UPDATE

Adresa prin care prefectul Județului Buzău, Carmen Ichim, a cerut CNAIR să ia măsuri urgente pentru eliminarea riscului ridicat de accidente apărut în urma montării unor parapete de protecție prea înalte în zona intersecției E 85 – DJ 203 C (Florica) a primit răspunsul așteptat, a anunțat Instituția Prefectului pe pagina de Facebook. În această dimineață, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a transmis Instituției Prefectului – Județul Buzău că a solicitat firmei care efectuează lucrările de amenajare a intersecției amintite să demonteze în regim de urgență parapetul care împiedică vizibilitatea la ieșirea șoferilor de pe DJ 203 C, urmând ca acesta să fie înlocuit cu alte elemente pasive de siguranță rutieră.

„Reamintim faptul că săptămâna trecută, ca urmare a unor sesizări primite din partea autorităților locale din comuna Florica și a unor transportatori de persoane, prefectul Carmen Ichim a trimis la fața locului o comisie de control care a stabilit că parapetele de protecție, montate în cadrul proiectului de sistematizare a intersecției, reduc drastic câmpul vizual și îi determină pe conducătorii auto care vin de pe drumul județean să intre periculos de mult pe banda de circulație de pe sensul București – Buzău al DN 2 E 85 pentru a se putea asigura corespunzător.

Ca urmare, vineri, 11 octombrie 2019, prefectul Județului Buzău a înaintat o adresă CNAIR, cerând măsuri urgente de remediere a deficiențelor constatate, în caz contrar considerând Compania direct răspunzătoare de consecințele unor eventuale accidente ce se pot produce în acel punct”, precizează reprezentanții Prefecturii.

Știrea inițială

Autoritățile comunei Florica intenționează să tranșeze în instanță pro­blema intersecției morții de pe DN2-E85, resistematizată printr-un proiect care, în loc să ajute, mai rău a încurcat circulația.

Ca urmare a unor sesizări primite atât din partea autorităților locale, cât și de la unii transportatori de persoane, prefectul Carmen Ichim a dispus, săptămâna trecută, efectuarea unui control în zona intersecției DN2-85 cu DJ 203C, unde se desfășoară lucrări de sistematizare rutieră pentru prevenirea accidentelor de circulație.

În urma controlului, s-a stabilit că montarea parapeților metalici în zona intersecției duce la imposibilitatea conducătorilor de autovehicule de a se asigura corespunzător la ieșirea de pe DJ 203 C în DN 2, ­exi­stând un real pericol de producere a unor accidente rutiere.

Din acest motiv, Instituția Prefectului – Județul Buzău a transmis, în data de 11 octombrie 2019, o adresă către CNAIR (beneficiarul proiectului) solicitându-i să analizeze și să dispună măsurile ce se impun pentru eliminarea riscurilor la care se expun participanții la trafic din zonă.

În aceeași adresă, prefectul Carmen Ichim ­su­bliniază faptul că, în situația în care responsabilii Companiei nu vor lua măsurile necesare, vor fi direct răspunzători pentru urmările eventualelor evenimente rutiere ce se pot produce. Conducerea Prefecturii aștepta până luni, la ora 16,00, și un răspuns la solicitarea făcută, însă reprezentanților instituției nu le-a mai răspuns nimeni la telefon. Lipsa de dialog poate fi pusă și pe seama restructurării la vârf la nivelul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, însă nu este o scuză. Ca urmare, autoritățile iau în calcul des­chiderea unei acțiuni în instanță pentru obligarea beneficiarului lucrării de a modifica proiectul de resistematizare a intersecției DN2-E85 cu DJ 203 C, pus în practică în acest moment.

,,Nu ne rămâne decât să-i dăm în judecată pentru că nu ne bagă nimeni în seamă. Ca urmare, am discutat și cu doamna prefect și urmează să stabilim calea legală de urmat. N-au făcut nimic la drum din ceea ce s-a promis. Au fost doar vorbe. Au spus că se face o bandă de stocaj la stânga pe sensul spre București și au făcut-o… fără să lărgească șoseaua, ci în interiorul ei. În loc să o lărgească mai mult au îngustat-o. Să-i vedem la iarnă cum trec cu lamele să curețe de zăpadă, că nu au loc. Au pus parapeți ca pe șosele de munte. De ce era nevoie? Ce să mai vezi de ele? Ne-au expus mai rău decât înainte. Este crimă cu premeditare! Și au montat 35 de panouri fotovoltaice, de zici că-i pistă de avion, în condițiile în care în zonă este rețeaua Electrica și ar fi putut să se racordeze acolo”, ne-a declarant primarul comunei Florica, Ion Zaharia.

Deși, neoficial, s-a vehiculat informația că despă­gubirile pentru exproprierea proprieterilor de teren din zonă ar fi fost prea mari, primarul de la Florica spune că nu este adevărat, terenul pe care s-ar fi făcut extinderea aparținând Companiei de Drumuri Naționale. ,,Nici vorbă de despăgubiri. Terenul este al lor și permitea lărgirea așa cum s-a primis inițial, de creare a benzii de stocaj. Nu știu de ce s-a ales soluția asta, cum s-a ajuns la așa ceva. Pro­babil să se justifice niște bani”, spune Ion Zaharia.

Lucrarea care pune în pericol circulația rutieră în intersecția spre Florica a fost realizată în aproximativ două luni. Primarul comunei ar fi atras atenția încă de acum patru luni, înainte de începerea ei, însă reprezentanții CNAIR au ignorant avertismentul.

Lucrarea de pe DN2- E85, la intersecție cu DJ 203 C, este autorizată după o documentație tehnică întocmită de SC Via ­Carpa­tica Consult SRL. Auto­rizația de construire a fost emisă de Ministerul Transporturilor în august 2018 și face referire la banda de stocaj la stânga. Administratorii drumului, respectiv CNAIR, au promis inițial ca acolo să fie realizate benzi de circulație suplimentare pentru cei care vor să iasă de pe drumul național. În intersecția cu drumul către localitatea Florica, traficul ar fi fost astfel fluidizat și desfășurat în siguranță datorită unei benzi suplimentare de circulație. Aceasta ar fi fost soluția optimă pentru prevenirea evenimentelor rutiere, după ce administratorii drumului au stabilit că un sens giratoriu nu poate fi amenajat sub nicio formă. Lucrarea a fost scoasă la licitație de mai multe ori, pentru 1,2 milioane lei, iar după luni de zile s-a găsit și un constructor.

DISTRIBUIȚI
loading...