Surprinzător sau nu, actualul ministru al Educaţiei, Valentin Popa, a avut curajul de a recunoaşte că rezultatele evaluărilor făcute şefilor de inspectorate şcolare în mandatul fostului ministru, Liviu Pop, sunt greşite.

Reamintim că toată conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Buzău, adică inspectorul general Florina Stoian şi adjunctele Nela Wamsiedel şi Daniela Palcău, a primit, săptămâna trecută, calificativ „nesatisfăcător” din partea Ministerului Educaţiei, fapt ce le punea în situaţia de a fi eliberate din funcţii. După ce au invocat mai multe vicii de procedură şi au ameninţat că vor da în judecată Ministerul Educaţiei, cele trei au primit miercuri seară o veste bună: toate evaluările se vor repeta, pentru că au fost descoperite vicii majore.

În urma comunicatului emis de ministrul Educaţiei, inspectorii buzoieni consideră că li s-a făcut dreptate.

„Am fost revanşată prin faptul că se va face anchetă în interiorul Ministerului Educa­ţiei. Nu doar noi, inspectorii care am depus contestaţii pentru că am primit calificativul <nesatisfăcător>, vom fi reevaluaţi. Am înţeles că sunt peste 80 de contestaţii făcute inclusiv de către cei care au primit calificativul <bine>. Calificativul <bine> nu poate fi mulţumitor pentru un inspector general care munceşte enorm. Eu, personal, am dorit să-mi dovedesc nevinovăţia. Consider că mi s-a făcut dreptate şi îi mulţumesc ministrului Educaţiei pentru asta. Nu voi demara niciun alt demers în instanţă”, a declarat inspectorul general adjunct al I ŞJ Buzău Nela Wamsiedel.

Ce nereguli au fost constatate la evaluare

Corpul de Control al ministrului a depistat următoarele nereguli care au dus la vicierea procesului de evaluare:

  • Au fost folosite formulare de evaluare care nu se regăsesc în ordinul de ministru ce reglementează procesul de evaluare (OMEN nr. 4315/2014);
  • Din formularele utilizate în procesul de evaluare lipse ş­te rubrica de autoevaluare;
  • Totalul punctajului de pe unele fişe de evaluare a fost calculat greşit, astfel încât calificativele acordate au fost eronate, persoana evaluată obţinând un calificativ mai bun sau mai slab decât cel corect. Pe baza acestor calificative, persoanele evaluate sunt men ţinute sau nu în funcţia de conducere;
  • În alte cazuri, s-a ajuns la situaţii aberante în care punctajul acordat depăşeşte punctajul maxim de 100 de puncte;
  • Evaluarea directorilor Caselor Corpului Didactic nu a fost realizată în fapt de către Comisia unică de evaluare, asumându-se rezultatele unei evalu ări anterioare.

Astfel, Ministrul Educaţiei informează că a dispus următoa­rele măsuri:

  1. Anularea evalu ării realizate asupra activităţii manageriale desfăşurate de către inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi şi directorii caselor corpului didactic;
  2. Reluarea procesului de evaluare, după revizuirea metodologiei de evaluare.
  3. Efectuarea de cercetări asupra faptelor care au condus la vicierea procesului de evaluare, în vederea stabilirii răspunderii disciplinare a persoanelor care se vor dovedi vinovate.

DISTRIBUIȚI
loading...

1 COMENTARIU

  1. Ca și alte dăți, evaluările prost făcute au fost făcute de „niște”evaluatori. Sisteml e bolnav stimabililor și proverbul bătrânesc , „peștele de la cap se împute!”, este confirmat și din sateliții lui Jupiter.

Comments are closed.