După o probă la Română considerată ușoară, absolvenții claselor a VIII-a au susținut astăzi proba la Matematică din cadrul Evaluării Naționale. Subiectele au dat mari bătăi de cap concurenților, unii dintre ei ieșind în lacrimi din sala de examen. Alții au mărturisit că subiectele au fost mai grele decât cele de la simulare și că au fost anumite cerințe pe care nu au reușit să le rezolve. Au fost însă și elevi care au mărturisit la ieșirea din examen că subiectele au fost de dificultate medie și că nu le-au creat prea mari emoții.

Pe de altă parte, profesorii care așteptau în fața Școlii nr. 1 din Buzău au declarat că subiectele nu ar fi trebuit să ridice mari probleme concurenților.

*

           „A fost destul de ușor. Mai ușor decât m-aș fi așteptat. Mai dificil mi s-a părut subiectul III, a doua cerință, despre o piramidă. Nu am știut al II-lea subpunct. Aș vrea să fiu admis la Liceul Marghiloman și pentru asta aș avea nevoie de o medie de cel puțin 7,70. Cred că voi reuși”, a declarat Daniel Ivan.

*

          „A fost un examen greu. Cel mai greu mi s-a părut exercițiul 2 de la subiectul III. Era o piramidă triunghiulară regulată și ni se cerea să demonstrăm aria bazei. Ni s-a dat doar o latură și înălțimea. A fost mai greu decât la simulare. Îmi doresc să fiu admis la Colegiul Eminescu și aș avea nevoie de o medie peste 8,20. Sper să reușesc”, a declarat Cosmin Bunea.

*

„Mie mi s-a părut că examenul a fost mult mai ușor decât la simulare. Un subiect care ar putea face diferența a fost cerința de la subiectul II, care cerea să determinăm distanța de la punctul D la graficul funcției. Aș vrea să fiu admis la Colegiul Hasdeu, la Informatică sau științele naturii. Nu am emoții, cred că voi reuși”, a declarat Costin Dobrin.

*

     Exercițiile de la primul subiect au avut, în general, cu un grad mic de dificultate și au verificat niște cunoștințe de bază ale elevului, căpătate în cei opt ani de școală gimnazială. Cine a rezolvat perfect acest subiect își asigură 30 de puncte. Subiectul are șase exerciții, fiecare notate cu câte cinci puncte. E vorba de calcul simplu, dar care presupune respectarea ordinii efectuării operațiilor, regula de trei simplă, operații cu mulțimi, citirea datelor dintr-un tabel și cunoștințe minimale de geometrie.

La subiectul al doilea, elevii au avut de desenat și numerotat un cub, apoi o problemă de divizibilitate cu număr prim, o problemă care se rezolvă cu ajutorul ecuațiilor, de reprezentat graficul unei funcții și de calculat o distanță până la grafic, apoi o expresie cu o necunoscută care trebuia redusă la un număr real folosind formule de calcul prescurtat. Pentru rezolvarea acestui subiect se acordă 30 de puncte.

Subiectul al treilea are două probleme de geometrie, una de geometrie plană și una de geometrie în spațiu, fiecare având mai multe subpuncte. Problema de geometrie plană pornește de la datele unor triunghiuri, iar la geometria în spațiu este vorba de o piramidă triunghiulară regulată. Și pentru rezolvarea acestui subiect se acordă 30 de puncte.

10 puncte sunt din oficiu.

DISTRIBUIȚI
loading...