Campania de strângere de semnături în sprijinul construirii autostrăzilor Moldovei a strâns deja, încă din prima zi, mii de adeziuni. Chiar în timpul acestei acţiuni, pe reţelele sociale a apărut lista, citată de Ziarul de Iaşi, cu numele şi studiile celor din Consiliul de Administraţie al Companiei Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) – oameni instalaţi acolo, pe bani grei, de PSD-ALDE – autoritatea care ar trebui să se ocupe de autostrada cerută de moldoveni: fostul şofer al lui Dragnea, două prietene de-ale fostului ministru al Transporturilor Felix Stroe, un absolvent de Teologie, un fost poliţist etc. O bătaie de joc revoltătoare: niciunul nu are studii de profil.

„Acţiunea Moldova“, care vine în continuarea altor ma­nifestări pro-autostradă – marşuri, mitinguri, discuţii la Bucureşti şi Bruxelles cu responsabili ai CNAIR şi Guvernului, respectiv cu reprezentanţi ai Parlamentului European şi cu comisari europeni -, se va desfăşura pe parcursul a şase luni, respectiv până pe 15 aprilie 2019. „Până atunci suntem convinşi că vom strânge ­mi­lioane de români în jurul acestui proiect!“, se menţionează pe paginile de Facebook ale celor două asociaţii civice care militează pentru cele două proiecte, „Împreună pentru A8“ şi „Moldova Vrea Autostradă“. Campania se va desfăşura în toată Moldova, dar şi în celelalte regiuni româneşti. Organizatorii urmează să pună la punct şi o procedură online prin care cei plecaţi din ţară şi cei care nu reuşesc „să prindă“ caravanele pro-autostradă să-şi poată înscrie numele pe listele suţinătorilor proiectelor.

Pe de altă parte, pe reţelele de socializare a fost publicată, într-o formă mult mai transparentă decât pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, componenţa Consiliului de Admi­nistraţie al CNAIR. Aşadar, iată cine sunt preşedintele şi patru dintre cei şase membri ai Consiliului de Administraţie!

  • Şeful Consiliului de Administraţie, Costin Mihalache, este absolvent al Academiei de Poliţie şi funcţionar cu vechime în toate guvernele PSD, iar acum şi consilier de stat în cadrul aparatului propriu de lucru al prim-mi­nistrului Viorica Dăncilă. Pe parcursul anului trecut, a fost angajat la CFR Electrificare şi la Grampet SA.
  • Ciprian Pandea este preşedintele organizaţiei PSD Călăraşi, licenţiat în Teologie şi secretar de stat în Guvernul Dăncilă.
  • Georgeta Bumbac este director general al Direcţiei Buget şi Contabilitate din Ministerul Sănătăţii. Prietenă cu Felix Stroe, fostul ministru al Transporturilor, Georgeta Bumbac s-a aflat în atenţia procurorilor, printre altele, pentru oferirea de contracte fără licitaţie.
  • „Meritul“ principal al lui Adrian Mlădinoiu, alt membru al CA al CNAIR, este că a fost şofer al şefului PSD Liviu Dragnea, dar şi asociat cu fiul acestuia. Mlădinoiu este şi secretar de stat în Cabinetul Dăncilă (la Secretariatul General al Guvernului).
  • Tot Felix Stroe a numi­t-o pe Anişoara Cornilă în funcţia de director al Direcţiei juridice din Ministerul Transporturilor. Acelaşi fost ­mi­nistru a impus-o în CA de la CNAIR, după ce presa a scris că a generat haos la Romatsa şi Tarom. A urcat în ierarhie de la calitatea de gestionară a unui duty-free din Vama Giurgiu până la doctoratul susţinut în 2009 la Academia de Poliţie „Al.I. Cuza“, unde l-a avut coordonator pe cuscrul său, Alexandru Ţiclea.

Reprezentanţii asociaţiilor „Moldova vrea Autostradă” şi „Împreună pentru A8” au început la jumătatea acestei luni, la Iaşi, să strângă semnături de la oamenii care îşi doresc să aibă autostrăzi în regiune, măcar peste opt ani. Dorinţa organizatorilor este ca statul să finalizeze, măcar până în 2026, Autostrăzile A7 (Buzău-Roman-Paşcani)  şi A8 (Iaşi-Târgu Mureş), care de altfel ar fi trebuit să fie gata de multă vreme.

Vicepreşedintele Asociaţiei „Moldova vrea Autostradă”, Dan Radu, a explicat pentru Ziare.com că iniţiatorii campaniei de strângere de semnături vor merge prin toate judeţele din regiune, în perioada următoare: ,,Nu ne-am propus să strângem un anumit număr de semnături. Nu vrem să atingem neapărat un prag. Demarăm această acţiune pentru că, în mod ­evi­dent fără presiune din partea oamenilor, autorităţile nu îşi fac treaba. Noi am organizat, în luna mai a acestui an, un marş motorizat, tocmai pentru a atrage atenţia asupra nevoii de autostrăzi în Moldova. Ce au făcut autorităţile de atu­nci? Aproape nimic. Ba dimpotrivă, pe alocuri au făcut mai mult rău decât bine. Tocmai de aceea, este nevoie de această iniţiativă pe care o vom susţine cu toată seriozitatea. Avem filiale în întreaga Moldovă. Vom organiza ­ca­ravane şi vom strânge suficiente semnături pentru a le arăta guvernanţilor că Moldova contează şi că nu se poate dezvolta fără autostrăzi”, a spus Dan Radu.

DISTRIBUIȚI
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Scrieți comentariul dvs.
Introduceți numele dvs.