În data de 11.10.2018, Primăria Comunei Breaza a realizat o licitație  publică pe platforma de achiziții publice (SICAP), și aceasta a fost câștigată de SC Ungureanu Lemncom SRL, cu sediul în municipiul Buzău. Colegii din USR Breaza au fost pe teren pentru a vedea care este stadiul lucrărilor din satul Vispesti din comună. Ceea ce au găsit la fața locului depășește orice imaginație. Modul în care constructorul a decis să își îndeplinească contractul, probabil în complicitate cu conducerea Primăriei Brea­za, este unul de neînchipuit.

Fundația drumurilor este realizată din balast de gârlă, nesortat și nespălat, practic neconform cu standardele tehnice, iar compoziția stra­tului inferior de asfalt, adică cel deja turnat (binderul), este una ce cu siguranță nu respectă documentația tehnică a proiectului. Este imposibil ca asfaltul proaspăt turnat să se macine după doar câteva zile, în condițiile în care circulația rutieră în sat este una destul de redusă ca volum.

O altă problemă a asfaltului este că, deși turnat cu finisorul și teoretic respectă pante transversale și longitudinale, acesta are grosimi ce variază mult peste normele tehnice acceptate (între aproximativ 0 cm și 8 cm). Avem zone unde se vede fundația balastată a drumurilor, stratul de asfalt fiind de 0-1 cm. Acest lucru se întâmplă pentru că, ­pro­babil, tehnicienii de pe utilaj nu au experiența necesară pentru a turna straturile uniform, conform fundației ­ba­lastate și pantelor stabilite în documentația tehnică, dar și pentru că stratul de balast, cu siguranță nu a fost întins uniform cu autogrederul, lucru lesne de înțeles dacă luăm în considerare calitatea acestuia, plin de pământ și pietre de mari dimensiuni.

În urma celor constatate, vom reclama problemele la Primăria comunei Breaza, dar și la Inspectoratul de Stat în Construcții și la Curtea de Conturi. Lipsa de respect față de comunități și față de bugetul țării trebuie să înceteze, iar cei care nu înțeleg asta trebuie să plece din funcțiile publice, respectiv să nu mai facă achiziții de contracte finanțate din bani publici.

#farahotie

DISTRIBUIȚI
loading...

1 COMENTARIU

  1. De multe ori latimea drumului nou asfaltat e mai mica decat a asfaltului vechi in ambele laterale. Spre Badeni incap cu greu 2 autoturisme, trebuie redusa viteza cand trec unul pe langa altul.

Comments are closed.