Angajații din Palatul Comunal nu vor primi în acest an prime de sărbători, a anunțat, marți, primarul Constantin Toma. În schmb, 54 dintre funcționarii primăriei vor beneficia de premieri ca urmare a evaluării acestora în baza criteriilor de performanță instituite odată cu implementarea managementului de tip Kaizen în instituție.

„Nu se mai dă nicio primă de sărbători, nu se mai dă nicio primă decât pe criterii de performanță. Anul acesta vor fi premiați 54 de funcționari publici și personal contractual care s-au remarcat în cadrul implementării managementului de tip Kaizen. Ați văzut, chiar de jos, de la intrare, este ghișeul unic, care a început să funcționeze pe principiul Kaizen, dar suntem în plină analiză a proceselor în toate serviciile și direcțiile Primăriei. Sper ca, până la jumătatea anului viitor, maxim luna septembrie, să avem niște rezultate extraordinare. Va fi pentru prima oară în România când se face o analiză serioasă a funcționării unei primării, astfel încât să putem lucra efficient, respectiv cu personal cât mai puțin, dar cu rezultate foarte bune, cu rezultate excepționale pentru cetățeanul buzoian. Acest sistem de tip Kaizen ne ajută să obținem astfel de rezultate”, a spus Toma.

Sumele pe care le vor primi cei 54 de angajați variază între maximul prevăzut de lege, respectiv 2.900 lei brut și 1.000 lei: „Am voie să le dau maxim două salarii minime pe economie anual, vor fi 10-15 la sută cu cele două salarii minime pe economie, respectiv 2.900 lei brut, dar am început de la 1.000 lei. A existat și există un sistem de punctaj pentru a măsura performanța, iar 54 de oameni s-au calificat; au fost implicați mult mai mulți”, a mai precizat primarul.  

Primăria Buzău a început, în luna octombrie a acestui an, demersurile pentru implementarea unui sistem de management care urmăreşte îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice care vor fi furnizate buzoienilor. Primarul declara atunci că, prin implementarea acestui sistem, se va micşora timpul de răspuns al municipalităţii la solicitările buzoienilor şi chiar reducerea numărului de documente pe care cetăţenii trebuie să le depună la Palatul Comunal atunci când fac demersuri pentru rezolvarea unei probleme.  „Acest management Kaizen înseamnă, de fapt, în traducere din japoneză în limba română, «îmbunătăţire continuă», şi are ca funcţii importante îmbună­tăţirea permanentă a calităţii serviciilor publice din Primărie, reducerea permanentă a costurilor de funcţionare, res­pectarea termenelor de livrare, respectiv întocmirea documentelor la timp şi reducerea lor în permanenţă, astfel încât oamenii să nu mai stea atât la cozi aici şi, bineînţeles, să reducem şi termenele, de la cele 30 de zile impuse de lege, la câteva zile, într-un viitor relativ apropiat. În acelaşi timp, angajaţii din Primărie trebuie să lucreze cu moralul ridicat, să fie motivaţi”, spunea primarul.

DISTRIBUIȚI

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Scrieți comentariul dvs.
Introduceți numele dvs.