Primăria a prezentat, joia trecută, în cadrul unei conferinţe de presă, logoul municipiului Buzău, precum şi pe câştigătorul concursului lansat în luna martie, de către administraţia locală. Este vorba despre Adrian Mironescu, un tânăr de 36 de ani, de fel din Iaşi, designer de brand, cu experienţă în informatică. El a povestestit că, încă din facultate, era pasionat de acest domeniu şi, prin urmare, şi-a construit o afacere în acest sens. Mironescu spune că a aflat despre acest concurs de pe Internet, mai exact de pe un grup al designerilor creat pe Facebook. I s-a părut interesant, iar în câteva săptămâni a reuşit să pună la punct un logo care a fost selectat din totalul de 24 de proiecte ce au fost depuse.

Primarul Constantin Toma a declarat, la conferinţa de presă, că acest logo va reprezenta, de acum înainte, un nou Buzău, un oraş deschis spre cunoaştere şi inovare: „Adrian Mironescu este un tânăr din Iaşi care a reuşit să aibă o lucrare care satisface aşteptarea noastră, inclusiv acest slogan care poate să înlocuiască cu brio şi sloganul mai complicat legat de des­crierea viziunii noastre, a oraşului Buzău: <Buzăul în 2030>, în care spuneam că ar trebui să fie un oraş al cunoaşterii şi al inovării. <Buzăul oraş deschis> cuprinde şi această formulare care este pe acţiune, a cunoaşte, a inova, a schimba, a crea”, a spus Toma.

La rândul său, preşedintele filialei buzoiene a Uniuni Artiştilor Plastici, pictorul Valeriu Şuşnea, cel care a fost, de altfel, preşedintele comisiei care a analizat şi, într-un final, a decis câştigătorul concursului, a declarat că acest logo întruneşte o serie întreagă de elemente, care se regăsesc în prezentarea tânărului ieşean: „Ne-am oprit la această ­pro­punere din mai multe motive. Sunt lucruri care întrunesc o serie întreagă de elemente, pentru că trebuie să ne gândim că acest logo va fi aşezat şi pe un pix, dar şi pe un bloc. Şi atunci, mărit sau micşorat, el trebuie să aibă nişte proporţii, aici discutăm din punct de vedere artistic, care să fie foarte aproape de aceste cerinţe despre care discutăm. În ceea ce priveşte des­chiderea, pentru că trebuie legată un pic prezentarea gra­fică de acest slogan – oraş ­des­chis -, gândiţi-vă că sună extraordinar de bine în contextul intrării noastre în Europa. Noi am intrat de mult în Europa, dar sună foarte bine şi-n franceză, sună bine şi-n engleză. Aşadar suntem la poarta de intrare în Moldova, dar suntem la întretăierea celor trei provincii şi din aceste puncte de vedere sunt o serie întreagă de elemente care se regăsesc în prezentarea câştigătorului”, a explicat Şuşnea.

Adrian Mironescu, creatorul noului logo al Buzăului, spune că acesta a fost realizat după o documentare temeinică asupra oraşului şi a încercat, în acest mod, să creeze ceva care să rămână în mintea şi în inima oamenilor şi, de ce nu, să-i inspire: „E important să ai un brand care să inspire oamenii, să-i anime, să-i faci să se implice în comunitate. Până la urmă, de fiecare dintre noi depinde soarta oraşului, nu neapărat numai de autorităţi.  Un brand de oraş este mai mult decât un slogan sau o campanie. Nu este neapărat să vezi numai un logo, ci ceva care ţine de partea aceasta de identitate şi să ştii că ţine de Buzău. Practic, pornim de la iniţiala Buzăului şi într-un mod foarte clar, arătăm care este conceptul. În fundal putem pune ce vrem noi, poze inclusiv imagini în mişcare”, a menţionat Adrian Mironescu.

Premiul acordat câştigă­torului concursului este de 12.000 lei brut, suma reprezentând cesionarea exclusivă a drepturilor de autor, nelimitată în timp şi spaţiu, pe orice suport material şi în toate modurile, în favoarea Municipiului Buzău.