Val de reclamaţii din partea buzoienilor la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor. Cele mai multe plângeri vizează firmele de telefonie mobilă, care reprezintă un procent destul de mare din numărul total de reclamaţii ce se înregistrează în decursul unui an.

Potrivit reprezentanţilor ­ins­tituţiei, dacă în 2017, din numărul total de reclamaţii înregistrate, 24,3% erau împotriva operatorilor de telefonie mobilă, la finalul trimestrului II al acestui an, 22,4% din totalul plângerilor au vizat aceeaşi categorie. După primele şase luni ale acestui an, inspectorii OPC Buzău s-au trezit cu 120 reclamaţii venite din partea buzoienilor, care vizează firmele de telefonie mobilă.

Cele mai multe plângeri (32) aparţin clienţilor care susţin că, deşi au reziliat contractul cu operatorii de telefonie mobilă, primesc în continuare facturi prin care sunt atenţionaţi că trebuie să le achite într-un termen limită. Nemulţumiţi au fost şi de facturarea tarifelor de roaming, 28 astfel de reclamaţii fiind înregistrate de comisarii OPC Buzău. Lista reclamaţiilor nu se opreşte aici, unele servicii de telefonie şi internet ale mai multor operatori fiind catalogate de buzoieni drept neconforme; s-a reclamat, de exemplu, neasigurarea parametrilor tehnici declaraţi în contracte ori refuzarea rezilierii contractului în cazul neasigurării ariei de acoperire angajate prin contract.

Oamenii s-au mai plâns că se lovesc de refuzul de a asigura repararea produsului care înregistrează neconformităţi în perioada de garanţie legală, refuzul bazat pe diverse cauze, ca de exemplu lipsa facturii de achiziţie, nerespectarea condiţiilor de acordare a garanţiei sau motive tehnice (contactul telefoanelor cu lichide, şocuri mecanice); depăşirea termenului de 15 zile calendaristice prevăzut de lege pentru aducerea la conformitate a unui produs prin reparare, înlocuire sau restituirea contravalorii acestuia; terminale mobile trimise în service şi returnate cu alte defecte decât cele reclamate sau cu defecte mecanice (zgâriate, sparte etc.).

Nemulţumiri au fost şi legate de facturarea serviciilor. Mai exact, oamenii se trezeau cu încărcarea nejustificată a costurilor din facturi cu minute în plus sau cu valoarea unor SMS-uri inexistente (ce nu pot fi identificate de către consumator). Probleme au fost înregistrate şi la cartelele preplătite. Mai exact, au fost sesizate situaţii de încărcare eronată a cartelelor de către personalul angajat al operatorilor economici, urmată de refuzul restituirii contravalorii încărcate eronat sau refacerii prestaţiei de încărcare.

După cum se arată într-un raport al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, atât în 2018 cât şi în anii anteriori, din totalul reclamaţiilor depuse împotriva firmelor de telefonie mobile, în aproximativ 60% din cazuri, acestea au fost neîntemeiate. ,,În majoritatea cazurilor consumatorii reclamau clauze pe care ei, la rândul lor, nu le respectau, şi aici amintim încetarea contractelor de telefonie înainte de expirarea duratei contractuale şi fără a fi de acord cu plata taxei de reziliere anticipată, refuzul plăţii facturilor, în special a facturilor cu costuri mari realizate în roaming, refuzul achitării facturilor de telefonie mobilă din motive legate de funcţionarea telefoanelor, iar în majoritatea cauzelor defectele telefoanelor erau cauzate accidental  – gen sparte, scăpate în apă etc. Pentru o parte din reclamaţiile intemeiate, precizăm că operatorii de telefonie mobilă au încercat pe cât se poate de mult să rezolve pe cale amiabilă nemulţumirile petenţilor, fapt ce a dus la retragerea şi închiderea reclamaţiilor”, se arată în document.

În urma verificărilor, inspectorii nu au sesizat cazuri în care să fie descoperite clauze abuzive sau încălcări contractuale din partea operatorilor de telefonie mobile şi nu au aplicat sancţiuni şi amenzi. Cele mai multe reclamaţii înregistrate vin din partea deţinătorilor de abonamente – 93% din numărul total de reclamaţii depuse -, iar diferenţa de 7% din partea posesorilor de cartele reîncărcabile.

DISTRIBUIȚI

1 COMENTARIU

  1. Și mai puțin de jumătate sunt întemeiate dar, stupoare, firmele care generează probleme nu sunt prezente prin tribunale, sunt îngeri, din cauza invenției numite „vânzare de drepturi litigioase”. Bietul român abuzat de javre cu alură de îngeri se judecă de fapt cu firme de recuperare! Și mai trist este faptul că nu te țepuiește direct un neamț, un francez, un italian ci tot un român care pentru câțiva arginți în plus își vinde și mama!

Comments are closed.