Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă că a fost desemnat primul câştigător pentru elaborarea documentaţiei necesare construirii unuia dintre tronsoanele drumului de mare viteză Ploieşti-Paşcani, Consitrans SRL, iar valoarea ofertei este de peste 13,93 de milioane de lei, fără TVA.

“Lungimea estimată a tronsonului de drum la care se referă contractul este de 72 km, iar perioada de derulare este de 24 de luni. Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii la CNSC sau la Tribunalul Bucureşti şi după emiterea unor decizii definitive. Desemnarea ofertei câştigătoare pentru sectorul Buzău-Focşani reprezintă primul pas spre întocmirea do­cumentaţiei necesare realizării unei legături de mare viteză între Muntenia şi Moldova pe ruta Ploieşti-Paşcani, cu o lungime estimată de 329 de km. În prezent se mai află în faza de evaluare a ofertelor contractele pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate şi a Proiectelor Tehnice destinate tronsoanelor de drum de mare viteză Ploieşti–Buzău, cu o lungime de 65 de km, Focşani–Bacău, cu o lungime de 110 km, şi Bacău–Paşcani, în lungime de 82 de km”, se arată într-un comunicat de presă al CNAIR.

DNA a mirosit puţin actele Consitrans

|n noiembrie 2016, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a sesizat organele abilitate ale statului cu privire la nerespectarea de către proiectant, constructor şi diriginte de şantier a preve­derilor legislaţiei în vigoare, precum şi cu privire la modul în care a acţionat conducerea CNADNR în derularea unor contracte. Ulterior, procurorii DNA au deschis un dosar penal, în care a fost începută urmărirea penală in rem, în legătură cu săvârşirea unor posibile fapte de corupţie în construirea autostrăzii Sibiu-Orăştie.

Potrivit DNA, în acest dosar a fost începută urmărirea penală pentru săvârşirea unor infracţiuni de corupţie, infracţiuni asimilate infracţiunilor de corupţie şi infracţiuni privind fraude cu fonduri europene. Pentru traseul deficitar, din punctul de vedere al solului pe care a fost construit lotul de autostradă, primul studiul de fe­za­bilitate realizat datează din 2003, fiind realizat de firma Consitrans.

Astfel, Consitrans a fost prinsă cu garda jos în cadrul porţiunii Sibiu–Orăştie şi pe alte aspecte. Potrivit unui raport, ”pe parcursul derulării lucrărilor au fost emise 275 rapoarte de neconformitate, din care 249 Consitrans, 26 DRDP Braşov. Acestea au constatat urmă­toarele deficienţe în sarcina Antreprenorului: neconformitatea materialelor utilizate sau neaprobarea acestora de către Beneficiar, nerespectarea de către Antreprenor a preve­de­rilor Contractului şi ale Caietului de sarcini, nerespectarea de către Antreprenor a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie, nerespectarea de către Antreprenor a prevederilorLegii nr. 10/1995 privind calitatea construcţiei. Corpul de Control a mai sesizat şi că atât inginerul FIDIC Consitrans, cât şi inginerul FIDIC DRDP Braşov nu şi-au îndeplinit corespunzător obligaţiile prevăzute de serviciile de supervizare”. Firma Consitrans este controlată de Eduard Hanganu, care s-a aflat în atenţia DNA şi în 2011, în cadrul unei anchete privind contractele încheiate cu CNADNR sau cu Ministerul Transporturilor.

Procurorii Direcţiei Na­ţionale Anticorupţie (DNA) au ridicat atunci de la sediul companiei Consitrans, administrată de Eduard Hanganu, toate contractele încheiate de aceasta cu Ministerul Transporturilor, res­pectiv Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţi­onale. Procurorii au luat de la sediul societăţii toate documentele, calculatoarele şi contractele încheiate între firma de proiectare şi CNADNR, din 2007. Procurorii au verificat, în principal, documentele pentru supervizarea lucrărilor la două tronsoane de autostradă aflate pe coridorul IV, modernizarea DN71 Bâldana–Târgovişte-Sinaia şi verificarea lucărilor la variantele de ocolire Săcuieniş-Carei. La începutul acestui an, dosarul a fost clasat.

Unul dintre cele mai importante contracte semnate de firma Consitrans şi CNADNR este cel legat de consultanţa pentru autostrada Bucureşti-Ploieşti şi a fost parafat în 2007 pentru aproximativ 9,5 milioane de lei. De asemenea, în perioada 2007-2008, compania de stat a „tocat” peste 50 milioane de euro pe şase studii de fezabilitate pentru construcţia de drumuri expres. Unul dintre cele şase contracte, respectiv studiul pentru drumul expres Arad-Oradea, în valoare de aproximativ 6 milioane de euro, a fost semnat cu asocierea formată din Consitrans şi Inocsa.

 

DISTRIBUIȚI
loading...