• Îşi deschide o cofetărie în oraşul natal după ce a pus bazele unei cafenele în Bucureşti şi a vândut cozonaci pe Instagram

Are doar 25 de ani, a absolvit Facultatea de Geografie din cadrul Universităţii din Bucureşti şi nu se fereşte să spună că până acum a avut un singur job, într-o agenţie de turism, unde a lucrat nici mai mult, nici mai puţin de jumătate de an. Buzoianul Dan Posea ar putea fi numit „Domnul Start-up” şi asta pentru că s-a dovedit un as în atragerea de fonduri nerambursabile prin Programul Start–up Nation, un program de încurajare şi de stimulare a înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, implementat de către ­Mi­nisterul pentru Mediul de Afaceri. În plus, buzoianul a reuşit să atragă fonduri europene pentru afacerile pe care le-a gândit.
Opt proiecte realizate de Dan Posea au obţinut finanţare în cadrul Start–up Nation. Este administratorul contului de instagram Promovez România, produce şi vinde cozonaci alături de partenera lui, Medeea prin intermediul Instagram şi Facebook, este fondator al Cafenelei TETO care va fi extinsă în opt locaţii din Bucureşti şi  urmează să ducă tradiţia familiei mai departe, deschizând o cofetărie în Buzău.
Dan Posea vorbeşte pentru OPINIA despre debutul său în domeniul antreprenorialului şi des­pre proiectele pe care le derulează.

„Nu sunt genul care să stea la program fix”

Reporter: Cum se face că un absolvent de Geografie să fie atât de implicat în lumea afacerilor? De unde a început totul?

Dan Posea: De când eram mic, ai mei mă ­tri­miteau la bancă şi la contabilă cu documente. Ulterior, la liceu, am realizat că vreau să am propria mea afacere (pensiune sau un hotel) şi în timpul facultăţii m-am îndrăgostit de cafeaua de specialitate. Important e că nu am renunţat pe parcurs la visul meu de a avea o pensiune sau un hotel. Faptul că am ales domeniul ospitalităţii nu este întâmplător. Sunt o persoană extrem de dinamică, sociabilă şi zi de zi fac paşi să devin cea mai bună versiune a mea. În timpul facultăţii am lucrat într-o agenţie de turism, însă nu sunt genul de persoană care să stea între patru pereţi la program fix. Iubesc provocările care mă scot efectiv din zona de confort şi situaţiile-li­mită. Fix în acele momente îţi poţi da seama că eşti capabil de lucruri măreţe. Sunt extrem de perseverent, ştiu ce îmi doresc şi cum ajung să obţin un lucru anume. Prima provocare în deschiderea business-urilor a fost finanţarea. Ulterior am realizat că nu banii sunt importanţi, ci networkingul şi cercurile de oameni prin care te învârţi. Sunt de părere că nu trebuie să te naşti cu ceva anume pentru a fi antreprenor. Fiecare dintre noi avem o pasiune pe care o putem monetiza. Iar dacă chiar nu ne pricepem la nimic, putem identifica o persoană pasionată de un domeniu anume şi cu care putem face business.

Rep.: Ştiu ca ai accesat fonduri Start-Up Nation pentru mai multe ­proi­e­c­te…

D.P.: Da, este adevărat că am accesat împreună cu părinţii mei fonduri pe programul Start-up Nation. Nu eşti eligibil să iei zece proiecte pe numele tău, aşa că mi-am ajutat atât părinţii, cât şi prietenii apropiaţi să obţină această finanţare. Asta înseamnă cam opt finanţări pentru tot atâtea proiecte. În fiecare business în care sunt angrenat nu urmăresc să-mi scot investiţia după primele 6 luni sau să doresc să mă îmbogăţesc peste noapte. Tot ceea ce întreprind gândesc pe termen lung. Asta probabil şi datorită faptului că am făcut sport de performanţă şi munceam un an de zile pentru a prinde o finală de campionat naţional la volei.

„În perioada următoare estimăm că vom vinde în jur de 1.000 de cozonaci”

Rep.: Mi se pare interesantă afacerea cozonacul.ro. Cum merge?

D.P.: Cozonacul.ro a luat naştere anul acesta cu două săptămâni înainte de Paşti. A fost un moment super bun pentru mine şi pentru prietena mea Medeea Piron, deoarece aveam pusă la punct producţia cu întreaga aparatură. Vindem doar online (Facebook şi Instagram) sau răspundem la telefon comenzilor. În 4-5 zile am vândut în jur de 100 de cozonaci, un lucru bun, ţinând cont că de-abia ne lansasem şi nu aveam site. Nici în prezent nu am făcut site-uri, doar am rezervat domeniul. Vrem să investim într-un magazin online şi să vindem cozonaci tot timpul anului. În perioada următoare estimăm că vom vinde în jur de 1.000 de cozonaci. Acest lucru se datorează şi faptului că suplimentăm cu oameni producţia.

Rep.: Proiectul cafenelei TETO cum merge?

D.P.: Este vorba de două cafenele şi sunt în Bucureşti. Prima dintre ele se află la Tineretului (Calea Şerban Vodă nr. 180A) şi cea de-a doua în zona Unirii. Au un design industrial, modern şi am ţinut neapărat să decorăm pereţii cu cărămidă aparentă în stil Cambridge. Ne place să credem şi să spunem că am pus o parte din noi în aceste locaţii. A fost un an greu pentru noi din mai multe puncte de vedere. Unul dintre ele fiind chiar identificarea unui spaţiu cu vad. În Bucureşti este aproape imposibil să găseşti un spaţiu decent pentru genul acesta de business. Majoritatea au o suprafaţă mică şi sunt ­eva­luate mult prea mult. Teto Tineretului va avea şi un mic showroom dedicat brand-ului The Slice – Mo­dular cakes, unde prietena mea Medeea Piron pune pasiune în cheesecake-urile pe care le produce artizanal. Investiţia totală se ridică la 100.000 euro pentru cele două cafenele şi 70% din bani au fost direcţionaţi către echipamente.

La Buzău, o cofetărie pentru clienţi medium şi premium

Rep.: Te-ai hotărât să deschizi un business şi la Buzău. Despre ce este vorba?

D.P.: Vreau să deschid o cofetărie la Buzău pentru că mama mea are know-how-ul în domeniul acesta. Am obţinut o finanţare din fonduri europene pentru a deschide la Buzău o producţie cu tot cu magazin de desfacere. Investiţia se ridică la 140 de mii de euro, proveniţi din fonduri europene. Vrem să ne axăm pe prăjituri pentru un segment de clienţi medium spre premium. Nu vom avea doar torturi şi prăjituri. Este un concept simi­gerie-patiserie-cofetărie. Pe partea de simigerie vom avea covrigi normali, cu mac, cu seminţe şi susan, vom mai avea covrigi cu ciocolată, cu vanilie, diverse merdenele, croissante… Magazinul de desfacere va fi pe strada Transilvaniei şi vrem să ne extindem şi în altă zonă a oraşului, să ne facem un mic show-room. Brandul cofe­tăriei este Medano. Investiţia este destul de mare şi rezultatele se vor vedea în următorii 2-3 ani.

DISTRIBUIȚI
loading...