• 280 de elevi buzoieni au dispărut din sistemul de învățământ la finalul clasei a VIII-a

După numeroase proiecte dedicate abandonului școlar în mediile defavorizate, care au fost ­orie­ntate exclusiv către elevi, Inspectoratul Școlar Jude­țean (IȘJ) Buzău, în parteneriat cu Asociația Excelență în Educație și Formare Continuă, vine cu o abordare nouă. Este vorba despre un proiect dedicat formării cadrelor didactice care predau copiilor din medii defavorizate, copii ce sunt predispuși la abandon școlar. Sub titlul „Profesorul face diferența”, se vor implementa anumite meto­de pedagogice speciale pentru profesorii care lucrează cu elevii din medii defavorizate. Proiectul a fost lansat luni, 17 decembrie, în prezența beneficiarilor, autorităților și cadrelor didactice din zonele vizate.

„Am constatat că la Buzău, la fel ca în toate județele, un număr mare de elevi s-au pierdut pe drum. Este vorba cam de 10 clase, 280 de copii, care anul trecut erau în clasa a VIII-a și anul acesta nu i-am mai regăsit în clasa a IX-a. Și am stabilit o strategie, de a merge direct în comunitățile respective, de a vorbi cu conducerile școlilor, de a pregăti profesorii. Vorbim despre copii reținuți de părinți la muncă, alții care au plecat din țară, alții care renunță la școală din lipsa banilor, alții din cauza notelor proaste”, a declarat inspectorul general adjunct al IșJ Buzău, Nela Wamsiedel, expert concursuri și evaluare școlară în cadrul proiectului „Profesorul face diferența”.

În urma unei analize, s-au identificat patru unități școlare defavorizate din județul Buzău: Școala Gimnazială Năieni, Școala Gimnazială nr. 1 Râmnicelu, Liceul Tehnologic Rușețu și Liceul Tehnologic Victor Frunză Rm. Sărat. În acest grup-țintă au intrat și grădinițele care se află în structura acestor școli.

„Se urmărește îmbunătățirea calității învățământului și accesului echitabil la educație prin dezvoltarea competențelor cadrelor didactice. Este vorba despre un grup de 90 de cadre didactice, personal de sprijin, adică mediatorii școlari, și managerii celor patru școli și grădinițe din județ. Acești profesori vor parti­cipa la trei programe de formare profesională. Proiectul are ca scop să creeze și să păstreze resursa umană ­ca­lificată în aceste unități de învățământ, printr-un program de instruire de 270 de ore. Fiecare cadru didactic va avea obligația să lucreze diferențiat cu minim cinci copii, deci vor fi 90 de profesori ori cinci elevi, în total 450 de copii implicați în proiect. Se va crea totodată și o rețea de parteneri-colaboratori, vor avea loc schimburi de experiență pedagogice și pe line de mentorat, de dezvoltarea relațiilor la nivel comunitar”, a declarat Nela Wamsiedel.

Proiectul va dura doi ani și va oferi burse pentru cadre didactice. Este vorba despre trei categorii de burse pentru profesorii ce le solicită: pentru a-și achiziționa materiale didactice, pentru acoperirea costurilor unor excursii, vizite la muzee, competiții sportive etc. Respectivele materiale didactice vor fi folosite la clasă cu toți copiii, nu doar cu cei cinci. Va mai exista și o bursă de merit: 30 de burse într-un an, 15 burse în anul al doilea, pentru profesorii care demonstrează în baza unei evaluări eficacitatea proie­ctele depuse. Va fi și un concurs cu premii pentru cel mai inovator proiect, în cadrul căruia vor fi oferite 15 premii în valoare de 300 de euro pentru cele mai bune proiecte pe educație incluzivă.

DISTRIBUIȚI
loading...

1 COMENTARIU

  1. Mai degrabă, să fie antrenați să-și mai facă orele și să predea bine. Atătea zeci de proiecte pt prevenirea abondonului, dar în fiecare an crește rata abondonului!

Comments are closed.