La aproape 30 de ani de la Revoluţia din 1989, poveştile despre familia Ceauşescu continuă să stârnească interesul românilor. Dincolo de cele câteva întâmplări cu Nicolae Ceauşescu la partidele de vânătoare organizate în judeţul Buzău, buzoienii îşi amintesc despre perioada în care fiul cel mic al cuplului prezidenţial, Nicu, a fost elev al Şcolii de Aviaţie de la Boboc.

Cel poreclit „Prinţişorul” a fost şeful promoţiei din 1976, fapt consemnat pe placa de marmură de la intrarea în şcoala de la Boboc.

„Nimeni să nu sufle o vorbă!“

Se spune că Nicu Ceauşescu ar fi primit cadou un avion de la Regina Angliei, motiv pentru care ar fi cerut să facă armata la Aviaţie. Aşa ar fi ajuns fiul cel mic al dictatorului la Buzău, pentru a-şi lua brevetul de zbor la termen redus. Securitatea a dat ordin ca prezenţa „Prinţişorului” la Şcoala de Aviaţie Boboc să rămână secretă.

„El venise să facă şi armata, dar era interesat mai mult să-şi ia brevet de zbor pentru avionul primit cadou. Când au aflat că vine Nicuşor, ne-au făcut rapid instructajul şi ne-au spus că… fără poker, distracţii sau bancuri, că altfel toată lumea zboară, în frunte cu mine! Ne-a ameninţat comandantul: <Numai să sufle careva şi o să vă blestemaţi zilele>”, îşi aminteşte comandorul în rezervă Marcel Smoleanu, vicepreşedinte A.R.P.I.A. filiala Buzău şi redactor la revista „Aripi Buzoiene”.

În ziua sosirii lui Nicu Ceauşescu, a fost zarvă mare în baza aeriană. Au venit în unitate, cu ocazia sosirii mezinului familiei Ceauşescu, ministrul apărării naţionale, generalul Aurel Niculescu, şi primul secretar al judeţului Buzău, Tudor Postelnicu.

Sociabil cu colegii, dar pus pe chefuri  

Chiar dacă la început au crezut că Nicu, care fusese cazat într-un apartament de protocol, îi va privi cu superioritate, ulterior colegii au constatat că s-au înşelat. Fiul lui Ceauşescu le oferea ţigări, îi saluta politicos şi chiar îi încuraja să îi spună bancuri despre cuplul prezidenţial, la care râdea cu poftă.

Totuşi, Nicu beneficia de un regim preferenţial faţă de ceilalţi colegi. „Când făcea chefuri, venea o Volgă carosată din care descărcau lăzi şi coborau nişte gagicuţe. Făcea petrecerile cu secretarul de partid, cu contrainformatorul, cu medicul-şef. Pe comandant niciodată nu l-am văzut. Spre dimineaţă se îmbarcau în maşini şi plecau. Şi maşinile erau boala lui. Avea un Renault 16, care era regina şoselelor în acea vreme, şi un Audi despre care noi nici nu auziserăm. Pe amândouă le ţinea la unitate. A venit odată cu Audi când noi eram în hangar şi a ajuns până în poartă de-am zis că praf se face. Când a trântit o frână, a îngheţat maşina foarte aproape de poarta hangarului. Pe Renault avea un radiotelefon prin care vorbea direct cu taică-su”, a declarat Marcel Smoleanu pentru adevarul.ro.

Nicu Ceauşescu şi-a făcut stagiul militar pe un avion IAR cu elice, întrucât suferea de o afecţiune cardiacă ce nu-i permitea să zboare cu avionul cu reacţie. Deşi piloţii puteau deveni şefi de promoţie după trei ani de stagiu, Nicu Ceauşescu a devenit în doar şase luni.

După Revoluţie, numele lui Nicu Ceauşescu a fost şters de pe placa cu şefii de promoţie, dar, ulterior, a fost scris din nou.

DISTRIBUIȚI
loading...

1 COMENTARIU

  1. Marcel, le „infloreste” mult. El a scornit si bazaconia , ca ar fi vazut OZN-uri intr-o misiune. Nu-i de mirare, el fiind printre altele si secretar de partid la una din escadrile , inainte de 89. Ba mai mult; Cand au inceput ostilitatile la Timisoara, striga tare ca-i solidar cu PCR si cu Tov. Ceausescu, acolo in fata frontului. Ca sa fii secretar , trebuie sa „da-i din gura”. Ori el este bun la asa ceva. Acum a schimbat tabara, nu mai este solidar cu tov-ul, dar a ramas cu „fleantza” si de cate ori are ocazia, gaseste si „gura cascata” sa-l asculte. Cei care l-au cunoscut aproape si l-au introdus in tainele aviatiei pe Nicu, nu mai sunt astazi. Nicidecum nu a fost Smoleanu.

Comments are closed.