Educație

Proiect unic în România / Colegiul Hasdeu, gazda unei campanii despre cum mediul virtual poate distruge o carieră

Era digitală, mediul online și offline transformă noua generație în „cobai” pentru diferitele campanii publicitare sau politice. Plecând de la această rea­litate, Centrul European pentru Integrare Socio-Economică a desfășurat, în perioada octombrie 2018-martie 2019, la Colegiul „B. P. Hasdeu”, o campanie unică în România, al cărei obiectiv a urmărit educarea tinerilor elevi de liceu cu privire la importanța ima­ginii de sine și a branding-ului personal, în era digitalizată și neiertătoare a zilelor noastre, dar și în viața de zi cu zi. Campania InformALL a reprezentat un proiect de voluntariat 100%, toate resursele fiind asigurate de către organizatori.

De la știri înșelătoare, la efectele jocurilor și pornografiei    

Printre temele aduse în discuție au fost: „Online-ul. Prieten sau dușman?”, „Vedetele, Hollywoodul și Relațiile Publice înșe­lătoare”, „Alcoolul, țigările, substanțele interzise și evenimentele mondene”, „Pornografia, Media și repercusiunile acestora asupra vieții intime”, „Jocurile pe calculator, realitatea virtuală și depresia”, „Bunele mani­ere, cultura generală și gafele de imagine”, „Primii pași către un viitor controlat”, „Cre­area și implementarea strategiei de imagine personală”.

Ideea campaniei, temele de discuție și prezentările susținute elevilor au aparținut și au fost rea­lizate de către fondatorul Centrului European pentru Integrare Socio-Economică, Lavinia Bădeanu, specialist în Comunicare și Relații Publice, cu peste zece ani experiență în domeniu.

Greșelile în mediul online costă acum mai mult ca oricând  

„Tinerii liceeni și studenți nu sunt învățați cum se construiește o strategie de comunicare personală, cum se întreține o bună reputație, cât de devreme trebuie începută grija pentru imaginea personală, de la ce vârstă nu ne mai sunt iertate gafele de imagine, cât de neiertător este me­diul virtual actual și cum se poate ca o postare neinspirată, făcută în glumă la vârsta de 17 ani, să distrugă cariera autorului acestuia, peste ani de zile (…) Mai grav este faptul că ­ge­nerațiile actuale de adolescenți sunt, fără voia lor, <cobaii> unor paradigme sociale experimentale, în care valorile și principiile tradiționaliste sunt reinterpretate, răstălmăcite și intenționat comunicate cât mai confuz”, a declarat Lavinia Bădeanu.

Organizatorii campaniei le-au transmis hasdeienilor că mijloacele de manipulare în masă și de șantaj sunt o realitate cruntă, pe care adolescenții trebuie să o cunoască până nu este prea târziu. Cariera, jobul, relațiile personale și de familie sunt, astăzi, sub atenta evaluare a opiniei publice. Greșelile costă acum mai mult ca oricând, denigrarea se face în spațiul public, ca în vremurile medievale. În plus, societatea globală se află în plin proces de schimbare a polilor valorici, motiv pentru care orice afirmație sau gest neadecvat contextului actual se poate transforma într-o gafă de imagine, cu repercusiuni pe termen lung sau nelimitat.

„Am învățat să nu ne ghidăm viața după cum ne dictează strategiile unor companii”    

Campania InformALL s-a încheiat cu premierea a peste 20 de finaliști, elevi ai Colegiului Național ”B.P. Hasdeu”, Buzău, tinerii primind o diplomă de absolvire din partea C.E.I.S.E. și cadouri din partea reprezentanților instituției de învățământ.

„Am aflat informații care ne vor ajuta pe viitor să accesăm ordinea mai subtilă a lumii, și să nu ne ghidăm viața după cum ne dictează strategiile unor companii, internetul sau televiziunea. În timpul orelor pe care le-am petrecut împreună ne-am schimbat perspectivele și e imposibil să ne mai comportăm ca înainte după ce am aflat anumite informații despre mediul în care trăim”, a declarat Ștefania Daniela Frîncu, clasa a X-a J, la Colegiul Hasdeu.

Campania InformALL va continua și în anul 2019, în parteneriat cu alte instituții de învățământ din țară.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker