Printr-un ordin comun al Ministerului Finanţelor Publice şi cel al Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, s-au stabilit modalităţile concrete de asistenţă oferită contribuabililor în procesul de completare şi transmitere a declaraţiei unice, de către unităţile teritoriale ale ANAF, în colaborare cu Serviciile de taxe şi impozite locale din primării.

Mai exact, potrivit unui document publicat recent în Monitorul Oficial, Fiscul a stabili, procedura prin care primăriile vor acorda asistenţă persoanelor fizice care obţin venituri independente, pentru a completa declaraţia unică (Declaraţia 212). Este vorba primăriile din acele localităţi unde nu există o unitate a Fiscului. Măsura este inclusă în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2018, care a modificat, printre alte acte, Codul de procedură fiscală.

“Organul fiscal local în colaborare cu organul fiscal central acordă asistenţă în vederea completării şi/sau depunerii declaraţiei unice privind impunerea veniturilor persoanelor fizice pentru contribuabilii care au domiciliul fiscal în localitatea în care îşi are sediul organul fiscal local şi nu există o unitate teritorială a ANAF. Declaraţia astfel completată se transmite organului fiscal central competent în administrarea contribuabilului, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, fie de contribuabil, fie de organul fiscal local”, este specificat în documentul respectiv.

Asistenţa fiscală a persoanelor fizice se aordă anual, în perioada 15 ianuarie-15 martie. Prin excepţie, anul acesta, perioada de asistenţă este între 15 mai şi 15 iulie. La nivelul fiecărei primării din localitate, în perioada respectivă, organul fiscal central şi organul fiscal local organizează întâlniri cu contribuabilii vizaţi pentru diseminarea prevederilor legale, a procedurilor de completare şi depunere a declaraţiei, precum şi instruire practică.

Îndrumarea şi asistenţa în vederea completării declaraţiei unice realizate de organul fiscal local în colaborare cu organul fiscal central constau în următoarele: îndrumarea şi asistenţa cu privire la modul de completare a declaraţiei unice pe suport hârtie sau în formă electronică; îndrumarea şi asistenţa cu privire la înregistrarea în “Spaţiul privat virtual”; îndrumarea şi asistenţa pentru transmiterea declaraţiei unice prin mijloace electronice de transmitere la distanţă.

În Declaraţia unică 212 au fost incluse şapte formulare fiscale: D200 – veniturile realizate din România; D201 – veniturile realizate din străinătate; D220 – venitul estimat/normă de venit; D221 – norme de venit- agricultură; D600  – venitul bază pentru CAS; D604 – stabilire CASS persoane fără venit; D605 – stopare CASS persoane fără venit. La nivelul Direcţiei de Finanţe Buzău sunt aşteptate a fi depuse un număr estimativ de 20.700 de formulare 212 “Declaraţie unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice”.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Scrieți comentariul dvs.
Introduceți numele dvs.