Educație

Reprezentanții Colegiului Economic, în Portugalia, la finalul proiectului dedidcat migrației

Sfârșitul anului școlar 2018-2019 coincide, pentru reprezentanții Colegiului Economic, cu finalul proiectului european dedicat migrației, „ODYSSEY – MIGRATION AND ITS INFLUENCE ON TEENA­GERS”. Proiectul care s-a derulat pe parcursul a doi ani și a implicat cinci țări: România, Germania, Spa­nia, Portugalia și Grecia.

Ultima întâlnire din cadrul proiectului a avut loc în perioada 19-25 iunie în Terceira, Portugalia.

Proiectul a pornit de la ideea că migrația nu este un fenomen nou. Oamenii au dorit mereu să trăiască în pace și prosperitate și au urmat modele migratoare pentru a face acest lucru. Din cauza conflictelor din lumea de astăzi, noi, în Europa, am cunoscut recent o nouă creștere a migrației. Deși Europa a început să-și controleze și să-și securizeze frontierele, există încă un număr mare de imigranți ilegali care se îndreaptă către țărmurile europene.

„Fiecare partener a fost responsabil de o temă strategică potrivită realității sociale a situației lor”

„Proiectul OMIT s-a născut din cauza impactului pe care aceste migrații l-au avut într-o Europă recesivă din punct de vedere economic. În calitate de ­educatori, este datoria noastră să ajutăm la modelarea atitudinilor noilor generații de europeni, să ne dezvoltăm empatia față de fenomenul migrației, să dezmembrăm credințele și prejudecățile false și să consolidăm ideea semnificativă că toți suntem migranți. Pentru a realiza acest lucru, fiecare școală participantă a ales aproximativ 20-30 de elevi cu vârsta cuprinsă între 13 și 18 ani, pentru a putea participa la proiect. Studenții au trebuit să ­ana­lizeze migrațiile din punct de vedere istoric, social și politic, concentrându-se pe migranții ilegali care doresc să intre în Europa în fiecare zi și despre modul în care sunt tratați (cadrul legal). Fiecare institut partener a fost responsabil de o temă strategică potrivită realității sociale a situației lor. Aceste teme au fost prezentate în mod corespunzător în fiecare țară, de exemplu, Azorele au preluat migrațiile în trecut, în timp ce Grecia a preluat migrația în prezent”, a declarat prof. Cătălina Poștovei.

Pe parcursul întâlnirilor dintre membrii proiectului, elevii au trasat rute de migrație pentru fiecare țară și au intervievat cinci migranți diferiți, au vizitat o tabără de refugiați „LM Village”, au prezentat cadrul legal pentru imigrație, au elaborat și au realizat schițe pe factorii ce determină migrația, au realizat prezentări privind migrația și influența acesteia asupra societăților noastre și au vizitat Centrul German de Emigrație din Bremerhaven, pentru a studia pașii migranților în și din Germania etc.

Parteneri în proiect au fost: Colegiul Economic (România), Gymnasium Neue Oberschule din Braunschweig (Germania), EBI Francisco Ferreira Drummond din Angra do Heroísmo (Portugalia), IES LUIS SEOANE din Pontevedra (Spania) și 3 Gymnasio Kalamatas din  Grecia.

La mobilitatea finală din Portugalia au participat profesorii români Mihaela Florentina Mirea și Cătălina Ileana Poștovei.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker