Municipiul Buzău a lansat o licitaţie estimată la 2,5 milioane de lei, fără TVA, pentru realizarea unei platforme de ma­nagement educaţional care va permite părinţilor să ­vizua­lizeze orarul şi situaţia şcolară a copiilor – note, absenţe, conduită -, precum şi observaţiile din partea profesorilor. De asemenea, părinţii vor putea comunica cu profesorii, dirigintele, secretariatul şi conducerea şco­lii.

   Platforma va avea un mo­dul dedicat elevilor care, pe lângă informaţii despre orar, note, absenţe motivate şi nemotivate, plusuri şi minusuri pri­mite pentru activitatea la ore sau observaţii din partea profesorilor, va furniza informaţii şi despre probabilitatea de ascultare şi va permite accesul la o librărie online gratuită cu minim 8.000 de titluri, precum şi cumpărarea de rechizite şcolare direct în contul fiecărui elev. De asemenea, elevii vor avea acces la teste de autocunoaştere pe partea de carieră şi teste de inteligenţă, precum şi o prezentare a facultăţilor din România. Modulul ,,Director şi secretariat” al platformei va permite, printre altele, realizarea clasamentului general al elevilor, rapoarte statistice, rapoarte de activitate ale cadrelor didactice sau listarea fişei matricole şi a catalogului în format fizic.

   Platforma va permite Primăriei Buzău, care finanţează în totalitate proiectul, să acceseze toate informaţiile şcolare din cataloagele tuturor claselor şi să comunice cu toţi membrii unităţilor de învăţământ din oraş.

   Cu o durată de implementare de 12 luni, proiectul prevede achiziţionarea unui număr de 1.173 de tablete PC de ultimă generaţie, conexiuni 4G pentru aceste dispozitive şi un număr de 21.143 licenţe anuale pentru accesarea de către e­levi a tuturor opţiunilor platformei în limba română şi engleză. Viitorul câştigător al licitaţiei va întocmi baze de date iniţiale pentru fiecare unitate de învăţământ – elevi, cadre didactice, părinţi etc. – în format electronic, va asigura manualul de utilizare online şi tutorialele, biblioteca virtuală gratuită şi cursurile de training pentru profesori, directori, se­cretariat, inspectorat şi apara­tul de specialitate al primarului. De asemenea, furnizorul va asigura asistenţă telefonică prin callcenter. Ofertele vor fi des­chise la finele primei jumătăţi a lunii noiembrie, potrivit anunţului de participare la licitaţie.

   În aceste fel, Buzăul va deveni primul oraş din România în care toate şcolile vor beneficia de acces la sistemul de ma­nagement educaţional Adservio. Conform iniţiatorului proiectului care a fost aprobat de Consiliul Local, primarul Constantin Toma, platforma facilitează cooperarea profesor-părinte-elev şi contribuie la reducerea abandonului şcolar. Ea va fi accesibilă tuturor şcolilor din municipiu, fiind aplicabilă tuturor nivelelor de şcolarizare, şi va costa bugetul municipiului 7,5  lei/lună per elev. În luna noiembrie a anului trecut, 18 cadre didactice din Buzău au efectuat o vizită la Iaşi, acolo unde proiectul funcţionează cu succes de opt ani. În cadrul şcolilor care au ales Adservio, rata absenteismului a scăzut cu 60% iar, în unele cazuri, media pe clasă a crescut cu un punct, ceea ce i-a făcut pe profesorii buzoieni să ia în considerare înscrierea în acest proiect.

Ce este Adservio

   Adservio este o platformă care oferă în timp real toate informaţiile de care părintele sau elevul are nevoie, fără a mai fi nevoit să caute prin rapoarte, cataloage şi dosare. Profesorii primesc tablete şi pot posta subiecte de discuţie, pot primi temele elevilor direct în cont şi le pot oferi feed-back. La rândul lor, părinţii pot obţine orice informaţie despre notele şi absenţele elevilor, iar directorii au acces la orice informaţie, de absolut oriunde.

DISTRIBUIȚI