Economic

Metode prin care poți ușura munca angajaților tăi și crește nivelul de satisfacție

Un angajat mulțumit este loial companiei pentru care lucrează, proactiv și foarte productiv în munca lui. Fidelizarea angajaților este foarte importantă, pentru că, deși presupune un mic efort din partea companiei și antreprenorului, costurile pentru angajarea și pregătirea altor persoane vor fi mult mai mari, dacă angajații nemulțumiți pleacă.

Atunci când vorbim despre creșterea nivelului de satisfacție nu ne referim doar la acordarea de prime, bonusuri sau creșteri de salariu. Există și alte metode foarte eficiente și mai ușor de aplicat. Iată ce trebuie să știe orice antreprenor care vrea să ușureze munca angajaților săi și să-i vadă mulțumiți.

Primirea noilor angajați

Prima impresie contează foarte mult pentru un nou angajat, de aceea el trebuie să se simtă bine primit, să știe de la bun început tot ce are de făcut, cine sunt colegii, șefii lui, de la cine poate cere sfaturi sau ajutor. Comunicarea cu noii membri ai echipei trebuie să fie directă și prietenoasă și este foarte important ca la început să primească feedback cât mai des pentru activitatea lor și să aibă discuții 1-to-1 cu șeful lor direct.

Atmosfera de la locul de muncă

Pentru angajați este foarte important să nu fie stresați la serviciu. Trebuie să se simtă bine la locul de muncă, să aibă și momente de relaxare, pauze de masă sau de cafea, poate chiar să iasă din când în când la masă cu colegii. Și alte activități mai deosebite ar fi utile, spre exemplu un program scurt vinerea, o ieșire în parc cu echipa sau chiar zile în care angajații să poată lucra de acasă.

Simplificarea muncii angajaților

Salariații tăi au și o viață personală, prin urmare vor fi foarte nemulțumiți dacă vor fi obligați să facă ore suplimentare. Trebuie să stabilești un program decent de muncă, poate chiar unul flexibil, dacă unii dintre ei au nevoie să fie liberi între anumite ore.

De asemenea, multe activități pot fi ușurate acum cu ajutorul noilor tehnologii. Spre exemplu, există programe și aplicații destinate antreprenorilor, care vor eficientiza foarte mult activitatea angajaților. Informațiile vor putea fi accesate oricând și de oriunde, chiar și de pe telefon, astfel încât nu mai este obligatorie prezența la birou. Un soft de acest fel, foarte util, este programul de gestiune pentru magazin de la Ciel. Acest program permite gestiunea stocurilor cu status în timp real, o evidență clară a vânzărilor și poate fi folosit de un număr nelimitat de utilizatori. În acest fel, angajații vor putea lucra mai rapid, mai eficient și mai ușor și vor fi mai mulțumiți de activitatea și rezultatele lor.

Comunicarea sinceră

Așa cum angajații vor primi un feedback de la șefii lor, la fel de important este ca șeful să ceară un feedback de la fiecare angajat în parte. În acest fel el își va da seama ce nemulțumiri există, ce ar putea face pentru ca angajații lui să fie mai mulțumiți și cum poate fi mai eficientă activitatea lor. În plus, ar putea identifica soluții la diferite probleme și poate chiar noi metode pentru a dezvolta un anumit proiect. Desigur, comunicarea trebuie să fie sinceră și deschisă în interiorul echipei, de aceea este important ca managerul să fie privit ca un mentor, nu ca un șef care doar dă ordine.

Recunoașterea meritelor

Un angajat care a avut performanțe diferite trebuie recompensat, dar totodată este important ca și colegii lui să știe că dacă vor avea rezultate bune vor fi apreciați. Acest lucru îi va stimula să se perfecționeze, să fie mai implicați în activitatea lor, să devină proactivi și să lucreze mai bine.

Acestea sunt cele mai importante aspecte de care un antreprenor ar trebui să țină cont, ca să aibă angajați mulțumiți și loiali.

 

 

 

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker