Începând de sâmbătă, 18 august, Trans Bus va deveni operator unic de transport în comun în muncipiul Buzău, odată cu dispariția microbuzelor de pe trasee, a anunțat primarul Constantin Toma după ședința de îndată a Consiliului Local de marți.

Primarul nu a exclus posibilitatea ca acțiunea de „piraterie permanentă” a operatorilor de maxi-taxi să fi fost încurajată de vechea administrație: „Începând din data de 18 august, ar trebui să nu mai avem niciuna dintre cele 27 firme de maxi-taxi care să funcționeze în Buzău. A fost o activitate de piraterie permanentă, timp de ani de zile, mai mult sau mai puțin voită, pentru că din 2006 nu s-a mai investit niciun leu la Trans Bus, erau doar 30 de autobuze care se învechiseră și care ne ridică și acum probleme. În acest moment avem 95 de autobuze și ne vor mai veni circa 20 de autobuze electrice, sper în partea a doua a anului viitor, jumătate cu bani de la guvern, jumătate cu bani de la Uniunea Europeană. Suntem avansați cu proiectele care se fac pentru obținerea acestor bani, suntem la zi și sperăm să nu fie nicio întârziere”, a spus acesta.

Toma a mai precizat că o parte dintre operatorii privați au pierdut procesele cu Primăria, prin care contestau decizia municipalității de a li se rezilia contractele: „Parte dintre ei (operatorii de maxi-taxi, n.r.) le-au pierdut, parte le vor pierde, pentru că, până la urmă dreptatea se face, mai încet uneori, cum este cu Poliția Locală; legea se încalcă foarte repede iar adevărul iese la iveală până la urmă, dar mai încet. Așa este și aici, pentru că Buzăul trebuie să ajungă la o normalitate, căci nu poți controla 27 de firme ca pe una singură, Trans Bus, să faci un transport de calitate, cu confort, siguranță și așa mai departe. Transportatorii au făcut o mulțime de hârtii, cu amenințări, inclusiv pe adresa personală, că vom plăti 100 de milioane (lei vechi, n.r.), 10.000 lei zilnic, pentru fiecare maxi-taxi care circulă în oraș. Ei încalcă legea, știm treaba aceasta, și-au prelungit contractele până în 2021, unii au chiar până în 2023, încălcând permanent legea. Nu au respectat nimic din contractele lor, din ceea ce s-au angajat inițial, nu au respectat absolut nimic din caietele de sarcini care fac parte din contract. Le-am făcut notificări, le-am făcut somații, ne-au dat în judecată, au început să piardă (procesele, n.r.), și, cu ajutorul Poliției naționale, începând din data de 18 august, unii chiar din 17 nu vor mai putea funcționa, vom avea numai Trans Bus în Buzău, așa cum este normal și cum prevede și legislația: un singur traseu, un singur operator. Nu putem accesa fonduri europene altfel”, a mai spus primarul Constantin Toma.

DISTRIBUIȚI
loading...

4 COMENTARII

  1. De ce nu ati cumparat autobuze model mai mic? Ce populatie mobila are Buzaul pt a fi nevoie de ”dinozaurii” astia care inghit combustibil si polueaza plimbandu-se prin oras si fara calatori, aproape mereu ?
    Si de ce trebuie sa platesc eu 3 lei un bilet de autobuz daca chioscurile de bilete nu sunt deschise cat timp merg si autobuzele? La Bucuresti un bilet de transport costa 1,3 lei si este vorba de distante considerabile care sunt strabatute cu acesti bani iar in Buzau daca ai uitat sau nu ai prevazut cumva sa-ti iei bilet cu nu stiu cat timp inainte esti taxat cu 3lei;
    O tampenie pe care o voi taxa si eu la randul meu acolo unde pot,adica la vot!
    PS Domnul Primar, atat de laudat de papagali(adica cei care repeta cuvinte fara sa le inteleaga) va mai bateti mult joc de strada Pompiliu Stefu?
    Este sparta de 1 an de zile,mai nou nu mai are trotuare deloc (pana acum o luna mai existau niste resturi de trotuare) iluminat stradal nu exista la intersectia cu Col Buzoianu (tot de 1 an de zile!) si jumatate din strada nu are cosuri de gunoi deloc.Si este o strada centrala,circulata.
    Iar noi,fraierii ce sa vezi, NE PLATIM IMPOZITELE la timp ca sa aiba de unde sa fie platiti cu salarii grase (vezi site-ul Primariei) toti angajatii d-lui Toma.TRAIASCA KAIZENUL ! Cand o veni si pe Pompiliu Stefu?!!!!

  2. Sunt de acord cu autobuzele….dar eu unul am avut ceva pb săpt trecuta.Circul cu autobuzul 6……care vine fff greu…si de multe ori cu intarziere…..ca nici doamnele de la ghișee nu sunt in stare sa spuna cum circula…..una este afisat si alta se intampla la fața locului iar autobuzele de pe traseul lui 6 arată jalnic……pe unele se aude tabla cum zangane….rar cand vine unul ok….ai impresia ca se dezmembreaza.Mai nou am văzut o groaza de lume care sta cu biletul in mana fără a fi taxat……si cand vad ca se urca controlorii taxează biletul si mai fac si glume pe seama lor……

  3. primaria sa dea posibilitatea si celor cu maxi taxi sa circule dar firmele de maxi taxi sa isi faca trasee separate fata de autobuze, nu ca pina acum veneau innaintea autobuzelor luau pe cei cu bani cu bilete iar autobuzele circulau goale,,,le umpuluse fosta conducere cu pensionari, chiprurile ii durea burta pentru pensionari…INTRODUCETI UN TARIF MODIC SA PLATEASCA TOATA LUMEA SI TOATA LUMEA SA CIRCULE CU AUTOBUZUL, DOM PRIMAR UN DRUM CU AUTOBUZUL PINA LA PIATA MA COSTA MAI MULT DECIT BENZINA LA MASINA ASA CA TRAGETI DV CONCLUZIA MAI BINE MERG CU MASINA… NU ESTE CHIAR ASA DAR PE ACOLO PE APROAPE. ,,,,1 LEU,,,,,, MI SE PARE REZONABIL PENTRU TOATA LUMEA CACI TOTI PLATIM TAXE SI IMPOZITE..

  4. Bagati banii degeaba in autobuze electrice care sint si costisitoare se intretin si scump, apoi dam de lucru strainilor…INFIINTATI O LINIE DE TROLEIBUZ PE TRASEUL 7 …ESTE CEL MAI SIMPLU DIN PUNCT DE VEDERE TEHNIC….autobuzele electrice sint foarte scumpe bateriile se doc dupa 5 ani si intretinerea lor este extrem de costisitoare….GINDITI POZITIV DOMNILOR. UE da bani pentru a da de lucru celor den vest iar noi devenim o piata de desfacere cu o tara plina de someri.

Comments are closed.