Consiliul Judeţean va cofinanţa, cu suma de 4.500 lei, un proiect derulat de Inspectoratul Şcolar cu sco­pul de a sprijini învăţământul tehnologic. Mai exact, proiectul „Calitate în învăţământul tehnologic din judeţul Buzău” susţine eforturile pentru îmbunătăţirea bazei materiale a învăţământului tehnologic corespunzător noilor standarde de performanţă tehnică. Achiziţia, în acest proiect, a unor echipamente tehnice performante s-a realizat cu sprijinul OMV Petrom.

Suma primită de la Consiliul Judeţean va fi destinată formării a două cadre didactice de la Liceul Tehnologic „Grigore C. Moisil”, aplicant în proiect, pentru utilizarea echipamentelor tehnice performante achiziţionate.

„Este o colaborare între noi şi Inspectoratul Şcolar pentru a putea ajuta învăţământul tehnologic, acolo unde se învaţă o meserie. Noi venim cu un ajutor minim financiar, iar de restul se vor ocupa cei de la liceu şi Inspectoratul Şcolar, alături de asociaţii interesate ca elevii să înveţe anumite meserii. Cred că este benefic un astfel de proiect pentru că există o lipsă acută de meseriaşi în toate domeniile, de la electrician la automatist şi sudor şi aşa mai departe. Cred că a sosit momentul să dăm mai multă atenţie acestui tip de învăţământ”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean, Petre Emanoil Neagu.

Proiectul Inspectora­tului Şcolar se va derula în anul şcolar 2018-2019. Vor fi implicaţi 20 profesori din domeniile Electrotehnică – Electronică din judeţul Buzău, 500 elevi ai învăţământului ­profesional şi tehnic din domeniile Electrotehnică-Electronică, din unităţile şcolare ale judeţului Buzău.

„Este o problemă că au dispărut foştii maiştrii”  

„Este o mare problemă că în timp s-au pierdut ­anu­mite reguli. Foştii maiştrii de pe vremuri erau nişte profesionişti, care puteau să ajute elevii să înveţe o meserie. Îi învăţau începând cu modul în care să ţină în mână o şurubelniţă,  să mânuiască un strung. Din nefericire, în ultima vreme, se face doar partea teoretică, iar lecţiile practice, de atelier nu mai are cine să le predea”, a mai spus Neagu.

Potrivit IŞJ, în ultimii 30 de ani nu s-a organizat niciun curs de formare în domeniul de pregătire profesională, pentru cadrele didactice de specialitate. Universităţile din România au avut ca ofertă de formare numai module psihopedagogice şi de utilizare a instrumentelor online pentru educaţie. De asemenea, baza materială din şcoli este una învechită, comparativ cu progresul echipamentelor electronice din ultimii 25 de ani.

DISTRIBUIȚI
loading...