Economic

Care este cea mai bună platformă de eCommerce pentru SEO?

Suntem cu toții familiarizați cu ideea cumpărăturilor online, cunoscute și utilizate în aproape orice domeniu. Pe măsură ce piața evoluează, comerțul electronic se adaptează și caută permanent să atragă consumatori. Pentru a putea prezenta credibilitate și pentru a dobândi stabilitate, un magazin online trebuie să beneficieze de o strategie care să integreze soluții performante.

Unul dintre aspectele esențiale de care trebuie să se țină cont în administrarea unui magazin online este alegerea unei platforme eCommerce adecvate pentru SEO (search engine optimisation). 

Tipuri de platforme

Există două tipuri de platforme eCommerce disponibile pentru o gamă variată de nevoi: 

  1. Platforme de tip SaaS (Software as a Science)

Acestea reprezintă cea mai convenabilă soluție pentru lansarea unui magazin online, fiind o platforme deja create, care pot fi folosite în schimbul unui abonament lunar. Este vorba de o soluție „la îndemână”, cu un cost relativ mic, implementabilă rapid, dar care prezintă o lipsă – realmente frustrantă – a controlului asupra conținutului și performanțelor. Cele mai populare în România sunt Wix, ShopMania, Shopify.

  1. Platforme de tip Open Source

Sunt cea mai populară soluție, în pofida costurilor mai ridicate și a duratei mai mari de creare a magazinului, deoarece marea majoritate a întreprinzătorilor online își doresc un control total asupra conținutului platformei, posibilitatea de implementare periodică de noi idei și beneficiul unei tehnologii în permanentă dezvoltare. Cele mai cunoscute în România sunt Prestashop, WooCommerce, OpenCart și Magento.

Magento

Dintre toate platformele eCommerce cea mai completă, flexibilă și apreciată pentru SEO este Magento. Pentru a putea beneficia de cel mai puternic instrument eCommerce este nevoie, în primul rând, de server web pentru Magento. Acesta găzduiește site-ul magazinului online și este important să alegem un pachet de servicii complet prin care să fie monitorizat activ atât serverul, cât și website-ul în sine. În al doilea rând, este important să alegem dintre domeniile web disponibile un nume și o extensie care să aibă potențial de brand: să fie scurt, ușor de reținut, sugestiv pentru activitatea magazinului online, să fie original și atrăgător de la prima vedere a url-ului.

Magento este cea mai bună platformă pentru eCommerce SEO, deoarece nu sacrifică elemente cheie din construcția sa pentru a favoriza SEO, cum ar fi:

  • Link-uri de navigare controlabile – marea majoritate a platformelor de acest tip generează automat aceste link-uri pe baza numelui produsului sau categoriei din care acesta face parte, iar schimbarea link-urilor poate fi o provocare dificilă sau chiar imposibilă. Magento permite controlul total asupra acestor link-uri și proprietarul site-ului are nevoie să dețină controlul textelor ancoră pentru fiecare link generat pe site-ul său.
  • Titluri de pagină independente – textele care apar în tab-ul de deasupra browser-ului sunt vizibile în rezultatele căutării când utilizatorul urmărește să găsească un produs specific. Posibilitatea de a crea titluri de pagină independente are un impact semnificativ asupra ranking-ului în variantele afișate de motoarele de căutare și garantează click-ul câștigător pe rezultatul afișat de motorul de căutare. 
  • Tag-uri H1 modificabile – H1 HTML tag este primul alineat vizibil într-o pagină; pentru a fi evidențiat, este scris într-un format diferit față de restul paginii.
  • Canonical URL – este parte din strategia SEO, care comunică motorului de căutare ce conținut este duplicat și comanda de a redirecționa traficul către pagina originală.
  • Pagini de conținut integrate și posibilitatea de a controla în detaliu acest conținut – numărul și calitatea link-urilor care direcționează către site au o influență majoră asupra ranking-ului SEO, deci este esențial ca platforma să permită integrarea și modificarea facilă a paginilor de conținut. Foarte important: când o soluție software destinată activității de creare conținut este disponibilă, fiind un open-source, Magento permite integrarea facilă a aplicației, fără costuri suplimentare sau necesități de upgrade.
  • Timpi mai mici de încărcare a paginilor – arhitectura Magento este realizată pentru a face față situațiilor de trafic intens prin reducerea numărului de solicitări către server. Mai mult, Magento dispune de o consolă de control care permite configurări detaliate pentru reducerea timpilor de încărcare a paginilor.

Există două caracteristici fundamentale care fac din Magento alegerea numărul 1 pentru implementarea site-urilor destinate comerțului electronic: natura sa open-source și posibilitățile infinite pe care le oferă pentru configurări și optimizări. Datorită acestor principali factori, pe platformă se pot crea și integra facilități sau aplicații în funcție de necesitate. Astfel se atinge scopul oricărui magazin online – acela de a oferi oricărui client o experiență plăcută, completă, care să invite la cumpărături și la reveniri periodice.

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker