Şoferii riscă amenzi de mi­nim 2.000 de lei, încălcând prevederile legale, la circulaţia pe un important drum naţio­nal care traversează şi judeţul Buzău şi unde accidentele rutiere sunt la ordinea zilei.

Drumul în cauză, DN2, simbolizat şi E 85, are o lungime de 333 kilometri şi leagă localităţile Bucureşti, Urziceni, Buzău, Focşani, Bacău şi Roman, judeţul Neamţ.

Circulaţia pe acesta se face inclusiv pe acostamentul drumului, în afara părţii caro­sabile, şoferii fiind convinşi, de la caz la caz, că şoseaua are fie bandă de urgenţă fie că are un standard numit de ei ,,o bandă şi jumătate”.

Marginea din dreapta a drumui naţional are o laţime de doar 2,5 metri, fix cât lăţimea unui camion, cu un metru mai puţin decât lăţimea unei benzi de drum naţional şi cu 1,25 metri sub lăţimea unei benzi de autostradă.

Convingerea fermă că drumul are două benzi face ca şoferii care circulă cu viteză să pună presiune pe cei care sunt în faţa lor, cerându-le acestora să se retragă spre acostament.

Atât IGPR, cât şi CNAIR confirmă că DN 2 are o singură bandă pe sens şi că în dreapta benzii se găseşte doar acostamentul (porţiune ce nu este inclusă în carosabil). ,,Drumul naţional DN2 are o platformă de 13 metri şi este prevăzut cu 2 benzi circulaţie în lăţime de 3,5 metri (una pe sens) şi două acostamente în lăţime de 3 metri fiecare (unul pe sens) (…) Această bandă consolidată de 2,5 metri din cadrul acostamentului nu este o bandă destinată rulării, ea fiind prevăzută pentru staţionarea în caz de urgenţă”, afirma conducerea CNAIR, într-un răspuns adresat unui utilizator al drumului, în 2009.

,,Traficul rutier pe DN2 se desfăşoară pe o bandă de circulaţie pentru fiecare sens de mers, iar în exteriorul benzilor de circulaţie se află un acostament consolidat”, au răspuns şi oficialii IGPR întrebării adresate de Digi24.ro privind numărul de benzi de circulaţie de pe DN 2.

Şoferii care circulă pe acostament trebuie să facă faţă la două riscuri majore. Primul este cel de fi amendaţi, al doilea de a accidenta pietoni sau biciclişti care circulă legal pe acostament. ,,Pietonii trebuie să se deplaseze pe partea dreaptă a trotuarelor, pistelor pentru pietoni sau pe potecile alăturate drumului public, iar în lipsa acestora – pe acostament”, spune legislaţia rutieră la capitolul privind circulaţia vehiculelor, secţiunea ,,Circulaţia pietonilor“. Acostamentul poate fi folosit şi de biciclişti sau conducătorii altor vehicule fără motor.

Ordonanţa 43 din august 1997, privind regimul drumurilor, spune că ,,este interzisă circulaţia autovehiculelor pe acostamente, şanţuri, trotuare, pe spaţii de siguranţă ale drumurilor şi podurilor, precum şi pe banda de urgenţă sau mediană a autostrăzilor”. Potrivit IGPR, încălcarea acestei prevederi se sancţionează cu amendă de la 2.000 lei la 6.000 lei, aplicată persoanelor fizice sau juridice, conform art. 61, aliniat 1, litera a din acelaşi act legislativ.

În situaţia în care, circulând pe acostament, automobilistul va lovi un pieton sau un biciclist, iar acesta se află în afara localităţii şi nu există trotuar, automobilstul poate fi consi­derat vinovat de decesul sau rănirea pietonului, potrivit prevederilor menţionate.

Se poate spune că răspunsul autorităţilor este zero. Poliţia Română susţine că a avertizat în numeroase rânduri CNAIR asupra situaţiei şi că a cerut lărgirea benzii astfel încât să se poată circula pe două benzi pe sens. În afară însă de hârtii oficiale, IGPR nu face nimic. Conştientă că dacă ar impune ca traficul să aibă loc doar pe carosabil ar micşora viteza de circulaţie a vehiculelor, Poliţia închide ochii şi nu dă amenzi.

DN 2 este una dintre cele mai circulate şosele ale ţării. Pe acesta circulă zilnic în medie între 8.000 şi 20.000 de vehicule, valoare la care se justifică economic construirea unei autostrăzi sau a unui drum expres.

DISTRIBUIȚI

4 COMENTARII

  1. Măi Andreea, dacă circuli regulamentar cred că nu are de ce să te flash-uie nimeni, cât despre limba română sigur te vor „flash-ui” mulți dragă.😂😂😂😂😂

  2. Aceste benzi tip acostamen ar trebui semnalizare corespunzător! Dar la noi în tară s-au băut banii pentru asta!

  3. ok, eu nu mai ma pun pe acostament si stau pe banda. ala din spate ma flash-uie constant, apoi se duce in fata ea si imi pune frana. bineinteles, nu am franele lui. tot eu sunt de vina apoi.
    deci, iau amenda ca stau pe acostament, pot sa imi busesc masina ca stau pe banda.
    deci, ies in dezavantaj :))

    • Din punct de vedere a legislației poate nu, dar din punct de vedere …gramatical, sigur ajungi la …pușcărie.😂😂😂😂😂

Comments are closed.