În fața tehnologiei în continuă dezvoltare, când tinerii sunt tot mai pasionați de gadgeturi, cărțile încep să pară simple obiecte desuete. În încercarea de a atrage în biblioteci adolescenții pasionați de tehnologie, Asociația Națio­nală a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România (ANBPR) alături de ECDL România, organizează în șase biblioteci județene din țară ateliere de modelare și imprimare 3D, având ocazia să lucreze pe imprimante 3D.

Vineri, 11 octombrie, elevi din peste zece instituții de învățământ din Buzău au luat parte, la Bi­blioteca Județeană „V. Voiculescu”, la un astfel de atelier inclus în proiectul „3D Printing Challenge in Libraries – Innovation and Tech Practice for Students” finațat de Google.

„Este vorba despre o inițiativă a ANBPR în parteneriat cu biblioteci publice din București, Cluj, Galați, Buzău, Brașov și Argeș. Ne propunem să introducem 600 de copii și tineri cu vârste între 11 și 18 ani în utilizarea tehnologiei de printare și modelare 3D. În total dorim să avem un public țintă format din peste 600 de tineri. La Biblioteca Județeană Buzău avem peste 150 de participanți. Avem alături un expert din partea ECDL România și derulăm un ­ate­lier interactiv timp de trei ore. Ne dorim ca bibliotecile noastre să fie facilitator de cunoaștere, inclusiv în domeniul utilizării tehnologiei. Cu ceva timp în urmă, am inițiat constituirea unor <makerspaces> în bibliotecile publice. Avem deja astfel de spații foarte active și dorim să le extindem la scară cât mai largă, astfel ca utilizatorii noștri să vină la bibliotecă inclusiv pentru a se familiariza cu tehnologia imprimării și modelării 3D. Vrem ca biblioteca să devină mai mult decât un spațiu unde vii să citești sau să împrumuți o carte”, a declarat Ioana Crihană, director executiv ANBPR.