Nu se ştie deocamdată când va fi închis podul vechi de la Mărăcineni care preia tranzitul spre Capitală, pe DN2-E85.

Potrivit prefectului Carmen Ichim, o decizie va fi luată pe 11 aprilie, când reprezentanţii CNAIR, ai Instituţiei Prefectului judeţului Buzău şi ai firmei care execută lucrările se vor întâlni pentru a analiza soluţia pentru fluidizarea traficului după închiderea podului. „Nu cred că va fi pe 12 (n.r., aprilie)“, a precizat marţi prefectul Carmen Ichim. Asta înseamnă că data de 12 aprilie avansată până acum, mai ales de reprezentanţii firmei care execută lucrările de reabilitare a obiectivului, nu este una certă.

Administratorul drumului, CNAIR, deţine un aviz de principiu pentru închidere începând cu 10 aprilie, însă nu aceasta va fi ziua în care circulaţia  va fi restricţionată total pe podul metalic.

Şi asta din cauză că mai sunt necesare lucrări pe celălalt sens de mers, spre Moldova, care va prelua în totalitate traficul şi dinspre Bucureşti. În plus, până la închiderea totală a podului metalic, constructorul trebuie să ia măsuri de sistematizare a zonei şi să instaleze cele cinci semafoare ce vor fi sincronizate, pentru fluidizarea traficului, atât la la intrarea pe podul nou, spre Buzău, cât şi dinspre oraş, dar şi dinspre DJ 203K, care ar putea instra în reabilitare în curând.

Odată cu închiderea podului metalic, traficul din zonă va fi supravegheat de echipaje ale Poliţiei Rutiere, valorile zilnice fiind de circa 20.000 de vehicule.

Autorităţile judeţului iau în calcul mai multe variante pentru direcţionarea traficului pe DN2 E85 pe alte rute. Carmen Ichim a precizat că astăzi se va întâlni cu reprezentanţi ai primăriilor Buzău, Mărăcineni şi Vadu Paşii pentru a găsi alternative de circulaţie. Amplasarea unui pod de pontoane ar fi o soluţie, însă deocamdată subiectul este unul discutabil.

 

DISTRIBUIȚI