paginile și să ofere rezultate cât mai relevante utilizatorilor. Momentan aceste modificări au produs multă confuzie și au ridicat numeroase întrebări.  Aplicarea lor nu afectează pe nimeni și nu este încă foarte clar ce efecte vor avea pentru site-urile care se vor conforma sau nu. Abia de la anul, din martie se vor putea vedea mai bine implicațiile pe care aceste schimbări le vor produce.

Care sunt modificările SEO anunțate de Google în septembrie?

Iată care sunt aceste schimbări:

  • rel=”nofollow” va fi tratată din 1 martie 2020 ca o sugestie (hint) mai degrabă decât ca un semnal puternic.
  • rel=”sponsored” este un nou atribut care scoate în evidență linkurile sponsorizate sau venite din partea unor afiliați, pe care Google îl ia deja în considerare.
  • rel=”usg” este și el un nou atribut care desemnează un conținut generat de utilizator (user generated content) și care este deja aplicat de acest motor de căutare.

Astfel linkurile pot fi marcate în mai multe feluri, ca nofollow, sponsored, usg, combinări ale acestora și default sau no value attributed.

De asemenea, de acum încolo aceste atribute vor fi tratate ca sugestii (hints), putând avea un rol în procesul de rankare sau page score, pe care motoarele îl vor stabili după criterii încă nespecificate.

Important este că pentru moment nu trebuie făcut nimic, toate link-urile existente putând să rămână așa cum sunt, fără a suporta penalități sau alte repercursiuni negative. Însă din martie, anul viitor lucrurile se pot schimba, fără a avea prea multe detalii clare, ci doar sugestii.

Sursa: Blog Seo Edcora

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker