Economic

Tempo, cafeneaua buzoiană unde consumația este gratuită și plătești doar timpul

În curând, cotidianul OPINIA va propune cititorilor săi o nouă rubrică săptămânală, specializată pe business, realizată cu sprijinul „Tempo Anticafe”, o locație inedită în municipiul Buzău care, pe lângă rolul de clasic de cafenea, este și un loc de întâlnire pentru cei interesați de discuții și prelegeri grupate în trei mari categorii: dezvoltare personală, antreprenoriat și socializare. Pentru astăzi, vă propunem un interviu cu fondatorul „Tempo Anticafe”, Silviu Dragomir.

Reporter: Cum te-ai gândit la acest concept de afacere?

Silviu Dragomir: Nu cred că avem suficient spațiu aici pentru întreaga poveste… Era prin 2013-2014 când am descoperit ideea de anticafe. Atunci am spus… ,,Hmm… interesant!”, și mi-am văzut de ale mele. Apoi, pe la începutul lui 2016 eram foarte hotărât să încep un proiect pe cont propriu. Aveam experiență în cele mai importante două segmente ale unei afaceri: vânzări și managementul echipei. Și căutam o idee pe care să o dezvolt într-un proiect. Și mi-am pus trei întrebări pe care oricine face acest pas ar trebui să și le pună: Ce știu să fac? Știam să vând… Ce îmi place să fac? Îmi plăcea să lucrez cu oamenii și să dezvolt parteneriate… Ce se plătește bine? Și la întrebarea asta nu am avut un răspuns imediat.

Am cercetat și am întrebat în stânga și în dreapta și am ajuns la concluzia că în vremurile noastre, când lucrurile se schimbă atât de repede, cel mai important lucru pentru care oamenii sunt dispuși să plătească este TIMPUL. Datorită vitezei cu care tehnologia avansează, oamenii au din ce în ce mai puțin timp ca să rămână conectați la noutățile din jurul lor. Așa că, pentru a câștiga timp, apelează tot mai mult la servicii de consultanță, training sau coaching. Și mi-am amintit de conceptul „anticafe”, care pune timpul pe primul loc, fiind principala resursă pentru care clienții trebuie să plătească. Și așa am avut cele trei răspunsuri pe care le căutam: știu să vând, îmi place să lucrez cu oamenii și tendința de cumpărare a pieței se îndreaptă spre servicii care să îi ajute să câștige timp.

R.: Cui se adresează Tempo Anticafe?

S.D.: La Tempo așteptăm acea parte a comunității care își dorește mai mult. Oamenii activi care vor să producă o schimbare pozitivă în viața lor personală și profesională și să îi influențeze și pe cei din jurul lor să facă acest lucru. Tempo este pentru cei care vor să învețe mai mult, pentru cei care au nevoie de un plus de inspirație și motivație pentru a face lucrurile mai bine. Tempo este pentru cei care niciun obstacol nu este prea mare pentru a face un pas înainte, pentru cei care îndrăznesc mai mult și pentru cei care înțeleg că felul în care își petrec timpul face diferența între succes și mediocritate.

R.:  Sunt buzoienii pregătiți pentru un asemenea concept?

S.D.: Buzoienii sunt la fel de pregătiți pentru un concept nou, anticafe sau oricare altul, la fel cum sunt pregătiți bucureștenii, clujenii sau brașovenii. Tempo este pentru cei care îndrăznesc mai mult și care nu au vreun complex de inferioritate pentru că sunt buzoieni. Am avut ocazia să cunosc mulți buzoieni care se regăsesc în povestea Tempo și care simțeau nevoia unui astfel de loc în comunitatea noastră; oameni implicați în proiecte de voluntariat și responsabilitate socială, antreprenori care au nevoie să se conecteze mai eficient la piața locală, tineri care simt nevoia să acceseze oportunități noi care să îi împu­ternicească să își îndeplinească obiectivele proprii.

R.: Este adevărat că la Tempo clienții nu plătesc nimic altceva decât timpul?

S.D.: Așa cum am mai spus, noi credem că timpul este cea mai importantă resursă de care dispunem. Și asta din simplul motiv că este singura resursă limitată; fiecare dintre noi are la dispoziție 24 de ore în fiecare zi. Diferența o face felul în care petrecem cele 24 de ore. De aceea, pentru a oferi timpului valoarea pe care o merită, am hotărât că acesta va fi singurul lucru pentru care clienții noștri vor plăti. Este foarte simplu: atunci când ajungi la noi (în noul centru de afaceri din rondul de la Episcopie, la subsol, n.r.), notăm ora sosirii iar tu ai la discreție toate resursele pe care le găsești la Tempo: apă, cafea, ceai, alune, biscuiți și diverse gustări; bibliotecă, mese de lucru echipate cu toate cele necesare pentru muncă eficientă: laptop, scaner, imprimantă; jocuri de societate pentru distracție între prieteni. La plecare, calculăm timpul pe care l-ai petrecut la noi și calculăm cât trebuie să plătești.

O oră petrecută la Tempo te va costa între 10 și 12 lei, în funcție de momentul din zi. Vrem să te încurajăm să petreci cât mai mult timp la noi și pentru asta îți oferim timpul la jumătate de preț dacă stai mai mult de două ore. Mai mult, dacă ai nevoie să petreci mai mult de cinci ore într-o zi la Tempo, începând cu ora a șasea nu mai plătești nimic. În concluzie, o zi întreagă petrecută la Tempo Anticafe nu te costă mai mult de 37 lei.

R.: Ce fel de evenimente ați pregătit?

S.D.: Din dorința de a crește și mai mult valoarea proiectului Tempo Anticafe, am gândit mai multe evenimente care să ofere celor care ne trec pragul o experiență unică. Cel mai important lucru pe care aș vrea să-l scot în evidență în legătură cu aceste evenimente este faptul că nu vom practica nicio taxă suplimentară pentru cei care vor participa la ele. Ne-am propus să dezvoltăm trei direcții diferite în ceea ce privește tema evenimentelor noastre: dezvoltare personală, antreprenoriat și socializare.

Astfel, fiecare zi aduce un eveniment diferit la Tempo: luni dimineață avem Tempo Business Breakfast, locul unde antreprenorii, managerii, freelancerii și oamenii de vânzări își încarcă bateriile și se pregătesc pentru a începe o săptămână cât mai productivă.

Apoi, ziua de marți este pentru cei care înțeleg importanța vorbitului în ­pu­blic. „Tempo Public Speaking” este locul în care îți faci vocea ascultată. Exersezi abilitățile de oratorie care să te ajute să ieși în evidență în cele mai importante momente din viața ta.

Miercuri avem workshop. Aducem cele mai interesante teme de care ai putea avea nevoie în acti­vitatea ta: comunicare, social media, marketing și vânzări, leadership, networking, management. Mai mult, ținem cont de nevoile clienților noștri și putem construi subiecte noi în funcție de solicitările care apar pe parcurs.

În fiecare zi de joi facem networking. Fie că este în interes personal sau profesional, întotdeauna este bine să cunoști oameni noi. „Tempo Networking Club” este evenimentul care îți aduce mai aproape oamenii din comunitate și care te ajută să te faci mai repede cunoscut lor.

Serile de week-end sunt pentru distracție. Jocuri, concursuri, degustări de vin sau de produse tradiționale, jocuri de societate și muzică bună. Toate astea te așteaptă și e bine să le experimentezi  în gașcă. Sâmbătă și duminică dimineața așteptăm să ne viziteze părinții. Avem o bibliotecă unde pot găsi cărți despre parenting, proiecții video sau chiar seminarii live. De asemenea, cei mici au acces la jocuri și jucării educative. Cel mai important pentru noi este să fim aproape de clienții noștri și să le aflăm dorințele. în funcție de feed-backul pe care îl primim, ne pro­punem să diversificăm temele evenimentelor Tempo astfel încât să răspundem tuturor nevoilor comunității.

R.: Ca antreprenor, cât de greu este să mergi pe o afacere atât de nișată?

S.D.: Chiar dacă sunt la prima experiență ca antreprenor, consider că am studiat suficient și că am cunoscut destui antreprenori de la care să învăț, încât să înțeleg că drumul ăsta nu e deloc ușor. Dar, sunt de părere că lucrurile cu adevărat importante în viață și care aduc satisfacții pe măsură, sunt tocmai acele lucruri grele, care nu sunt la îndemâna oricui. În ceea ce privește piața căreia ne adresăm, nu o văd ca fiind una nișată. Așa cum am mai spus, ne adresăm mai multor categorii de oameni din comunitatea locală. Fiecare poate avea un loc la Tempo și poate găsi răspunsuri și soluții pentru a depăși obstacolele cu care se confruntă. Mai mult, proiectul este suficient de flexibil încât să poată accesa în viitor și categorii de clienți la care poate nu ne-am gândit de la început.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker