Administrație

Firma care a rezolvat două alunecări de teren grave pe DN10 a mai primit o lucrare importantă

Încep intervențiile în două puncte critice de pe drumul național care leagă Muntenia de Ardeal. Pentru efectuarea unor lucrări provizorii la km 82+750, pe DN 10, la Viaductul Giurca, începând de astăzi, circulația rutieră a fost restricționată pe toată lungimea viaductului, la o singură bandă de circulație, în lățime de 2,25 m.

De asemenea rămâne valabilă și restricția de 3,5 to. Lucrarea va fi realizată de angajați ai Secției Drumuri Naționale Buzău. Provizoriu, găurile din asfalt au fost acoperite cu plăci de oțel ca să se poată circula, iar acum va fi refăcută suprastructura din beton.

În cursul acestei săptămâni, angajații societății Maristar COM SRL, din București, firmă care a realizat lucrările de la Măgura și copertina din beton de la Siriu, vor începe umplerea cu balast a porțiunii surpate din DN10, la Gura Siriului, km 86+300, urmând ca apoi acolo să fie executate forajele pentru piloții de beton necesari stabilizării versantului, așa cum s-a întâmplat la Măgura, pe DN 10, km 26+830.

Drumul Național 10 este serios afectat în județul nostru de alunecările de teren. Per total, șoseaua a fost ruptă pe o distanță de peste 1,5 kilometri.

După refacerea terasamentului Drumului Națio­nal 10 la Măgura, pe lista de priorități a responsabililor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a fost inclusă și consolidarea versantului și refacerea șoselei în zona Gura Siriului, acolo unde zidul de sprijin a cedat din cauza unei alunecări de teren, antrenând acostamentul pe o lungime de 40 metri, iar carosabilul a lua­t-o la vale, în acest moment circulația rutieră fiind posibilă doar pe o bandă de nici 3 metri lățime.

Valoarea estimată a lucrărilor de consolidare versant, refacere parte carosabilă și asigurare scurgere ape la podeț pe DN 10, km 86+300, este de 5.777.490,77 lei fără TVA, ceea ce înseamnă un preț final de 6,7 milioane lei – echivalentul a 1,4 milioane euro.

Maristar COM SRL este o societate din București cu capital integral privat, înființată în anul 2007, ce are ca obiectiv principal construcțiile industriale și de infrastructură. În 2014, constructorul a fost chemat pentru a realizeze un proiect de consolidare a  infrastructurii de pe DN10 între kilometrii 81 + 000 (Siriu, Județul Buzău). Această zonă, din 2005 și până în 2014, a fost supusă unor multiple probleme și destabilizări, din cauza calamităților frecvente din zonă. În toată această perioadă, drumul era în fiecare an blocat pentru perioade lungi de timp, chiar până la 3 luni. În septembrie 2014, după ce drumul a devenit impracticabil și a fost închis traficului din cauza alunecărilor de teren din zonă, a avut loc o inspecție tehnică. Comisia a evaluat atunci situația și a trasat câteva soluții de adoptat și implementat. Lucrarea s-a desfășurat în perioada toamnă-iarnă.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker