În timp ce unele licee buzoiene se evidențiază, după repartizarea compu­terizată, prin ultimele medii de admitere de-a dreptul uriașe, alte licee se văd nevoite să se mulțumească cu elevi cu medii de 2 și 3. În lipsa unui examen de admitere organizat la nivelul fiecărui liceu sau a unei legi care să stabilească că nu poți fi admis la liceu, cel puțin, cu medii mai mici de 5, iar ceilalți elevi să își găsească locul la școlile profesionale, învățământul românesc promite alte discrepanțe peste patru ani, atunci când această ge­ne­rație urmează să susțină Bacalaureatul.

5,37, ultima medie la Colegiul Eminescu

După prima repartizare computerizată în licee, cea de luni, la Buzău, au rămas nerepartizați 11 elevi și au rămas libere 106 locuri în licee, inclusiv la unul de top. Este vorba despre Colegiul Național „M. Emi­nescu”. O posibilă explicație pentru această si­tuație ar putea fi și faptul că respectivul colegiu și-a mutat temporar sediul pe strada Transilvaniei, la Liceul „Nenițescu”, pentru ca sediul de pe strada Independenței să intre în reabilitare totală.

De asemenea, compa­rând clasamentul realizat în baza ultimei medii de admitere din 2019 cu cel din 2018 se constată că Liceul „Eminescu” a coborât două poziții, clasându-se anul acesta abia pe poziția a VIII-a. Ultima medie de admitere în 2019 la Colegiul „M. Eminescu” este 5,37, față de 6,7, în 2018.

Toți absolvenții de 10, la același liceu

Doar două licee buzoiene din primele VIII au înregistrat anul acesta o creștere a ultimei medii de admitere. Este vorba des­pre Colegiul Hasdeu și Liceul „Al. Marghiloman”. De altfel, Liceul „Marghiloman” a intrat în top 3 licee buzoiene cu cea mai mare ultimă medie de admitere. Colegiul Hasdeul și Co­legiul Pedagogic rămân în continuare primele în acest top.

Mai merită remarcat că, anul acesta, la Colegiul Hasdeu, la clasa de Matem­tică-Informatică Bilingv Engleză, ultimul admis a avut media 9,60. Totuși, în 2018, ultima medie de admitere la același profil a fost 9,78.

Toți șase elevi buzoieni cu media de admitere 10 au intrat la Colegiul Hasdeu, la fel și cei trei absolvenți cu media 9,99. De partea cealaltă, cei mai slabi absolvenți de gimnaziu, adică cei cu medii de 2, au fost repartizați anul acesta la Liceul Tehnologic „Victor Frunză” din Rm. Sărat.

9 COMENTARII

  1. Este doar urmarea firească a calității actului educativ de acolo.Îmi spunea un elev că avea momente în care se ruga să facă ceva pe la clasă pentru a nu se mai plictisi..Nu induce nimeni pe nimeni în eroare aici,anul acesta au reuşit „performanța” de a nu-şi face nici clasa respectivă…au rămas 7 locuri!Şi căderea va continua:proastă manageriere,indolenți profesori,elevii au calitate,dar neîndrumați corespunzător se pierd pe drum!

    • Adevărat!Din păcate este valabil pentru mai toate institutiile de învățământ.In ziua de azi scoala se face pe bani grei,banii părinților care isi permit sa plătească meditații.Performantele școlare se datoreaza in mare măsură lectiilor particulare,uneori prestate de profesorii care la clasă sunt absenți profesional.

  2. Evident ca nu se specifica faptul ca este vorba despre profilul folologie bilingv-franceza, profilul care, an de an, da liceului cei mai prosti elevi, fara urma de indoiala. S-a renuntat la un numar de doua clase (una de filologie si una de mate-info) pentru „a avea medii cat mai mari”, dar nu s-a renuntat la mizeria asta de profil. Ei bine, clasele astea aveau medii normale pentru un asemenea liceu, dar conducerea a hotarat acolo e o problema. De ce nu se renunta la acest profil? Pe de alta parte, mi se pare extrem de trist ca exista 8 profesori de franceza in acest liceu si unul singur de germana. Inca nu am parasit comunismul de-a binelea. Si nu ar trebui sa ridicam in slavi conducerea liceelor cu care concureaza Eminescu, nici acolo nu sunt toate roz. 😉

  3. Aveți perfecta dreptate!C.N.M.E.este un liceu de elită.Au un profesor Merito,ca si mult laudatul,pe bună dreptate de altfel,liceu Hașdeu.Și sunt mulți alți profesori exceptionali ,a caror muncă în cadrul orelor de scoala,a ridicat nivelul copiilor cu rezultate modeste la capacitate.Ar fi interesanta o ancheta jurnalistică referitoare la numărul de ore de meditatii pe banii parintilor pe care le fac admișii la aceste licee de top,câte au facut pana au fost admiși,cate după ce au fost admiși,momentul in care au început aceste pregatiri și cauza.Așteptăm și un astfel de clasament.

  4. Profilul acela bilingv franceza este mentinut fortat, elevii nu il vor. Este doar pentru a justifica activitatea doamnei inspector Plesea si ale prietenelor dumneaei.

    • Profilul acela este in liceu din 1990, multi absolventi exceptionali au terminat la franceza. Nu are legatura cu dna Plesea& Co. ! Doar ca era nevoie de un efort sustinut si continuu din partea liceului pentru a promova cum trebuie o limba de circulatie internationala si o cultura deosebita ca aceea a Frantei.

  5. Felicitari tuturor liceelor care reusesc sa scolarizeze elevii, chiar si pe cei cu rezultate foarte slabe la admitere!

  6. Explicația ptr C.N.M Eminescu nu este cea pe care o dați dvs .privind mutarea liceului ci profilul…daca ati fi căutat cu atenție ati fi observat ca este vorba despre profilul filologie in lb.franceza,profil care nu este cautat.Nici in anii precedenți nu a fost.Cei care optează ptr.acesta au dat proba de limba anterior…fara proba nu poti opta ptr.acel profil.Nevoia de a completa clasa a dus la acea medie,altfel s-ar desființa clasa.Știre de senzație…induceti in eroare.

Comments are closed.