O casă a viitorului, „Alexa”, cu utilități inteligente acționate de la distanță de un telefon mobil. Acesta este proiectul care a fost declarat câștigător la secțiunea Tehnic la ediția din acest an a concursului regional ,,Today a project, tomorrow the future”.

Proiectul a fost realizat de către elevii Liceului ,,Grigore Moisil”

Despre acest proiect, dar și despre alte câteva ale elevilor de la „Grigore Moisil” ne-a povestit directorul instituției Adriana Voicu. „Ideea din spatele concursului este să le arătăm că sunt la fel de buni ca orice alt copil de vârsta lor”, spune directorul Liceului „Grigore Moisil”, Adriana Voicu, care a povestit câte ceva despre realizările elevilor unității de învățământ: „pe domeniul electronică-automatizări au o machetă a unei case inteligente. De fapt nu au macheta casei, ci utilitățile din casa respectivă care o fac inteligentă. De la lumină care se aprinde la o comandă vocală, la senzor de fum care scoate lumini și sunete când proprietarul se află în pericol, toate acestea pot fi comandate de un copil de pe telefonul mobil. Creierul acestei rețele se numește <Alexa> și toată săptămâna elevii ne-au spus <mă duc la Alexa>, <mă duc să mai lucrez cu Alexa>. Cine-i Alexa? Este surpriza pentru concurs. Elevii care concurează pe domeniul media au făcut o mică enciclopedie cu personalități istorice;  ei au pus în pagină, au editat textele și au făcut coperțile. Este foarte mult de muncă. Este o enciclopedie color, cu hârtie profi pentru că neinvestind nu o să ai rezultate”. Rezultatele nu au întârziat să apară. Proiectul „Alexa” al echipei de la ,,Grigore Moisil” a fost declarat câștigătorul ediției din acest an al concursului regional „Today a project, tomorrow the future”, la secțiunea „tehnic”.

Juriul  a fost format din trei cadre didactice, profesori de limbă engleză:  Otilia Trifan, Camelia Timofte și Carmen Sin, cărora s-a alăturat  inspector școlar pentru limbi moderne Georgeta Oprea. Evaluarea lucrărilor din punct de vedere tehnic i-a revenit directorului Vasile Marian de la Școala Pietroasele, iar pentru concurenții din secțiunea Economic aprecierile pe marginea lucrărilor au fost făcute de inspector Toni Nicolae. La secțiunea Arte evaluarea a aparținut profesoarei Liliana Costache. Acest juriu a urmărit prezentarea lucrărilor în limba engleză a șapte echipe înscrise la secțiunea „tehnic”, opt la „economic”, și cinci la „arte”.  Tot concursul a fost foarte transparent, pentru că toți participanții au putut urmări evoluția echipelor concurente, dar și pe cea a elevilor înscriși la alte secțiuni. Despre ­moda­litatea de desfășurare a acestei competiții și motivele care au determinat acest format profesorul de engleză Cristina Toma din cadrul echipei organizatoare a Liceului ­„Gri­gore Moisil” spune: ,,Este a șasea etapă regională și a  noua de la inițierea proiectului. În primii trei ani am avut doar concurs județean și apoi am reușit să ne extindem, să fim regionali”. Astăzi (n.r.11 mai) în concurs sunt 20 de echipe pe cele trei secțiuni Tehnic, Economic și Vocațional, din patru județe: Buzău, Ploiești, Slobozia și Bacău. Se desfășoară în amfiteatru tot concursul. De fiecare dată, la etapa regională, membrii juriului au spus că vor să vadă toate secțiunile, pentru că este foarte interesant și pot face o comparație în evoluția elevilor de la cele trei secțiuni. Și de vreo trei ani, concurenții tuturor secțiunilor trag la sorți intrarea în concurs și evoluează în funcție de numerele primite și nu pe secțiuni”.

Ce spune juriul despre lucrări

La finalul concursului, membri juriului au avut numai cuvinte frumoase. Au regăsit în proiectele copiilor ingredientele pe care le căutau: creativitate, muncă, lucrul în echipă, pasiune pentru specialitatea lor, și nu în ultimul rând cunoașterea limbii engleze la un nivel care le-a permis să pună în valoare calități oratorice nebănuite.

