Actualitate

Câștigător nou pe primul lot din A7 scos la licitație

Italienii de la Impresa Pizarotti, care între 2014 și 2021 au lucrat la 17 km pe A10 Sebeș – Alba Iulia, au fost declarați câștigători pentru a realiza primii 21 de kilometri ai autostrăzii A7 spre Moldova, de la Ploiești (Dumbrava) la Mizil. Inițial, la licitația lansată din vara lui 2021 și pentru care a fost nevoie de mai bine de jumătate de an pentru evaluările CNAIR, fusese calificat un alt ofertant câștigător.

Durata de execuție a contractului este de 20 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor ofertată conform factorului de evaluare este de 10 ani. Lungimea acestui lot este de 21 km și include construcția a 14 poduri și a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 550 m.

Impresa Pizzarotti a mai construit și alte tronsoane de autostradă în România, precum A10 Sebeș – Alba Iulia Nord (17 km – 2014-2021) sau A3 București – Moara Vlăsiei (13 km – 2007-2012).

Inițial, în luna februarie, după cinci luni de evaluări, apăreau primele informații legate de câștigătorii celor trei loturi de la Ploiești (Dumbrava/A3) la Buzău. Astfel, pe lotul 1 de la Dumbrava la Mizil era dată drept câștigătoare Asocierea Bog’Art-Tancrad-Cosedil (România-Italia). Aceasta însă ar fi fost descalificată, iar CNAIR a declarat acum câștigătoare asocierea condusă de Impresa Pizzarotti.

Pe celelalte două loturi de la Ploiești la Buzău sunt următorii câștigători:

  • Lotul 2 (Mizil-Pietroasele): Asocierea Coni-Trace (România-Bulgaria)
  • Lotul 3 (Pietroasele – Buzău): Asocierea Drum Asfalt-Ilgaz-OPR-Obras-Trameco.

Finanțată prin PNRR, dar deja acumulează întârzieri

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 kilometri de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.

Astfel, pentru A7 sunt promise deja din 2020 că vor fi scoase treptat la licitația de execuție loturile începând dinspre Ploiești. Primele tronsoane, de la Ploiești (A3/Dumbrava) la Buzău au fost scoase la licitație încă din luna iunie 2021, când la conducerea Transporturilor era Cătălin Drulă, iar depunerea ofertelor, 39 la număr, s-a făcut în luna septembrie 2022. A fost nevoie să treacă cinci luni de evaluări ca autoritățile de la Drumuri să stabilească cine sunt câștigătorii pe cele trei loturi de la Ploiești la Buzău.

Abia în luna februarie 2022 s-au mai scos la licitație și alte patru tronsoane de la Buzău la Focșani. Restul încă nu au fost licitate…

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker