Senatul a adoptat tacit propunerea legislativă privind construcția obiectivului de investiții ,,Autostrada Estului”, termenul de dezbatere și adoptare fiind împlinit pe data de 6 martie, scrie ,,Mediafax”.

Conform articolului 1 al proiectului legislativ, ,,prezenta lege aprobă ­exe­cutarea obiectivului de investiții Autostrada Galați – Brăila – Buzău – Ploiești, denumită în continuare <Autostrada Estului>“, conform formei inițiatorului a inițiativei legislative. Construcția acesteia urmează a fi finanțată de la bugetul de stat, dar și din credite externe sau fonduri europene. Articolul 2 al proiectului legislativ prevede că ,,obiectivul de investiții Autostrada Estului se finanțează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Tranporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, din credite externe și din fonduri europene”, mai afirmă sursa citată. De asemenea, res­ponsabil pentru construcția acestuia va fi Mi­nisterul Transporturilor, termenul pentru finalizarea acestuia fiind de patru ani de la data intrării în vigoare a legii.

Necesitatea inițiativei legislative este motivată de faptul că ,,cele trei tronsoane de autostrăzi construite până în acest moment leagă Bucureștiul doar de câteva orașe mai importante, condiția sine-qua-non pentru creșterea competitivității Regiunii de Dezvoltare Sud-Est este construirea unei autostrăzi care să lege orașele Galați, Brăila și Buzău de București și, implicit, de coridoarele de transport pan-europene”. De asemenea, conform sursei citate, ,,Guvernul României a aprobat Master Planul General de Transport al României care prevede construirea de drumuri expres care să conecteze orașele Galați, Brăila, Buzău și Ploiești, urmând a fi implementat în orizontul de timp 2030”, iar România a mai adoptat ,,Strategia de dezvoltare a rețelei de drumuri și autostrăzi din România care prevedea construirea unei autostrăzi între orașe, urmând a fi implementată în orizontul de timp 2018”.

Proiectul legislativ a fost inițiat de mai mulți deputați și senatori ai Partidului Mișcarea Populară, for decizional fiind Camera Deputaților.

Inițiatorul proiectului, deputatul PMP de Galați Cătălin Cristache – care a deținut o scurtă perioadă de timp, cu caracter interimar, președinția organizației județene buzoiene a Partidului Mișcarea Populară, iar acum este coordonator al organizațiilor din Regiunea de Sud-Est – susținea, la data depunerii inițiativei legislative, că odată realizată, autostrada are potențialul de a deservi peste 2 milioane de români și ar ajuta zona de sud-est a țării, aflată într-un proces avansat de dezindustrializare, sărăcire și depopulare. De asemenea, Cristache vedea în acest proiect de infrastructură o posibilă cale de legătură extrem de importantă și cu Republica Moldova, o autostradă până la graniță fiind un semnal important în planul politicii extern.

,,Fac un apel la cei de 32 de deputați și 14 senatori din județele Galați, Brăila, Buzău și Prahova, dar și la toți factorii politici responsabili, să susțină acest proiect legislativ care ar ajuta extrem de mult zona de sud-est a României. Să lase la o parte orgoliile politice și să acționeze în interesul celor care i-au votat. Dacă reușim să trecem prin Parlament proiectul în toamna aceasta, în 2019 poate fi bugetat, și în patru ani poate fi terminat”, scria, la momentul respectiv, de­putatul PMP de Galați Cătălin Cristache pe pagina sa oficială de Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Scrieți comentariul dvs.
Introduceți numele dvs.