Profesorii trebuie să ţină de mână elevii într-o lume dificilă, cu multe provocări – aceasta este concluzia vizitei reprezentantului Asociaţiei Române a Profesorilor de Limba Franceză (ARPLF) în Buzău. Profesorul universitar Alain Fleury a efectuat în perioada 8-11 iunie o vizită prin mai multe şcoli de pe Valea Buzăului pentru  a le vorbi cadrelor didactice despre aspectele interculturalităţii.

Profesorii trebuie să ţină de mână elevii într-o lume dificilă, cu multe provocări – aceasta este concluzia vizitei reprezentantului Asociaţiei Române a Profesorilor de Limba Franceză (ARPLF) în Buzău. Profesorul universitar Alain Fleury a efectuat în perioada 8-11 iunie o vizită prin mai multe şcoli de pe Valea Buzăului pentru  a le vorbi cadrelor didactice despre aspectele interculturalităţii.

„Pedagogia Interculturalităţii este o problemă a societăţilor din toate timpurile, având atât cauze economice, cât şi sociale, psihologice. În epoca mondializării, revendicările culturale sunt foarte puternice, iar demersul intercultural nu este uşor, presupune destul de multe provocări. Interculturalitatea este deci cheia unei vieţi în armonie, întărind legătura dintre oamenii care ar trebui să  se îmbogăţească unii de la alţii”, le-a spus Alain Fleury buzoienilor.

Deschiderea şcolii către comunitate

Vorbind despre impactul interculturalităţii asupra învăţământului modern, oaspetele s-a referit la faptul că profesorul ar trebui să îşi asume sarcina de pedagog.

„Alain Fleury a precizat faptul că profesorul modern ar trebui să îndrume paşii elevilor săi, conform etimologiei cuvântului <pedagog>. Trebuie să-i însoţim pe elevi, să-i ţinem de mână într-o lume dificilă, cu multe provocări. În al doilea rând, trebuie să recunoaştem că profesorii nu sunt pregatiţi pentru asemenea probleme. Ei trebuie să renunţe la a se prezenta ca depozitarii unici ai unor cunoştinţe din diverse domenii, pentru că în epoca Internetului elevul are acces facil la diverse surse unde sunt prezentate aceste cunoştinţe. În schimb, cadrul didactic poate forma tinerii astfel încât să-şi asume destul de uşor rolul de cetăţeni ai unei lumi în permanentă schimbare”, povesteşte inspectorul şcolar Maria Pleşea.

Reprezentantul ARPLF a ţinut un discurs inclusiv la şedinţa reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar cu directorii buzoieni. Francezul a subliniat ideea că  nu există un om mai bun decât altul şi că esenţială este  deschiderea şcolii către comunitatea locală. Comparând statutul directorului unei şcoli din România şi din alte ţări, a accentuat rolul acestuia de realiza o echipă în cadrul şcolii, între profesori şi între profesori şi elevi.

Asistent lingvist în noiembrie    

„O altă coordonată a vizitei domnului profesor a fost aceea de a vizita  unităţi de învăţământ din judeţ şi a fost plăcut impresionat de atmosfera din şcolile de la Bâscenii de Sus, Şcoala <Nicu Constantinescu> şi <Zangopol>, Liceul de Artă din Buzău, Colegiul <Al Vlahuţă> şi Şcoala nr 1 din Rm. Sărat. De asemenea, a apreciat implicarea unor profesori  buzoieni în proiectele lansate de IŞJ Buzău şi ARPF Buzău: <Francochanson>, Festivalul de Teatru <Eugen Ionescu>, Limba franceză pentru preşcolari”, a mai spus Maria Pleşea.

Alain Fleury şi-a exprimat disponibilitatea de a susţine, în luna noiembrie, două stagii de formare pe tema pedagogiei interculturalităţii, unul în Rm. Sărat şi altul în Buzău. Noutatea acestui curs este că vor fi invitaţi să participe profesori de diverse specialităţi şi cadre didactice din învăţământul preprimar. În plus, oaspetele francez va participa şi la ore de limba franceză, alături de profesori care îşi vor exprima dorinţa de avea un asistent lingvist chiar şi pentru câteva lecţii.

DISTRIBUIȚI
loading...