Se știe că în cea mai utilizată accepțiune a sa, comerțul reprezintă cea mai importantă latură a economiei moderne, devenit, în timp, principalul pilon al economiei de piață, fiind sectorul responsabil de întreținerea sub diferite forme, a relațiilor de piață.

Relațiile de piață au astăzi o pondere uriașă pe internet, fapt care contribuie la îmbogățirea marketingului ca știință, oferindu-i un nou segment de cercetare – marketingul online. Această nouă știință-fiică este adoptată de tot mai mulți proprietari de afaceri, într-o manieră individualizată, care să asigure dezvoltare și impact pe termen lung astfel apărând și agenții SEO, care se ocupă în exclusivitate de această latură. Marketingul sustenabil are ca scop nu doar comercializarea produsului și creșterea profitului, dar și crearea unei schimbări pozitive în societate, fapt care va influenţa emoțional consumatorul să opteze pentru un brand responsabil și bine clasat.

Așa cum tranzacțiile și în general comerțul înregistrează pe zi ce trece o tot mai mare amploare, instrumentele de marketing și promovare însoțesc acest proces și îl definesc în mare măsură. Produsele și serviciile se solicită prin motoarele de căutare, mai mult decât de pe raft. Filosofia comerțului constă în atragerea unui număr cât mai mare de cumpărători, dar și fidelizarea lor, în majoritatea cazurilor. În spațiul World Wide Web acest lucru presupune creșterea traficului pentru propria pagină web, iar prin extensie- creșterea ponderii în motoarele de căutare. Deci vizibilitate = creșterea potențialului de vânzare.

SEO presupune un set de acțiuni și activități complexe menite să poziționeze puternic o anumită pagină web, inclusiv prin „disciplinarea” conținutului acesteia. SEO a apărut din necesitatea identificării, prin înțelegere, a unui răspuns la întrebarea „cum trebuie „alimentate” motoarele de căutare pentru a da cele mai bune rezultate?”. Fermierii cunosc că pentru obținerea unor caracteristici cât mai bune ale propriilor animale (blană, lapte, carne, ouă etc) este necesară aplicarea celor mai înalte standarde în toți factorii implicați: hrană cât mai calitativă, tratamente corespunzătoare, îngrijire conform normelor sanitare etc. La fel și meșteșugarii sau producătorii: materia primă de calitate superioară și utilajele cele mai bune vor da naștere unui produs excelent, apreciat și căutat. SEO nu este o știință exclusivistă, nu este un domeniu strict delimitat. Este adevărat că din momentul apariției primelor activități SEO și până la moment, acest domeniu s-a extins și s-a dezvoltat foarte mult, reprezentând astăzi o adevărată industrie. Această realitate a fost și este determinată de nevoia tot mai mare de poziționare online, de excelare pe internet, acolo unde se află cel mai mare număr de potențiali clienți. SEO e cultură + disciplină.

Paginile care vor să vândă au nevoie de SEO. Acest lucru e demonstrat de multă vreme și nu ne vom mai opri la argumentarea lui. Revenim la ideea că marketingul online trebuie să fie un instrument sustenabil și același lucru îl vom afirma și despre SEO. Aplicarea tehnicilor SEO va fi necesară oricând, atâta timp cât vor exista motoare de căutare, indiferent ce formă sau structură vor avea în viitor. SEO în 2050 va rămâne același mix de elemente științifice, artistice și psihologice, aplicat mai mult decât probabil într-un volum categoric mai mare decât la ora actuală. În pofida faptului că deocamdată SEO e utilizat în cea mai mare măsură în calitatea sa de facilitator al creșterii profitului, însăși conceptul de SEO îl va autotransforma, într-un viitor oarecare, într-un mod de a fi.

 

 

DISTRIBUIȚI
loading...