Serviciile informatice disponibile prin portalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) vor fi indisponibile din cauza unor lucrări de mentenantă sâmbătă, 9 februarie, între orele 9,00 și 21,00.

Reamintim că, miercuri, site-ul ANAF nu a funcționat până la ora 16,00. Totuși, în mare parte din zi seviciile privind depunerea formularelor au fost operaționale. „În prezent, portalul ANAF generează erori de accesare, deoarece resursele TIC disponibile sunt suprasolicitate. Se identifică soluţii de utilizare optimă a tuturor resurselor. Ne cerem scuze pentru eventualele inconveniente! Vă mulţumim pentru înţelegere!”, a afișat pagina ANAF aproape toată ziua de miercuri.

De serverele instituției se ocupă Centrul Național pentru Informații Financiare, structura informatică, înființată în 2017, ce are ca obiectiv unificarea tuturor bazelor de date legate de fiscalitate, cu susținerea Serviciului de Telecomunicații Speciale, scrie HotNews. Zero lei Anul trecut însă, nu a fost cheltuit niciun leu pentru modernizarea sistemului informatic, potrivit proietului de buget. Anul acesta este alocată o sumă de 9,5 milioane lei, iar pentru anul viitor este prognozată cheltuirea a 3,6 milioane lei. Pentru proiectul de modernizare a administrației fiscale este alocată o sumă de 31.000 lei.

Conform proiectului de buget, obiectivele Centrului pentru acest an sunt menținerea în stare de funcționare a platformelor hardware și software existente în centrele de date, cu resursele disponibile, ca suport pentru sistemele informatice la interfața cu cetățenii, mediul de afaceri și instituțiile publice: DeDoc, SPV, PatrimVen, ForExeBug, Trezor, SAIVEN, SIIV și retehnologizarea și extinderea platformelor hardware, software și de comunicații instalate în centrele de calcul.

 

DISTRIBUIȚI
loading...