Guvenul a aprobat joi, în ultima ședință a anului 2017, o serie de documente care dau undă verde construirii drumului expres Buzău-Brăila, parte a unui proiect mai complex Buzău – Brăila/Focșani – Brăila – Tulcea – Constanța.

Lungimea totală a drumului va fi de 361,7 kilometri, iar investiția se va ridica 1,824 miliarde euro, cu o medie de 5,04 milioane euro pe kilometru. În ceea ce privește tronsonul Buzău –Brăila, acesta va avea 96 de kilometri și va costa 384,16 milioane de euro, cu un cost mediu pe kilometru de 3,92 milioane euro.

Memorandum pentru un portofoliu de proiecte de transport

Documentele privind drumul expres Buzău – Brăila sunt parte a Memorandumului privind demararea pregătirii unui portofoliu de proiecte de transport ce urmează a fi implementate în perioada 2018-2027, memorandum inițiat de Ministerul Transporturilor împreună cu Ministerul Dezvoltării Regionale Administrației Publice și Fondurilor Euroopene.

Memorandumul este necesar pentru a oferi stabilitatea abordării strategice în ceea ce înseamnă pregătirea proiectelor de infrastructură de transport în perioada 2018-2027. Proiectele vor fi finanțate atât din fonduri euroopene, cât și din fonduri rambursabile de la instituții financiare internaționale, cum ar fi Banca Euroopeană de Reconstrucție și Dezvoltare și Banca Euroopeană de Investiții. Totodată, obținerea unei stabilități în abordarea strategică garantează că proiectele odată lansate nu vor mai fi stopate creând premisele implementării rapide a proiectelor.

În memorandum sunt incluse proiecte strategice identificate ca prioritare din Master Planul General de Transport al României, astfel:

Pentru sectorul rutier:

  • Sectorul de autostradă Brașov – Bacău – Pașcani – Iași – Ungheni (+pod Ungheni), în lungime de 336,5 km și o valoare totală de 3.080 milioane euro;
  • Proiectul de drum Transregio Brașov – Târgu Mureș, în lungime de 161 km și o valoare totală de 102 milioane euro;
  • Proiectul de autostradă Brașov – Făgăraș – Sibiu, în lungime de 120 km și o valoare totală de 816,44 milioane euro;
  • Proiectul de drum expres Buzău – Brăila/ Focșani- Brăila – Constanța, în lungime de 361,7 km și o valoare totală de 1,823 miliarde euro;
  • Proiectul de drum expres – Drum expres Sudului București – Craiova – Lugoj, în lungime de 397 km și o valoare totală de 2,514 miliarde euro;

Pentru sectorul feroviar:

  • Proiectul reabilitare cale ferată Coșlariu – Cluj Napoca – Suceava – Pașcani, în lungime de 488 km și o valoare totală de 1,941 miliarde euro;
  • Proiectul reabilitare cale ferată București – Craiova, în lungime de 142 km și o valoare totală de 227 milioane euro;
  • Proiectul reabilitare cale ferată București – Ploiești – Iași, în lungime de 462 km și o valoare totală de 1.687 miliarde euro;

Valoarea totală a proiectelor prevăzute prin acest memorandum se ridică la 12,190 miliarde euro.

Proiectele prevăzute în memorandumul aprobat joi, în completarea proiectelor a căror pregătire și implementare este deja demarată (și anume Autostrada Sibiu – Pitești, Autostrada Transilvania, Centura București, Reabilitare CF Simeria – Km 614, CF Brașov – Sighișoara și CF Predeal – Brașov), vor asigura, împreună cu acestea, conectarea tuturor regiunilor istorice ale României, contribuind la reducerea discrepanțelor de dezvoltare economică și socială.

DISTRIBUIȚI

3 COMENTARII

  1. Buzău-Goidești, Buzău-Chilii, Buzău-Malu Roșu, Buzău-Bisoca, rute pentru care locuitorii plătesc taxe și impozite, taxe de drum, accize și-și distrug mașinile. E alteceva în gândirea decidenților noștrii decât interesul personal? Nu mai vorbesc de drumurile strategice sau alte căi de comunicație intercomunale prăvălite în uitare și pe care circulă oameni. Pe cine interesează cum circulă? Și dacă aceste zone trebuie să fie dezafectate, ca pe vremea dictaturii, dece nu se spune oamenilor să se „refugieze” în ținuturi mai accesibile?Eu cred că au ajuns la putere cei din extrema dreaptă care nu au nici un interes social sau nu cunosc ideologia pe care-și clădesc partidul…

  2. … numai la noi se poate asa ceva sa mergi in sus si apoi in jos,… deci Buzau Braila Focsani, Tulcea Constanta… e noaptea mintii!!!

  3. Da, hartia suporta orice, in 2017 acest guvern a inaugurat 0( ZERO) km autostada si cum investitiile sunt veriga slaba a bugetului si-n 2018 sa nu ne punem mari sperante

Comments are closed.