Inspectorul Toni Nicolae  spune că este un concurs care se pliază bine pe cerințele educaționale ale copiilor ce reprezintă viitorul. „E un concurs binevenit. Acesta este viitorul într-o lume glo­balizată. A îmbinat tehnologia cu limba engleză. Aceasta este calea. Unele prezentări cred s-ar fi pliat mai bine, cel puțin la domeniul economic, dacă ar fi prezentat firme de exercițiu, campanii de promovare. Au fost prezentate multe proiecte interesante care ar fi avut impact dacă ar fi fost transformate în ceva real, economic, unde ar fi avut aplicabilitate practică. La secțiunea artă, am avut în concurs o idee interesantă prezentată de elevii de la Seminar. Pentru originalitatea ideii, eu i-aș premia. Vreau să remarc capacitatea unora dintre elevi de a vorbi fluent limba engleză”, a precizat inspector școlar Toni Nicolae.

Inspectorul Otilia Trifan a remarcat că acest concurs, pe lângă multe alte beneficii, le îmbunătățește copiilor abilitățile de public speaking, necesare, de altfel, nu numai în prezentarea de proiecte  școlare.

„Prin specificul produsului adus în fața juriului unele proiecte puteau fi replicate în timp real și ele au redevenit funcționale, iar noi am perceput tot mecanismul. Spre exemplu, cartea realizată de elevele de la Arte, din materiale reciclate a cunoscut o îmbunătățire de la etapa trecută când era într-o fază incipientă, iar acum era finalizată și am înțeles întocmai ideea. Pentru această carte au folosit resturi materiale fire, plastic, lipici, paiete, mărgele. Am avut și un exemplu de chestionar aplicat, de interpretare de chestionar, frumos prezentat în limba engleză, dincolo de partea tehnică. Concursul este șansa lor de a-și exersa abilitățile de public speaking, tot mai necesare în ziua de astăzi; acesta cred că este un mare câștig al concursului”, a explicat profesor de limba engleză Otilia Trifan.

În contextul realizărilor concurenților și ținând cont ce înseamnă acest concurs pentru  ei, inspector școlar Georgeta Oprea vorbește și despre necesitatea lucrului în echipă, pe care se pune accent în această competiție: „Vrem să scoatem în evidență creativitatea. Ce vor pune în practică în viitor. Ideea de la care am plecat în acest concurs  este lucrul în echipă. E foarte bine să creăm lucruri, să fim originali, dar și  să facem lucruri împreună. Este cea mai importantă lecție. Copii vin din licee tehnologice și vocaționale unde engleza nu este prioritară și specialitatea este prioritatea lor; și cu toate acestea ei se descurcă foarte bine. Au prezentat foarte frumos în limba engleză, la secțiunea economic, modalitatea de a călători, cum să alegem pentru călătorie mijloacele de transport: avionul, trenul etc”.

Cine sunt  câștigătorii ietapei regionale  

Secțiunea TEHNIC:

Premiul I – Alin Ciolacu cu proiectul “Alexa”, elev al Liceului Tehnologic “Grigore C. Moisil”, Buzău;

Premiul II – Andrei Tănase / Gabriel Tache Petrache –  “Bridges to future” , elevi ai Liceului  Tehnologic “Jaques M. Elias”, Bacău;

Premiul III – Iulian Ursu /Ghizdeanu Cristian – “The power of air”, elevi ai Liceului Tehnologic “Grigore C. Mosil”, Buzău;

Secțiunea ECONOMIC:

Premiul I – Larisa  Asandei / Diana Fărcaș, cu proiectul “Chameleon Cafe“, elevi ai Colegiului Economic “Ion Ghica”, Bacău;

Premiul II – Luca Dumitrașcu, elevi ai Liceului Tehnologic “Grigore C. Mosil”, Buzău;

Premiul III – Cezar Radu, elevi ai Colegiului Economic, Buzău;

Secțiunea VOCAȚIONAL:

Premiul I – Uță George, cu proiectul “Perfect!”, elev al Liceului de Arte “Margareta Sterian”, Buzău;

Premiul II – Calcan Florentina/Sburlan Denisa, elevi ai Liceului de Arte “Margareta Sterian”, Buzău;

Premiul III – Manolache Cristian/Moldoveanu Stelian – “The Litany of fervent supplication”, elevi ai Seminarului Teologic „Chesarie Episcopul”, Buzău;

 

DISTRIBUIȚI
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Scrieți comentariul dvs.
Introduceți numele dvs.