Fiscul a publicat recent patru formulare electronice care pot fi folosite la înregistrarea caselor de marcat cu jurnal electronic. Primul se referă la înregistrarea aparatelor produse, importate sau achiziţionate intracomunitar, cel de-al doilea la înregistrarea aparatelor instalate, iar cel de-al treilea este utilizat pentru înregistrarea schimbărilor de stare/situaţie a aparatelor. Cel din urmă formular este necesar la atribuirea numărului unic de identificare şi poate fi depus cu ajutorul Spaţiului Privat Virtual (SPV), certificatul de atribuire a numărului unic al casei de marcat fiind transmis tot prin aplicaţia Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Astfel, prin intermediul Spaţiului Privat Virtual, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale pot depune ,,Cererea de atribuire a numărului de ordine din Registrul de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţ/municipiul Bucureşti sau a numărului unic de identificare din aplicaţia informatică a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală”, Formularul C 801, şi pot primi ,,Certificatul de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale”.

,,Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a întreprins toate demersurile pentru a facilita operatorilor economici obţinerea numărului unic de identificare a caselor de marcat şi le recomandă acestora să solicite certificatele prin intermediul Spaţiului Privat Virtual. Totodată, ANAF sfătu­ieşte contribuabilii să depună formularul C 801 din timp, pentru a evita aglomerarea din ultimele zile. Pentru nedotarea cu aparatele de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, ANAF va aplica sancţiuni  contribuabililor mari şi mijlocii, începând cu data de 1 septembrie, şi contribuabililor mici, începând cu 1 noiembrie 2018”, mai anunţă Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

Formularul C 801 este disponibil pe site-ul www.anaf.ro la rubrica Servicii Online – Declaraţii Electronice. Informaţii despre completarea şi transmiterea cererii, respectiv  documentele care trebuie ataşate, se regăsesc în Ghidul  publicat pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală,  în cadrul secţiunii Servicii Online/,,Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat)” sau pot fi obţinute telefonic, apelând Serviciul central de asistenţă telefonică a contribuabililor – Call-center la nr. de telefon (+4).031.403.91.60.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Scrieți comentariul dvs.
Introduceți numele dvs.