Actualitate

O buzoiancă, în spatele aplicaţiei româneşti care rivalizează cu Facebook

Pe buzoianca Irina Leca (Alexandru) o cunoaştem din urmă cu câţiva ani, în calitate de co-fondator al companiei româneşti care a produs un smart watch care rivaliza cu produsele lansate de Apple şi Samsung. Impresionaţi de acest succes, americanii de la FitBit au cumpărat în 2017 Vector Watch, oferindu-i buzoiencei funcţia de ma­­na­ger în cadrul companiei.

Acum Irina face din nou echipă cu programatorul Andrei Stoiculescu, cu care a lucrat şi la Vector Watch, fondând Jumppi, o reţea de socializare 100% ro­mânească care vrea să rivalizeze cu Facebook şi gigantul Google. Jumppi este o aplicaţie care îi ajută pe utilizatori să găsească în oraşul în care locuiesc oameni cu pasiuni comune, alături de care să ia cina, să meargă la teatru sau la o simplă plimbare în parc. Jumppi este noul Tinder pentru cei ce îşi caută prieteni sau vor să strângă o gaşcă cu care să se distreze.

„Jumppi, aplicaţia care te ajută să îţi găseşti parteneri pentru activităţi distractive”

„Jumppi este aplicaţia care are potenţialul de a schimba dinamica socială la nivel global. Ideea a pornit de la o nevoie personală a founderului care apoi, prin interviuri şi chestionare cu potenţiali utilizatori, şi-a dat seama că dorinţa de socializare este din ce în ce mai greu de satisfăcut în metropola modernă. Astfel, s-a născut ideea Jumppi, aplicaţia care te ajută să îţi găseşti parteneri pentru activităţi distractive, pu­nând la un loc oameni care altfel nu ar fi avut ocazia să se întâlnească. Investiţia iniţială a fost de 15.000 de euro şi a fost susţinută de fondatorul Andrei Stoi­culescu”, a declarat Irina Leca, co-fondator Jumppi, citată de Agerpres.

Cum funcţionează Jumppi

Odată logat în aplicaţie, un utilizator fie participă la o activitate pe care o găseşte interesantă, fără vreo cerere de acceptare prealabilă, fie îşi poate crea el activitatea şi să aştepte ca alţii să se alăture. În noua versiune a aplicaţiei, disponibilă din 30 septembrie 2019, după publicarea unei noi activităţi, iniţiatorii pot invita direct alte persoane aflate în apropiere, mărind şansele ca aceasta să aibă loc. În plus, studenţii sunt încurajaţi să inte­racţioneze cu colegii lor din acelaşi oraş, pe care îi vor găsi marcaţi distinctiv în aplicaţie. Paşii pe care un user trebuie să îi urmeze sunt: să declare ce anume vrea să facă, spre exemplu să ia cina în oraş, să joace squash, sau să se plimbe în parc, să stabilească ora şi locul, şi opţional să adauge câteva detalii, despre ce ar vrea să vorbească, sau ce gen de oameni îi face plăcere să cunoască.

Vor să se extindă în SUA, Marea Britanie şi Olanda

„E mult mai cool să faci o activitate socială cu alţi oameni, şi dacă se înfiripă ceva, să fie spontan, de la sine, nu forţat. Când te duci la o întâlnire de pe Tinder clar te duci cu o strângere de inimă. E un pic mai greu şi ai o anumită reţinere. Pe când dacă te duci înspre o activitate socială, într-un grup de oameni, şi se întâmplă ceva, cu atât mai bine. Noi ne-am bucura să fie mulţi oameni care să se îndrăgostească pe Jummpi”, a mai declarat buzoianca.

 

Lansată în luna mai, aplicaţia Jumppi avea deja la începutul lunii octombrie 1.600 de utilizatori în Capitală, însă ambiţiile reprezentanţilor Jumppi sunt ca până la sfârşitul anului numărul acestora să crească până la 20.000, în Bucureşti, Cluj şi Braşov. Intenţia lor nu este însă de a acoperi doar harta României, ci plănuiesc ca, printr-o finanţare externă – fond de investiţii, accelerator de start-upuri sau business angel – să se extindă anul viitor şi în afara ţării.

Primele state vizate pentru extindere sunt SUA, Marea Britanie şi Olanda, dar Irina Leca spune că personal se gândeşte şi la alte ţări care au foarte mulţi turişti şi comunităţi importante de expaţi. „Ne-am dat seama că străinii sunt un target foarte bun pentru noi. Chiar au căutat activ aplicaţii prin care să cunoască oameni, mai ales expaţi. Ţările sau zonele în care sunt mulţi expaţi ar fi un target bun, pentru că expaţii chiar asta îşi caută – un nou cerc de prieteni. Ei din start sunt izolaţi de prietenii lor şi e o nevoie umană, firească, să socializezi şi să îţi împarţi momentele cu alţi oameni. Toţi avem nevoia asta”, a declarat Irina pentru businessmagazin.ro.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker