miercuri, 28 octombrie 2020

Buzoianul Vlad Popescu, noi cronici pozitive din partea criticii de teatru

Deşi este încă student la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematrografică, buzoianul Vlad Popescu reuşeşte, cu paşi repezi, să se impună în lumea teatrului. Recenta sa prestaţie din spectacolul „Medea’s Boys”, în regia lui Andrei Măjeri, la Teatrul „Apollo 111”, i-a adus tânărului buzoian cronici ­po­zitive. Aceasta este cea de a doua prezenţă a lui Vlad Popescu într-un spectacol profesionist după rolul din „Împăratul muştelor”, producţie regizată în primăvară de Tudor Lucanu la Teatrul Excelsior.

După premiera „Împă­ratul muştelor”, Vlad a fost caracterizat de criticii de teatru din Bucureşti drept un actor „foarte expresiv (…) prin „prin forţă şi violenţă, stârnind respect prin frica pe care o inspiră”, Grupul strâns în jurul său devine o manifestare a instinctelor primare, o forţă telurică, răbufnită de undeva, din străfundurile atavice”, a apreciat atunci criticul Silvia Dumitrache.

„Aduce o energie incredibilă în scenă”

Astăzi, după ce spectacolul „Medea’s Boys” a avut premiera la Teatrul „Apollo 111” pe 20 septembrie, prestaţia sa este din nou lăudată de critici. „Vlad Ionuţ Popescu, deşi printre cei mai tineri, aduce cu sine o energie incredibilă în scenă şi ştie să îşi dozeze stările suficient de bine cât să îţi menţină atenţia mereu asupra lui”, a precizat criticul Elena Coman.

„Medea’s Boys” se ba­zează pe opera „Medeea” de Euripide, personaj care îşi omoră cei doi copii pentru a se răzbuna pe bărbatul care s-a însurat cu altă femeie. Însă în spectacolul lui Andrei Măjeri, monstruoasa legendă devine un pretext pentru povestea a şase marinari care se întâlnesc într-un bar să sărbătorească o „călătorie mitologică” pe care au făcut-o împreună. „Me­dea’s Boys” e, de fapt, o pledoarie pentru masculinitate.

Absolvent al Colegiului „B. P. Hasdeu”, Vlad Popescu a fost admis, anul trecut, pe unul dintre cele 19 locuri ,,la buget” ale Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică „Ion Luca Caragiale” din Bucureşti. Student în anul I, buzoianul se poate mândri cu zeci de premii obţinute în perioada liceului la diverse festivaluri şi concursuri de teatru organizate în ţară. Vlad a făcut parte din trupa de teatru a „Clubului 3,14” din Colegiul Hasdeu, iniţiat de profesorul Dănuţ Solcan. Alături de colegii lui din trupă, buzoianul a participat anul trecut la Festivalul de Teatru Tânăr „Ideo Ideis” de la Alexandria, al cărui preşe­dinte a fost celebrul Marcel Iureş.

loading...
error: Content is protected !!