Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a fost, sâmbătă, la Buzău-, al şaptelea judeţ în care a poposit Caravana ,,Alege Oaia”-, într-o vizită care, în afară de târgul propriu-zis, care a fost organizat în parcarea noului hypermarket Kaufland, de la la ieşirea dinspre Ploieşti a municipiului, a mai inclus Piaţa Centrală din  Buzău, abatorul de păsări ,,CocoRico“ de la Gălbinaşi şi o fermă de porci.

Ca şi la precedenta vizită la Buzău, de la deschiderea târgului ,,Toamna Buzoiană”, ministrul a plecat încărcat cu bunătăţi, precum pâinea lui Ion, cârnaţii de Pleşcoi, mierea de salcâm şi dulceaţa de lapte. Şi de această dată, Daea a făcut o copioasă baie de mulţime pe parcursul periplului pe la toate cele 15 căsuţe pe care organizatorii le-au re­zervat producătorilor buzoieni, la finalul căruia şi-a exprimat şi nemulţu­mirea că nu a găsit un produs pe care ar fi vrut să îl cumpere, respectiv şosete din lână. Ministrul Agriculturii a fost însoţit pe parcursul vizitei de primarul municipiului Buzău, Constantin Toma, de preşedintele Consiliului Judeţean, Petre Emanoil Neagu, de directorul Direcţiei Agricole, Cosmin Florea, şi de sectretatul general adjunct al Ministerului, George Sava.

Înainte de a sosi la târg, ministrul Agriculturii a vizitat Piaţa Centrală din Buzău, abatorul de păsări CocoRico de la Gălbinaşi şi o fermă de porci. ,,Am văzut o unitate excepţională, de top în Europa, <CocoRico>, care abatorizează 48 de milioane de pui în sistem integrat şi bine structurat. Am văzut si un nucleu de porci Mangaliţa foarte valoroşi, un nucleu pe care putem sa ne bizuim”, a declarat ministrul Agriculturii, Petre Daea.

Acesta a mai spus că, deja, rezultatele Campaniei ,,Alege Oaia”, lansată pe 26 octombrie 2017, se fac simţite: ,,Ştiu chiar de la un producător de aici, care mi-a spus clar că, până anul trecut, abatoriza vreo patru-cinci oi pe săptămână, iar acum a ajuns să taie şi 40 de capete, ceea ce, trebuie să recunoaştem, este o creştere importantă”, a declarat ­mi­nistrul Daea.

El a apreciat contribuţia pe care o au reţelele de prezentare în susţinerea campaniei: ,,Suntem atenţi la episoadele de prezentare în fiecare capitală de judeţ. Vom merge şi în alte judete şi mă bucur că şi reţelele de comercializare, cum este şi Kaufland, s-au angajat, împreună cu crescătorii de ovine, să prezinte aceste produse care merită sa fie pe rafturile supermarketurilor. Este un lucru bun că a început această relaţie, pentru faptul că anul trecut am lansat programul legat de carnea de porc românească în lanţurile de magazine, iar acum, discutând cu conducerea, am aflat că dau prin reţea peste o mie de porci crescuţi în România. Interesul nostru e să producem în ţară cât mai mult şi să ­va­lorificăm tot în România, şi pentru sprijinul pe care îl acordăm astfel producătorilor, şi pentru faptul că produsele noastre sunt unele bune şi merită consumate”, a mai spus Petre Daea.

El s-a referit şi la preţul ouălor şi s-a arătat mulţumit că acesta ,,s-a stabilizat în jurul valorii de 50 de bani”: ,,Un ou costă acum mai puţin de 50 de bani. Nu a fost niciun fel de criză, ci au fost interpretări diferite, interese diferite. Jocul pieţei a permis aceste scumpiri, iar acest mod de a câştiga rapid a fost doar efemer”, a declarat Petre Daea.

 

DISTRIBUIȚI