Economic

Ce contează când alegi echipamente HoReCa

Un restaurant, o pizzerie, un local de tip fast food, covrigărie, patiserie, brutărie, carmangerie, bar, hotel sau pensiune… Sunt o mulţime de tipuri de afaceri pentru care ai nevoie de echipamente HoReCa.

În momentul în care ai de căutat, ales şi achiziţionat echipamente pentru industria HoReca, intervin mai mulţi factori în decizie. Mai jos îi analizăm pe cei mai importanţi.

Bugetul, o bună parte din decizie

Pentru un local nou, investiţia iniţială îşi spune cuvântul. O firmă mică poate întâmpina dificultăţi atunci când stabileşti bugetul iniţial, iar presiunea îşi poate spune cuvântul. Poţi alege între:

  • Echipamente HoReca profesionale,
  • Echipamente de serie, la preţ mediu,
  • Echipamente second hand.

Atunci când bugetul decide achiziţiile, intervin alţi factori care pot dicta decizia şi acţiunile tale următoare.

Poziţionarea, ca marketing

Poziţionarea localului tău HoReCa pe piaţă înseamnă ce fel de produse sau servicii vei vinde.

  • Poate că îţi doreşti să ai o locaţie premium, exclusivistă, destinată unui public cu potenţial financiar.
  • Există posibilitatea să îţi doreşti un local cu preţuri medii, care să atragă publicul cu venituri medii, care pot deveni clienţi loiali, ce recomandă localul mai departe.
  • Varianta localului cu preţuri mici, pentru un public cu venituri asemenea este o opţiune, pentru că aceştia pot duce cu uşurinţă vorba legat de localul tău.

Dacă ai o poziţionare premium, atunci ai responsabilitatea să alegi echipamente HoReCa profesionale. Pentru un local cu preţuri mici, echipamentele second hand pot fi o opţiune, însă…

Beneficiile post-achiziţie contează

Furnizorii de echipamente HoReCa profesionale ies în evidenţă şi mulţumită beneficiilor post-achiziţie. Să luăm un studiu de caz. TopK este un furnizor care oferă consultanţă, finanţare, livrare, montaj şi punere în funcţiune. În schimb, portofoliul lor online include şi servicii post- achiziţie, cum ar fi vânzarea de piese de schimb, service, mentenanţă şi revizii.

Serviciile post-achiziţie sunt cu adevărat utile atunci când apar situaţii de urgenţă, iar funcţionarea localului tău depinde de funcţionarea echipamentelor.

Calitatea şi aşteptările sunt vizibile

Calitatea echipamentelor trebuie să fie direct proporţională cu aşteptările potenţialului public-ţintă. Dacă te adresezi unui public exclusivist sau ai decorurile făcute în aşa fel încât măcar o parte din echipamentele tale se văd, atunci ele trebuie să fie profesionale.

În plus, orice fel de public-ţintă ai avea, acesta se aşteaptă ca localul tău să funcţioneze întotdeauna conform programului, fără pauze – cu excepţia concediilor anunţate din timp. Iar echipamentele second hand sau de linie uneori eşuează la categoria durabilitate. Consecinţa? Acea soluţie ce părea fezabilă şi profitabilă pe termen scurt devine o problemă chiar înainte ca investiţia să se amortizeze.

Ce oferă piaţa locală

Unele pieţe locale au un public variat, ce îţi permite să deschizi orice tip de local îţi doreşti, pentru că îşi va găsi clienţi. Totuşi, un oraş mic, unde cei mai mulţi oameni au venituri mici dictează existenţa fie a unui local ieftin, fie a unuia scump care ţinteşte către potenţiali vizitatori din alte locuri. O astfel de idee înseamnă, din start, un buget mare de marketing.

Existenţa altor localuri de genul celui pe care urmează să îl deschizi poate influenţa poziţionarea ta şi, implicit, cheltuielile cu echipamentul şi, din nou implicit, performanţa.

Localul tău de tip HoReCa are doar de câştigat atunci când îţi alegi echipamentele potrivite. Cele profesionale implică o investiţie mare pentru un buget mic, însă durabilă. Ai garanţia calităţii şi un service la dispoziţie. În aceste situaţii, cine te poate sfătui mai bine decât contabilul în care ai încredere şi îţi poate arăta în cât timp şi cum se va amortiza investiţia. Apoi, bucură-te de rezultate şi performanţă!

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker