Departe de ochii presei, oficiali ai CNAIR, împreună cu reprezentanţi ai Direcţiei Rutiere din Inspectoratul General al Poliţiei Române, au descins, joi, la Buzău, pentru a analiza situaţia podului de la Mărăcineni în perspectiva închiderii sensului de mers Rm. Sărat – Buzău, iar soluţia cea mai bună găsită pentru fluidizarea traficului şi evitarea blocajelor este cea cerută de autorităţile buzoiene, respectiv amplasarea în regim de urgenţă a unui pod de pontoane pentru trafic greu peste râul Buzău care să preia din fluxul de vehicule atât de pe DN2 E85 cât şi de pe DJ203K, de pe Valea Slănicului. Acesta va fi amplasat în Mărăcineni, în acelaşi loc unde a fost amplasat şi podul de pontoane pentru trafic uşor în 2005. Potrivit prefectului Carmen Ichim, secretarul de stat în Ministerul Apărării  Mircea Duşa a promis că vor fi luate măsurile necesare astfel încât podul de pontoane să fie montat până la începerea lucrărilor la suprastructura podului metalic.

În acest sens, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă s-a întrunit, joi după-amiază, în şedinţă extraordinară, pentru a adopta un proiect de hotărâre având ca punct principal înaintarea unei solicitări în acest sens către Ministerul Apărării.

Prefectul Carmen Ichim a mai precizat că promisiunea reprezentanţilor CNAIR va fi că avizul pe care îl vor da pentru începerea lucrărilor la podul metalic de la Mărăcineni va cuprinde toate soluţiile pentru fluidizarea traficului cerute şi propuse de Poliţia Rutieră.

De asemenea, în şedinţa CJSU s-a mai dat aviz pentru montarea de sisteme de iluminare a podului, astfel încât să se poată lucra în trei schimburi pe timpul nopţii.

Viceprimarul municipiului Buzău Ionuţ Apostu a anunţat o serie de măsuri pentru fluidizarea traficului în zona de nord a oraşului. Este vorba despre desfiinţarea unor treceri de pietoni din zona rondului de la Carrefour şi amplasarea unor indicatoare de orientare atât la intrarea dinspre Focşani cât şi la intrarea dinspre Ploieşti prin care şoferilor li se va recomanda folosirea şoselei de centură pentru evitarea unor blocaje pe Bulevardul Unirii şi în zona unde vor fi executate lucrările.

Podul de pontoane care va fi amplasat pentru râul Buzău va fi lat de 9 metri, se va circula pe două benzi şi va suporta tonaj de până la 45 de tone şi se va utiliza infrastructura creată în 2005 în acelaşi scop.

Potrivit şefului Serviciului Rutier din cadrul IPJ Buzău, Silviu Dinu, joi au fost inventariate principalele puncte care ar crea blocaje în trafic, unde ar fi necesară amplasarea a 120 de poliţişti cu ofiţeri coordonatori, urmând ca dispozitovul să fie amplasat chiar de vineri, având în vedere că se aşteaptă valori crescute de trafic.

De asemenea, se va trece la semaforizarea zonei afectate de lucrări, completată cu piloţi umani asiguraţi de firma care realizează lucrările, suplimentându-se cu agenţii de poliţie rutieră pentru îndrumare şi sprijin.

1 COMENTARIU

  1. Pe data de 09.04, ma intorceam de la Rm. Sarat si incepand din zona Comisoaia mersul a fost incetinit brusc, crezand eu ca este vreun accident. Am facut pana la podul Valea Calnaului aproape 2 ore . Cu ale cuvinte cam 10 km/h. Cum am intrat in Maracineni am intrat in normalitate, iar la capatul podului erau multi politisti ce dirijau trecerea pe 4 benzi de sens si fiecare nestiind cam pe unde sa se incadreze, ambele poduri fiind circulate intr-un singur sens. La iesire alti politisti care faceau disperat semne , iar coloana ce trebuia sa circule spre Moldova era oprita. Asa ceva nu am vazut niciodata si va fi din ce in ce mai greu de nu se da drumul la autostrazi. Autostrazi cu 3 benzi pe sens si una de refugiu , avarie, etc. Aste autostrazi de la noi cu doar 2 benzi pe sens , nu sunt decat niste sosele probabil , nicidecum autostrazi. Ce va fi aici la Buzau va fi jale.

Comments are closed.