Actualitate

Pro Infrastructură, nou atac la Umbrărescu

Reprezentanții asociației nu cred că UMB va finaliza în 2024 tronsonul Buzău-Focșani

Asociația Pro Infrastructură a făcut câteva previziuni rutiere pentru anul 2024, în care au inclus atât proiecte care ar trebui finalizate, cât și cele care vor începe în noul an. În ceea ce privește Autostrada Moldovei, „din cele 4 tronsoane ale A7 scadente în 2024, doar celebra cocoașă de la Focșani e sigură. UMB are deadline în august, noi sperăm să fie gata în octombrie”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Potrivit celor de la Asociația Pro Infrastructură, firmele lui Umbrărescu sunt la 27 la sută pe Mândrești-Focșani Nord (cocoașa) și la 25 la sută pe Buzău-Vadu Pașii, unde tot în august trebuie să termine. „Ciotul de la Buzău este muzeu fără continuarea spre Ploiești sau spre Focșani, iar podul peste Râul Buzău este practic imposibil de finalizat în 2024 fără un efort titanic”, au mai precizat ei.

Tot în ceea ce îl privește pe Umbrărescu, Asociația Pro Infrastructură a mai spus că: „Trebuie să se decidă unde să se concentreze ca să poată inaugura obiective din A7, DEx12 și DEx6 (…) Oricum ar fi, greu de crezut că UMB ar putea deschide mai mult de 25 din cei aproape 67 kilometri dintre Vadu Pașii (Buzău Nord) și Mândrești (Foc-șani Sud) (…) În funcție de ce se va decide pe A7, se poate rezolva și ecuația pe DEx12 Colonești-A1, unde UMB a ajuns la 42 la sută și poate finaliza la sfârșitul anului măcar parțial până la Albota DACĂ se concentrează aici în dauna altor șantiere.”

În legătură cu lotul Ploiești-Mizil din Autostrada Moldovei A7, unde lucrează Pizzarotti, Asociația Pro Infrastructură crede că sunt șanse foarte slabe să se finalizeze în 2024: „contractul celor de la Pizzarotti cere luna septembrie, însă abia au atins 40 la sută și va fi extrem de dificil să pună în teren ~55 la sută în 12 luni. Dacă vor reuși în decembrie, va fi o mare performanță pentru ei.”

Cât despre lotul A7 Mizil-Buzău: „Șanse pur teoretice. Lângă, pe A7 Mizil-Buzău, Coni și Trace au deadline în octombrie dar abia au trecut de 35 la sută. Poate românii ar putea face o surpriză să termine ceva cu o descărcare provizorie fiindcă bulgarii sunt foarte întârziați. Nici unii nici alții nu au putere de accelerare, iar CNAIR doarme-n păpușoi. Greu ne imaginăm că s-ar putea inaugura aici un singur kilometru”, au mai spus reprezentanții de la Asociația Pro Infrastructură.

Mai mulți bani pentru A7 în 2024

Reprezentanții Ministerului Transportului spun că în 2024, Autostrada Moldovei va primi mai multe fonduri, față de anul precedent.

  • Pe primul loc la finanțare se află Autostrada A7 sectorul Bacău – Pașcani Focșani – Bacău, cu un buget propus de 1,15 miliarde de lei.
  • Pe locul doi se află A1 Sibiu – Pitești, cu o alocare de 1,13 miliarde de lei pentru anul 2024. Podiumul este completat de Autostrada Transilvania (A3), cu un buget propus de 909 milioane de lei.
  • Iar pe locul trei se află celelalte tronsoane din A7, unde execută lucrări firmele lui Dorinel Umbrărescu. Astfel, tronsonul Bacău – Pașcani va beneficia în 2024 de o alocare de 822 milioane de lei în acest an, după ce anul trecut cheltuielile au fost de 482 milioane de lei. De asemenea, în acest an pentru tronsonul Buzău – Focșani este prevăzut un buget mai mare, de 802 milioane de lei, față de 471 milioane de lei în anul precedent.
  • Clasamentul continuă tot cu un tronson de pe A7, respectiv Ploiești – Buzău, unde sunt alocate fonduri 793 milioane de lei, peste nivelul de 640 de milioane de lei preliminat pentru 2023, potrivit economica.net.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker